گزارش و تحلیل

چرا ایرانی ها به گوشت گوسفند حلال روسیه علاقمند هستند؟ - قسمت دوم

© Sputnik / Alexander Kryazhev/Vladimir Sergeevچرا ایرانی ها به گوشت گوسفند حلال روسیه علاقمند هستند؟ - قسمت دوم
چرا ایرانی ها به گوشت گوسفند حلال روسیه علاقمند هستند؟ - قسمت دوم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکساندر ژیلکین فرماندار آستاراخان اعلام کرد؛ برای طی شش ماه اول سال جاری دامداران آستارخان 153 تن گوشت به ایران صادر کردند که تقریبا چهار برابر سال گذشته بوده است.

دیمیتری کراوچوک مدیر عامل شرکت "میاسکا" و منصور قنبری مدیرعامل شرکت "نیما" درباره این موضوع که چرا وارد کنندگان ایرانی گوشت ترجیح می دهند گوشت روسی از آستاراخان، قزاقستان مغولستان و گوشت یخ زده برزیلی و آرژانتینی را وارد کنند و درباره مشکلات وارد کردن گوشت و همچنین پروژ های مشترک در این زمینه توضیحاتی ارائه دادند.

چرا ایرانی ها، گوشت روسی را دوست دارند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چرا ایرانی ها، گوشت روسی را دوست دارند؟
به گفته دیمیتری کراوچوک مدیر عامل شرکت "میاسکا"، خریداران ایرانی به دلیل نزدیکی آستاراخان به ایران جذب این منطقه می شوند و در سایر مناطق که در مجاورت ایران قرار دارند با توجه به اینکه در چند سال اخیر درگیر خشکسالی شده اند، گوشت وجود ندارد. آنها نیز گوسفندهای خود را دارند که روز به روز از تعداد آنها کاسته می شود. نزدیکترین منطقه هایی که گوسفند وجود دارد، روسیه، گرجستان و ارمنستان است. این موضع که می توان ظرف مدت 72 ساعت گوشت را به آنها تحویل داد نیز از دلایل جذب خریداران ایرانی است. که شامل ولگاگراد و آستاراخان می شود.
علاوه بر موضوعات فوق، وی بر کیفیت گوشت روسیه تاکید کرد و گفت: در هر کشتارگاه یک دامپزشک ایرانی حضور دارد که می تواند کشتار را متوقف کند. دامپزشکان ایرانی معتقدند که مزیت گوشت روسی در این است که حامل هیچگونه بیماری نیستند به این دلیل گوشت این حیوانات دارای کیفیت بالایی هستند. کیفیت بالا موجب می شود که از اینجا گوشت خریداری کنند.
با توجه به چشم انداز تجارت گوشت با ایران، " کراوچوک" معتقد است که اگر وضعیت سیاسی تغییر نکند، این بازار رشد خواهد کرد. ایران به طور مستمر تحت تحریم قرار دارد و موضوع اصلی پرداخت است. اگر بر سیستم بانکی فشار وارد شود، آنها از این طریق پرداخت های خود را صورت نمی دهند. در حال حاضر آنها به طور مستقیم پرداختی های خود را انجام می دهند. آنها تلاش می کنند پیش از موعد با ارسال پول به روسیه، این مبالغ را در حساب های خود نگهداری کنند.
کراوچوک افزود: بسیاری از فروشندگان روس به دلیل درخواست بالای ایرانی ها با آنها کار کنند.
منصور قنبری، مدیر شرکت "نیما" نیز گفت: واردات گوشت از آستاراخان، به دلیل سهولت معاملات ارزی، ایمنی حمل و نقل و کیفیت گوشت گوسفند باعث افزایش حجم خرید گوشت روسی شده است.
صادرات گوشت گوسفند به ایران از داغستان روسیه - اسپوتنیک ایران
صادرات گوشت گوسفندی به ایران از داغستان روسیه
وی گفت: با توجه به سهولت خرید گوشت در مقایسه با خرید آهن، چوب و یا مواد خام، واردات گوشت افزایش یافته است. تهیه ارز برای خرید گوشت راحت تر از سایر کالا ها است، از اینرو خریدارن مجددا مجاز به خرید گوشت شدند.
قنبری به آب و هوای آستاراخان برای پرورش دام اشاره کرد و گفت: گوشت گوسفندی که در این مناطق پرورش یافته بسیار خوشمزه است.
وی افزود: همکاری با روسیه بسیار راحت است و مشکلاتی که در معامله با سایر کشورها وجود دارد با روسیه دیده نمی شود از اینرو تجار به سمت روسیه کشیده م شوند که مطمئن و راحت تر است.
تجار ایرانی در آستاراخان منطقه ای را برای فعالیت در آستاراخان آماده کرده اند. ما نیز با شرکای ایرانی خود در یک کارخانه تهیه گوشت در منطقه آستاراخان سرمایه گذاری می کنیم. در حال حاضر نیز زمینی برای کشتارگاه تهیه کرده ایم و مجوزهای لازم را از مسئولان آستاراخان دریافت کردیم. امیدواریم رمانی که همه چیز مهیا شد، کشتارگاه بسازیم و پرورش دام بپردازیم. آستاراخان مکان بسیار مناسبی برای پرورش دام است و آب و هوای بسیار خوبی دارد و از همه مهمتر در نزدیکی ایران قرار دارد.
قنبری ادامه داد؛ ما برنامه هایی برای فروش نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای خلیج فارس و همچنین کشورهای عربی داریم. ما حتی می توانیم بفروش گوشت در روسیه نیز بپردازیم. بنامه ای داری که پسمانده ها را نیز به کشورهای دیگر بفروشیم — پوست گوسفند را به ایتالیا، سر، پاچه، روده و قلوه را به چین صادر کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала