گزارش و تحلیل

خلبان زن سعودی: می خواهم در پادشاهی کار کنم + عکس

© Photo / Facebook / CaptAiin Jazmineخلبان زن سعودی
خلبان زن سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک – خانم یاسمین المیمنی، دومین زنی در عربستان شد که گواهینامه خلبانی هواپیما در آن پادشاهی را دریافت کرده است.

وی در مصاحبه ای با آژانس اسپوتنیک گفت که زنان باید در عرصه های متنوعی در این کشور کار کنند. او امیدوار است که تا سال 2030، 50 درصد زنان، در پادشاهی عربستان سعودی کار کنند.

یاسمین المیمنی ادامه داد: من می دانستم که کار کردن به عنوان یک خلبان در پادشاهی غیرممکن است. در بعضی موارد، من می خواستم مدرسه را ترک کنم، اما زمانی که اولین خلبان زن هنادی الهندی مجوز خلبانی هواپیمای الوالید بن طلال یعنی حق کار در شرکت The Kingdom Holding Company را دریافت کرد، من الهام گرفتم. به طور کلی، آموزش من به شرح زیر بود: خلبانی —رویای دوران کودکی بود و در سال 2010 به دوره های اردن رفتم. من یک PPL، مجوز خلبان خصوصی را دریافت کردم. سپس من به ایالات متحده رفتم و مجوز آنجا برای یک CPL، خلبان تجاری را گرفتم. در سال 2013، من به میهن بازگشتم و به دریافت مجوز سعودی خلبانی هواپیما سرافراز شدم.

یاسمین المیمنی سپس گفت: اما تاکنون من نمیتوانم جای خلبان را اشغال کنم. هیچ سابقه این نبود که زنان در پروازهای تجاری در عربستان سعودی کار کردند. ولی امید این کار وجود دارد، به ویژه با توجه به تغییرات اخیر در حقوق و فرصت های زنان. من می خواهم از پادشاه سلمان و شاهزاده محمد بن سلمان خواهش کنم که اجازه خلبانی برای زنان را بدهند. دلم می خواهد که زنان کشور من در عرصه های هواپیمایی و دیگر زمینه هایی کار کنند که در کشور ما هنوز منحصرا عرصه های مردان شمرده می شوند.

خانم یاسمین المیمنی در پایان گفت: برایم پیشنهاد کرده بودند جاهای خالی خلبانان در سایر کشورهای خلیج فارس را اشغال کنم. اما من می خواهم در عربستان سعودی کار کنم، بنابراین منتظر فرصت مناسب هستم. اکنون من در زمینه امنیت پرواز ها کار می کنم، این هم برایم تجربه مفیدی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала