گزارش و تحلیل

آیا با نخستین بانو استندآپ کمیک ایران آشنا هستید؟

© Sputnikمهسا ایرانیان
مهسا ایرانیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک،"مهسا ایرانیان" جزو نخستین بانوانی است که در زمینه طنز و استندآپ کمدی بسیار خوش درخشیده است.

موفقیت وی، نتیجه تجربه سال‌ها کارش بر روی صحنه تئاتر و مجری گری می باشد. مهسا ایرانیان در حال حاضر در رشته روانشناسی شخصیت در دوره فوق لیسانس مشغول به تحصیل است. ایشان توانسته است علاوه بر انرژی و اعتماد به نفس فوق العاده، طنز شیرینی را به مخاطب ارائه کند که مورد توجه بسیاری از مردم نیز قرار گرفته است.
در این راستا، خبرگزاری اسپوتنیک با با این بانوی خلاق و خوش انرژی به گفت و گو نشست.

© Sputnikمهسا ایرانیان
مهسا ایرانیان - اسپوتنیک ایران
مهسا ایرانیان

اسپوتنیک: چطور شد که این فعالیت فوق العاده ای را انتخاب نمودید؟
رشته لیسانس من تئاتر بوده است. از سال ۸۵ فعالیت های تئاتری خود را در زمینه کمدی و تراژدی شروع کردم. در جشنواره‌های تئاتر و جشنواره های رادیو جوایز متعددی را نیز دریافت کردم. از سال ۸۶ فعالیت خود را در شبکه یک شروع کردم و بیشتر در قالب صداپیشه مشغول به کار بودم. مثلا در فیلم سینمایی "شهر موشها" به کارگردانی خانم "مرضیه برومند" صداپیشگی مجری اخبارگو به عهده من بود.
در سال ۹۱ در شبکه جام جم در برنامه "بچه های ایران" در ژانر نوجوان مشغول به فعالیت به صورت مجری بازیگر شدم. پس از آن در قالب مجری اجتماعی بزرگسال فعالیت کردم. چندین سال کار بازیگری و صداپیشگی کردم و چون مدت ها کار اجرا بر روی صحنه چه در قالب بازیگر و چه در قالب مجری انجام می دادم، تصمیم گرفتم این شوخی ها را به صورت استندآپ کمدی در فضای مجازی منتشر کنم.
در زمینه بازیگری چندین کار تئاتر انجام دادم و جایزه بازیگری زن را از جشنواره دریافت کردم. چند تله فیلم و چند فیلم سینمایی بازی کردم. در شبکه نسیم در سریال طنز "کلینیک خنده" بازی داشتم.

اسپوتنیک:چند وقت است که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستید؟
در یک سال و نیم اخیر بیشتر ویدئوهای خود را در فضای مجازی منتشر کردم. در کل خیلی اهل فضای مجازی نیستم ولی در یکسال و نیم اخیر فعالیت بیشتری در فضای مجازی داشتم که بسیار هم دیده شد.
اسپوتنیک:آیا ایده های استندآپ کمدی ها از خودتان است ؟ چه کسی برای شما سناریو را می نویسد؟
تا جایی که فرصت داشته باشم ایده ها را خودم از شرایط روز جامعه می گیرم و اصولا خودم آنها را می نویسم اما در کنار خود یک تیم همکار و نویسنده بسیار خوب ۱۰-۱۵ نفره وجود دارد که به من در این زمینه کمک می کنند. افراد دیگری هم به من در این زمینه مساعدت کردند و می کنند. مثلا آقای "حامد طاها" خواننده ایرانی، آقای "مهدی نوروزی" مدیر برنامه من، برادرم "میعاد ایرانیان" و بسیاری از دوستان دیگر در شکل گیری ایده ها بسیار بمن کمک می کنند.

© Sputnikمهسا ایرانیان
مهسا ایرانیان - اسپوتنیک ایران
مهسا ایرانیان

اسپوتنیک: چه فعالیت هایی در ایران داشتید؟ آیا قصد اجرای برنامه خارج از کشور دارید؟
من در داخل کشور ویدئوها را به عنوان طنز درمانی منتشر کردم. در عین حال به عنوان یک بانوی کمدین در شهرهای مختلف روی صحنه برنامه های هودم را اجرا می کرنم. پس از اینکه موفق شدم شادمانی و اعتماد به نفس را بین بانوان کشورم افزایش دهم، به همراه گروه خود تصمیم گرفتیم خارج از ایران نیز برنامه را اجرا نمایمم. مثلا، دوست داریم به عنوان جنگ شادی به همراه موسیقی و استندآپ کمدی به روی صحنه بروم تا اثبات کنیم که یک بانوی ایرانی نیز می تواند فعالیت های طنز هم داشته باشد. این خواست ذهنی و قلبی من و گروهم می باشد.

اسپوتنیک: پس ما باید منتظر شما در روسیه باشیم؟ آیا برای جام جهانی برنامه خاصی دارید؟
بله، در آینده امیدوارم که بتوانم برنامه خودم را در روسیه به روی صحته ببرم. من یک گزارش ورزشی دارم که مربوط به موضوع فوتبال است. اما در مورد جام جهانی باید حدمت تان عرض کنم که به دلیل مشغله کاری و اجرای برنامه ها در در شهرهای مختلف و همچنین وسواس در کیفیت کار موفق به انجام کاری نشدم. در مورد عدم حضور زنان در ورزشگاه ها و حاشیه های ایجاد شده طرح های خاصی نیز دارم.

© Sputnikمهسا ایرانیان
مهسا ایرانیان - اسپوتنیک ایران
مهسا ایرانیان

اسپوتنیک: دغدغه اصلی شما در استندآپ کمدی چیست؟
نشان دادن فضای جالب و زیبای ایران یکی از دغدغه های من در زمینه تولید استندآپ کمدی می باشد. مثلا سفری به "چابهار" داشتم و خیلی دوست داشتم آن فضا را به مردم معرفی کنم. بنابراین اقدام به تولید استندآپ در زیر آب در چابهار کردم که یکی از تمیزترین دریاهای موجود است. فکر می کنم اولین شخصی هستم که زیر دریا در حال غواصی استندآپ کمدی کردم. در کوه های "مریخی چابهار" استندآپ کمدی کردم تا زیبایی های این جزیره جالب را هم در کنار خندیدن و شاد بودن نشان دهم. بنابراین غیر از خندیدن به مسائل ریز دیگری هم فکر میکنم تا طنزهای من از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

اسپوتنیک: برای خیلی از خوانندگان و البته بانوان جالب است که بدانند که این همه انرژی و اعتماد بنفس شما از کجا می آید؟
وجود انرژی در یک شخص می تواند ذاتی باشد مثلا مادر من هم بسیار شخص پرانرژی هست. در این سن در رشته روانشناسی مقطع فوق لیسانس مشغول به تحصیل هست و به ما بسیار انگیزه می دهد. اما نترسیدن از نظر دیگران می تواند در اعتماد بنفس نقش بسیاری داشته باشد. وقتی شخصی وارد فضای نمایشی در هر مدیایی می شود، باید به خود بقبولاند که به ازای هر شخصی یک نظر وجود دارد که ممکن است با تو موافق یا مخالف باشد. اگر شخصی فکر می کند که کار او درست است و کار هنری محسوب می شود، باید از نظرها نترسد و با قدرت مسیر خود را ادامه داد. تمرین تئاتر نیز بسیار به من کمک کرده تا به این نتیجه برسم که هر زمان با اعتماد بنفس کاری را انجام می دهم آدم ها هم من را بهتر باور می کنند. هر کسی هر گونه خود را ببیند دیگران نیز انسان را آنگونه میبینند. هر چیزی از درون انسان آغاز می شود. من هم در گذشته بسیار نادیده گرفته شدم و نامهربانی هایی دیدم اما به این نتیجه رسیدم که افراد باید از هر فرصتی استفاده کنند و آن را ابزاری برای پیشرفت خود قلمداد کند تا به مرحله موفقیت برسند. مثلا الآن اینستاگرام وسیله ای هست که هر کسی بدون هزینه می تواند ویدیویی از خود بگیرد و نوع تفکر خود را نشر دهد که به نظر من ابزار بسیار خوبی است.

اسپوتنیک: چه مسیری برای آینده خود انتخاب کردید؟
من به اجرای خود در رسانه به عنوان مجری ادامه خواهم داد. ویدئوهای طنز درمانی را نیز در ایران و خارج ایران به روی صحنه خواهم برد. در زمینه بازیگری دوست دارم حضور پررنگ‌تری را داشته باشم تا بتوانم جایزه سیمرغ را از آن خود کنم و سپس به فکر کسب جایزه های خارجی باشم. در قسمت آموزش فکر می‌کنم هر کسی این مسئولیت را دارد تا چیزهایی را که به وسیله تجربه به دست آورده است، در اختیار دیگران قرار دهد. من هم کارگاه هایی را در زمینه استندآپ کمدی از سال گذشته شروع کردم و در حال تدریس هستم تا بتوانم تجربیات خود را به دیگران انتقال دهم. اگر خدا بخواهد فعالیت‌های اجتماعی این چنینی را گسترده تر خواهیم کرد.

در پایان به همه مخاطبان ایرانی عرض می کنم که تاثیر لبخند زیادتر از هر اتفاق دیگری است. از نظر علمی انرژی منفی تاثیر بیشتری را در زندگی و ذهن افراد دارد، اما به نظر من هر قانون می‌تواند ثابت نباشد و ما می توانیم با قوانین خودمان اتفاقات بهتری را رقم بزنیم. من تلاش کردم که موج مثبت را زیاد کنم. توصیه من به همه مخاطبان این است که باید باور کنیم که در هر جایی که هستیم و ایستاده‌ایم، تاثیر عمیق خود را چه مثبت و چه منفی خواهیم گذاشت. پس چه بهتر که انسان تلاش کند تا تاثیر مثبت خود را بگذارد و موجی ایجاد کند. تاثیر عشق و لبخند، عمق بیشتری نسبت به مسائل دیگر دارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала