گزارش و تحلیل

مقامات کره جنوبی از شرکت های آسیب دیده بر اثر تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت خواهند کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر مقامات کره جنوبی از شرکت های آسیب دیده بر اثر تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت خواهند کرد
مقامات کره جنوبی از شرکت های آسیب دیده بر اثر تحریم های آمریکا علیه ایران حمایت خواهند کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فعالیت های مربوط به حمایت از شرکت های آسیب دیده در تجارت بین المللی مسئولیت طبیعی وزارت صنایع کره جنوبی است.

اسپوتنیک در باره این موضوع با کانگ مونسونگ Kang Moonsung استاد بخش مطالعات بین المللی در دانشگاه کره مصاحبه کرد.او گفت: تغییر موضع ایالات متحده نسبت به ایران، که کره جنوبی مدتهاست در آن سرمایه گذاری می کند، قطعا ما را در موقعیت دستپاچه قرار می دهد. بنابراین، به احتمال زیاد، دولت ما با نگاه کردن به ایالات متحده سعی خواهد کرد کاری کند تا راه هایی برای دور زدن تحریم های ضد ایران پیدا شود.

فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران
این را می توان به عنوان آماده سازی مذاکرات در مورد معرفی استثنائات در مورد رژیم تحریم ها برای شرکت های کره جنوبی یا حتی نشانه ای از اعتراض آرام به سیاست های ایالات متحده تلقی کرد.

اسپوتنیک پرسید: اگر ایالات متحده به طور ناگهانی موضع خود را در مورد موضوع هسته ای کره شمالی تغییر دهد، آیا کره جنوبی نیز به طور فعال در تحریم ها علیه کره شمالی شرکت خواهد کرد؟

استاد کانگ مونسونگ در جواب گفت: البته، با مشکل کره شمالی، همه چیز متفاوت خواهد بود. از آنجاییکه کاخ آبی در حال تلاش برای بازی کردن در این زمینه است، دولت مون جه-این ملاحظات استراتژیک را به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت. دولت مون جه-این همچنان به عنوان واسطه بین ایالات متحده و کره شمالی عمل خواهد کرد. اگر واشنگتن تحریم های خود علیه کره شمالی را تقویت کند، کره جنوبی ابتدا با سیاست های تغییر یافته آمریکا ابراز همبستگی کرده اما احتمالا با هر دو طرف به طور فعالانه کار خواهد کرد تا آنها را در مسیر سابق حرکت باز گرداند.
اما حتی در حال حاضر دیدگاه های سئول و واشنگتن به طور جدی متفاوت است. بنابراین، با توجه به این که در ایالات متحده آمریکا، بین دولت فعلی و کارشناسان در امور شبه جزیره کره (از جمله کسانی که در کنگره کار می کنند)، تفاوت های قابل توجهی در رویکردها وجود دارد؛ احتمال وقوع درگیری های مختلف بسیار زیاد است.

توقف پروازهای شرکت کی‌ ال ‌ام هلند به ایران - اسپوتنیک ایران
توقف پروازهای شرکت "کی‌ ال ‌ام" هلند به ایران
همصحبت دیگر اسپوتنیک لیم ایل-چول Lim Eul-chul، استاد موسسه مطالعه مسایل منطقه شرق دورKang در دانشگاه Könnam بود که در مورد موقعیت شبه جزیره کره به این آژانس خبری چنین گفت:

کره جنوبی سفارشهای ساختمانی زیادی را از ایران دریافت می کند و بخش قابل توجهی از نفت را در این کشور خریداری می کند. اما احتمال این که دولت کره جنوبی از تحریم های ضدایرانی ایالات متحده خارج شود یا نارضایتی خود را از زیان های اقتصادی اعلام کند، بسیار کم است.
در اینجا مهم است که تحریم های آمریکا علیه ایران باعث ناراحتی بعضی از کشورهای دیگر، از جمله اروپا می شود. بنابراین، این امر در خصوص روابط در چارچوب اتحادیه آمریکا و کره جنوبی خیلی زیاد مهم نیست، بلکه پیچیدگی روبرو شدن با "منطق قدرت" ایالات متحده که منجر به سیاست تحریم ها شده، اهمیت دارد.
اگر مذاکرات کره شمالی با ایالات متحده عقیم بماند و ایالات متحده شروع به افزایش تحریم ها علیه کره شمالی کند، بعید است که ما شاهد هر گونه اقدامات دولت کره جنوبی در مخالفت با سیاست ایالات متحده باشیم. با این حال، دولت مون جه-این هر گونه تلاش را برای طرحریزی پروژه هایی انجام خواهد داد که کره جنوبی و کره شمالی در نهایت قادر به اجرای مستقل آنها خواهند بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала