گزارش و تحلیل

کدام امراض فضانوردان، پنهان نگاه داشته می شود؟

© Photo / Roscosmos / ВКД-41 // EVA-41کدام امراض فضانوردان، پنهان نگاه داشته می شود؟
کدام امراض فضانوردان، پنهان نگاه داشته می شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک- همه می دانند که تنها افراد صد در صد سالم به فضا اعزام می شوند. ولی هیچ کس نمی گوید که فضانوردان جسور پس از بازگشت به زمین دچار چه امراضی می شوند.

به گزارش وبگاه روسی "راشن 7"، در حقیقت، بودن در مدار اطراف زمین تاثیر بسیار منفی بر بدن انسان دارد. به علت عدم جاذبه، عضلات و مفاصل تحت تاثیر قرار می گیرند. پوست بدن نازک می شود، بیماری های قارچی ظاهر می شود. خواب مختل می شود. کسانی که از ایستگاه فضایی بیرون رفته و طی مدتی در فضای باز کیهانی کار کردند، دچار بیماری ناشی از کاهش ناگهانی فشار و اختلالات سیستم قلب و عروق می شوند.

ماجرای حفره عمدی که در ایستگاه فضایی ایجاد شد: مقصر کیست؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ماجرای حفره عمدی که در ایستگاه فضایی ایجاد شد: مقصر کیست؟
بنا به تحقیقات انجام شده، واکنش سیستم ایمنی فضانوردان به اقامت در فضا چنان است که گویا انسان مبتلا به بیماری شدید شده و برای دفع آن ارگانیسم انسان همه راهکارهای حفاظتی را بسیج می کند.

تاثیر تشعاشعات رادیواکتیو فضایی بر انسان هنوز بصورت مفصل مطالعه نشده است. افرادی که در زمین بسر می برند، از این لحاظ تحت پوشش اتموسفر قرار دارشته و در امن و امان بسر می برند.

طبق ارقام و آمار رسمی، حدود 90 درصد از افراد دسته روسی فضانوردان در ارتباط با وضعیت سلامت به ناچار این تیم را ترک کردند. علاوه بر این، معلوم است که علت مرگ پنج فضانورد سکته قلبی بود.

با این حال، والنتینا ترشکوا اولین فضانورد زن متولد 1937 که در 1963 به فضا پرواز کرد، فقط در 1997 دسته فضانوردان روسیه را ترک نمود، درجه ژنرال دارد و طی سال های دراز به امور سیاسی — اجتماعی اشتغال داشته و عضو دوما — پارلمان روسیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала