گزارش و تحلیل

باز هم اسرائیل مدعی دمکراسی است!

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر باز هم اسرائیل مدعی دمکراسی است!
باز هم اسرائیل مدعی دمکراسی است! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از کشورهای غربی مدعی می باشند دلیل اصلی حمایتشان از اسرائیل این است که اسرائیل تنها دمکراسی در منطقه خاورمیانه است و اگر اسرائیل از بین برود دیگر هیچ الگوی دمکراسی در منطقه خاورمیانه باقی نخواهد ماند.

حال بحث اینکه اصلا مردم منطقه دمکراسی مورد نظر غربی ها را بخواهند یا نه به کنار.
بحث اینکه اروپایی ها به یهودی ها بدهکار هستند و سرزمین های فلسطین را پس از اشغال برای پس دادن بدهی خود به یهودی ها داده اند نیز به کنار.
آیا همین قانون اخیری که در کنیست اسرائیل تصویب شد و حق زندگی به عنوان یک شهروند معمولی را حتی از عرب هایی که با موجودیت اسرائیل کنار آمده بودند سلب کرد هم به نظر غربی ها دمکراسی به حساب می آید.
بسیاری دائم سوال می کنند چرا فلسطینی ها حاضر نمی شوند با یهودی ها کنار بیاید، آیا بهتر نیست از یهودی ها سوال کنند که چرا با فلسطینی ها کنار نمی آیند؟
یهودی ها در طول تاریخ واز زمانی که مسلمانان بیت المقدس را فتح کردند با هیچ مشکلی در کل سرزمین های فلسطینی زندگی می کردند و به عبادت می پرداختند و با هیچ مشکلی مواجه نبودند و کسی مزاحمشان نبود و خون هم از دماغ هیچکدام 

حمله جنگنده های اسرائیل به مناطقی در نوارغزه - اسپوتنیک ایران
حمله جنگنده های اسرائیل به مناطقی در نوارغزه
نریخته بود، آیا امروزه که آنها قدرت را در اختیار گرفته اند هم همین رفتار را با دیگران انجام می دهند.

آیا اگر یهودی ها طبق روند سابق در فلسطین به زندگی خود ادامه می دادند برایشان و برای کل منطقه بهتر نبود؟
اگر به تاریخ هم برگردیم می بینیم دلیل اصلی ای که در همه موارد ملت ها بر علیه یهودی ها بپا خواستند همین رفتارها بود.
از زمانی که تاریخ، حتی تاریخ یهود، روایت می کند تا به حال ملاحظه کنید که دلیل جنگ ها و مقاومت ملت ها بر علیه آنها مساله احتکار طلبی رهبران وحاخام هایشان بوده که فتوا صادر می کردند سرزمینی مال آنها است و مردم یهود را برای تصرف این زمین ها واملاک به جلو می انداختند وبه خاک و خون می کشیدند و خود همیشه پشت پرده بودند.
امروزه هم مشاهده می کنیم که جوانان یهودی را با فتواهای خود به خاک و خون می کشند و وادار می کنند با عرب ها و دیگر ملت ها بجنگند در حالی که خود حتی به خدمت سربازی نمی روند.
اگر واقعا یهودی ها می خواهند بتوانند در منطقه به راحتی زندگی کنند این راه اش نیست.
قطعا همین تصمیمات منجر به واکنش عرب ها خواهد شد و قطعا همه تلاشها برای صلح را بر هم خواهد زد.
اینکه اینها تصور کنند با یک تصمیم سیاسی می توانند حقایق را تغییر دهند اشتباه عبثی است و تاریخ ثابت کرده که هیچ وقت چنین اتفاقی پیش نمی آید و دیر یا زود همه چیز به هم خواهد خورد.
کل جهان امروزه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل قبول ندارد و اینکه تصور کنند با تکیه به تصمیمات جنجالی آقای ترامپ می توانند این ماجرا را تثبیت کنند نیز یک تصور اشتباه است.

واکنش موگرینی به تصویب قانون یهود - اسپوتنیک ایران
واکنش موگرینی به تصویب "قانون یهود" در اسرائیل

این تصمیمات فقط منجر می شود که خون های بیشتری در این مناطق ریخته شود حال چه از یهودی ها و چه از عرب ها و تشنج را در این منطقه افزایش دهد و روند صلح را به تاخیر بیاندازد.
تا کی باید جوانان یهودی تاوان تصمیمات متعصب صهیونیست ها را پرداخت کنند.
آیا دیگر خون ریزی بس نیست؟
آیا با این تصمیم هنوز برخی در جامعه جهانی می توانند ادعا کنند که اسرائیل یک دمکراسی است؟
آیا این ماجرا تاریخ سرخپوستان آمریکایی را در اذهان به یاد نمی آورد؟
آیا به همین دلیل نمی باشد که برخی سیاست مداران آمریکایی از صهیونیست ها حمایت می کنند چون دیدگاه های هر دو طرف از یک جا نشآت می گیرد، سرقت سرزمین ها از مالکین آنها و سپس تبدیل آنها به شهروندان درجه دو و در نهایت بیرون راندن آنها؟
آیا فکر می کنید فلسطینی ها با این ماجرا هم کنار خواهند آمد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала