گزارش و تحلیل

نون و آب و سرباز آمریکایی برای کشتن

© Sputnik / Alexandr Imedashvily /  مراجعه به بانک تصاویر نون و آب و سرباز آمریکایی برای کشتن
نون و آب و سرباز آمریکایی برای کشتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زمانی آمریکایی ها تصور می کردند که با قدرت نظامی ای که دارند می توانند همه کشورهای جهان را شکست بدهند و یا اصلا کلا کشورهایی را از روی کره زمین محو کنند.

با همین تصور آنها به تعداد زیادی از کشورهای جهان لشکر کشی کردند، اما می توان گفت پس از جنگ جهانی دوم حتی یک پیروزی هم نتوانستند به دست آورند.

آمریکایی ها تقریبا پنج سال پس از پایان جنگ جهانی دوم و در اوج قدرت آن زمان خود به کره لشکر کشی کردند وباور داشتند که با یک حمله برق آسا کار کمونسیت ها را در کره تمام خواهند کرد اما با نهایت ناباوری نتوانستند کاری از پیش ببرند.

هنوز چند سال از پایان جنگ کره نگذشته بود که به ویتنام لشکر کشی کردند وباور داشتند با حمایت متحدان فرانسوی خود اینبار کار را تمام خواهند کرد اما در باطلاق ویتنام گیر کردند و بیست سال تلفات دادند تا در نهایت با ذلت و خواری ویتنام را ترک کنند.

علیرغم اینکه آمریکایی ها به جز سلاح هسته ای از هر نوع سلاح تحریم شده دیگر بین المللی در این جنگ ها استفاده کردند اما به هیچ وجه نفهمیدند چرا شکست می خوردند.

هر دو شکست این دلیل بود که اهالی کره و ویتنام از سرزمین خود دفاع می کردند و برای جنگیدن و دفاع بهانه و انگیزه داشتند اما آمریکایی ها هیچ انگیزه ای نداشتند.

در آن زمان بسیار معروف بود که چپ ها و کمونیست ها از سرتاسر جهان به یاری کره و ویتنام می شتافتند و می گفتند " اگر نون و آب و سرباز آمریکایی برای کشتن دارید ما را هم دارید".

از زمان تاسیس ایالات متحده آمریکا و تا به حال به جز یکی دو روز هیچ روز دیگری وجود ندارد که آمریکا درگیر جنگ نباشد.

بهانه های آمریکا برای جنگ بسیار زیاد است و در راس همه این بهانه ها "توسعه آزادی ودمکراسی" ویا "منافع ملی آمریکا" و "حقوق بشر" قرار دارد.

در مورد دمکراسی که حتی یک مورد پیش نیامده کشورهایی که تحت اشغال و یا مورد تهاجم ایالات متحده قرار گرفتند توانسته باشند از نعمت دمکراسی آمریکایی یا آزادی و یا حقوق بشر برخوردار باشند و شاید بتوان عراق و افغانستان و لیبی را به عنوان آخرین نمونه های لشکر کشی آمریکا جهت بسط دمکراسی و آزادی وحقوق بشر نام برد.

در مورد منافع ملی آمریکا می توان گفت که اینجا منافع ملی آمریکا با منافع شخصی کارتل ها و کمپانی ها و ثروتمندان آمریکایی گره خورده که تلاش دارند با سرقت منابع خدادادی کشورها ثروت اندوزی بیشتری داشته باشند و هیچ جا منافع مردم معمولی آمریکا مد نظر نبوده و نیست.

زمانی که ایالات متحده به افغانستان لشکر کشی کرد، همان القاعده و طالبانی که خود تشکیل داده بود به مبارزه بر علیه نیروهای آمریکایی پرداختند و همان شعار قبلی اینبار میان اسلامگراها مطرح شد "اگر نون و آب و سرباز آمریکایی برای کشتن دارید ما را هم دارید" وبه این ترتیب هزاران جنگجوی مسلمان و حتی غیر مسلمان از سرتاسر جهان به القاعده و طالبان پیوستند تا انتقام خود را از آمریکایی ها بگیرند، و دیدیم محصول لشکر کشی آمریکا برای افغانستان چه بود.

همین ماجرا در عراق هم تکرار شد و هزاران جنگجو به مبارزین بر علیه ایالات متحده پیوستند تا سرباز آمریکایی شکار کنند.

این اتفاقات در شرایطی پیش آمد که صدام حسین و یا طالبان و یا القاعده از کمترین حمایت جهانی برخوردار بودند.

کافی است شرایط فعلی ایران و متحدینش در منطقه وجهان را با شرایط وقت صدام حسین و طالبان مقایسه کنید تا متوجه تفاوت شرایط گردید.

حال چرا چنین شد؟ به این دلیل که در این جوامع مردم برای خونخواهی و انتقام عزیز های کشته شده خود بر اثر بمباران های آمریکایی ها به پا خواستند و هر کس می توانست اسلحه دست بگیرد بر آن آمد تا جایی که می تواند سرباز آمریکایی بکشد.

بماند که تاوان تصمیمات سیاستمداران و ملیاردرهای آمریکایی را نیز سربازان فقیر و بد بخت و بیچاره آمریکایی پرداختند نه فرزندان اصحاب کارتل ها یا مناصب سیاسی.

بله آمریکا قدرت برتر نظامی جهان است و آنقدر بمب هسته ای دارد که می تواند جهان و نه فقط ایران را چند بار نابود کند ولی به هر حال اینگونه نیست که بتواند به راحتی از این تسلیحات استفاده کند.

مرزهای ایران هم امروزه به مرزهای سیاسی آن محدود نشده بلکه مرز های مجازی ایران هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای سیاسی آن قرار دارد.

اگر بنا باشد آمریکایی ها بخواهند حتی از سلاح هسته ای برای مقابله با ایران استفاده کنند قطعا اینان مجبور خواهند بود کل منطقه خاور میانه را نابود کنند چون اگر ایرانی ها و یا همپیمانانشان باقی بمانند قطعا همان ماجرای "نون و آب و سرباز آمریکایی برای کشتن"پیش می آید.

وقتی که آقای روحانی از مادر جنگ ها صحبت می کند قطعا اهمیت هر کلمه حرف خود را می داند چون یک سیاست مدار کهنه کار است و مانند آقای ترامپ نیست که تازه وارد جرگه سیاست شده و هنوز تفاوت سیاست و تجارت را تشخیص نداده.

اگر ایالات متحده بخواهد با ایران وارد درگیری نظامی شود قطعا ایرانی ها به دفاع از مرزهای سیاسی خود بسنده نخواهند کرد و جنگ را به خانه های متحدین ایالات متحده خواهند کشید و بعید است اینهایی که سالهاست در ناز و نعمت زندگی کردند تحمل شکستن شیشه های کاخ هایشان را داشته باشند.

امروزه نیروهای آمریکایی در بسیاری از مناطق جهان در تیررس ایران و متحدین آن هستند و اگر آنها هنوز به شکار سربازان آمریکایی نپرداخته اند به دلیل ناتوانی آنها در انجام این مهم نیست به این دلیل است که فعلا دستور برایشان صادر نشده و همه بخوبی می دانند که اگر دستور صادر شود هزاران هزار نیرو در کل منطقه وجهان وجود دارند که فقط به دنبال "نون و آب و سرباز آمریکایی برای کشتن" هستند.

در پایان می توان گفت همه کارشناسان باور دارند دلیل اصلی فروپاشی شوروی سابق لشکر کشی به افغانستان بود واگر این لشکر کشی انجام نمی شد احتمالا شوروی سابق تا به حال باقی مانده بود.

پس بد نیست افراد با سواد در ایالات متحده دست به کار شوند و توجه رئیس جمهوری این کشور را جلب کنند تا متوجه شود درگیری با ایران مانند درگیری با چهار تا شرکت ضعیف نیست بلکه ماجرایی است که می تواند منجر به فروپاشی ایالات متحده نیز گردد، و دست از تهدید ایران و ایرانی ها بردارد چون ایرانی ها با همسایگانشان بسیار فرق می کنند و ایران می تواند برای آمریکا مانند افغانستان برای شوروی سابق باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала