گزارش و تحلیل

بهترین بازی ایران در برابر اسپانیا خواهد بود

CC0 / pixabay / بهترین بازی ایران در برابر اسپانیا خواهد بود
بهترین بازی ایران در برابر اسپانیا خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو تیم ملی فوتبال هنرمندان ایران گفت: شانس همه تیم ها در مسابقات بزرگی همانند جام جهانی فوتبال برابر است و هیچ تیم از پیش یازنده نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به آغاز بزرگترین رویداد ورزش دنیا "جام جهانی فوتبال" کمتر از بکروز باقی مانده و تب  فوتبال در تمام دنیا بالا گرفته است. در ایران نیز همه طرفداران فوتبال درباره این رویداد ورزشی سخن می گویند.

© Photo / Seyed Javad Hashemiسید جواد هاشمی
بهترین بازی ایران در برابر اسپانیا خواهد بود - اسپوتنیک ایران
سید جواد هاشمی
سید جواد هاشمی هنرپیشه و عضو تیم ملی فوتبال هنرمندان ایران درباره مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ و تیم ملی فوتبال ایران با خبرگزاری اسپوتنیک به گفتگو نشست.

در مسابقات بزرگی همچون جام جهانی فوتبال نمی توان تیم قدرتمند را صد در صد پیروز میدان دانست و به دلیل شرایط مسابقات حتی شانس نتیجه گرفتن بین دو تیم به طور مساوی تقسیم می شوند.
معمولا وقتی که تیم های قدرتمند در برابر تیم هایی همچون ایران قرار می گیرند، شرایط برای آنها سخت خواهد بود. اگر بازی ایران در مقابل آرژانتین را در جام جهانی گذشته به خاطر بیاریم، ما شانس بدست آوردن تساوی و با اگر خطایی که بر روی دژ اگه صورت گرفت را داور پنالتی اعلام می کرد، بساکه ما برنده این بازی می شدیم. ایران طوری بازی می کرد که گل زدن برای تیم های حریف بسیارسخت بود و نیجریه با همه قدرت نتوانست دروازه ایران را باز کند.
به نظر من تیم کی روش خیلی سخت گل دریافت می کند و به همین دلیل کم باخت ترین تیم راهیافت به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و این یک حسن بزرگ محسوب می شود.
اگر به باخت اخیر تیم ملی در برابر ترکیه نگاه کنیم، می بینیم که تیم اصلی ما در میدان حاضر نبود و درعین حال در دیداری که با تیم ملی روسیه در شهر قازان برگزار کردیم، دیدیم که روسیه چقدر سخت توانست بازی را مساوی کند.
 ایران شرایطی دارد که توان کسب امتیاز دارد و حتی می تواند از شانس صعود به مرحله دوم برخوردار باشد و باید به این تیم امیدوار بود.

کی روش هفتمین مربی برتر دنیا در سال 2017 - اسپوتنیک ایران
کی روش هفتمین مربی برتر دنیا در سال 2017
عملکرد کارلوس کی روش 

هاشمی با موفق خواندن کی روش و نارضایتی هایی که از این مربی دیده می شد، گفت: این عدم رضایت مخصوصا در میان کارشناسانی که خودشون مربی فوتبال بودند همیشه در فوتبال ماوجود داشته. حتی زمانی که امیر قلعه نوعی در جام ملتهای آسیا هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت و یک تیم روان و شاداب ساخته بود و قبل از باخت در برابر چین، تمامی کارشناسان از امیرقلعه نوعی به عنوان یک مربی ایرانی حمایت می کردند و پس از باخت در ضربات پنالتی، سیل انتقادها به طرف قلعه نوعی سرازیر شد و این خاصیت ما است. اما من به شخصه کارلوس کی روش را با کارنامه ای که دارد، می پسندم و به نظر من در مجموع برای تیم ملی ما مفید بوده.
پس از اعلام نهایی اسامی بازیکنان تیم ملی ایران برای حضور در روسیه و عدم دعوت از سید جلال حسینی و وریا غفوری من هم به عنوان یک طرفدار تیم ملی واقعا متعجب شدم به این دلیل که شاید سید جلال و وریا خیلی بهتر از مدافعانی بودند که به تیم ملی دعوت شدند. اما باید این موضوع را درنظر بگیریم که این سلیقه مربی است و حتما برنامه و هدفی برای این انتخاب ها دارد. ما از افکار مربی تیم ملی خبر نداریم و اجازه نداریم در برابر این انتخاب گارد بگیریم ولو اینکه با آن مخالف باشیم.

این واقعا ناراحت کننده است که به طور مثال مجری مراسم بدرقه تیم ملی ایران نسبت به انتخاب مربی تیم ملی گارد می گیرد و سخنانی در واکنش به آن در حضور کی روش بیان می کند. من با تمام احترامی که برای همه قائل هستم، این موضوع را واقعا ناراحت کننده می دانم.

شاید من نیز در بسیار از موارد و نه از نظر فنی و تخصصی و بلکه حسی با تصمیمات کی روش موافق نباشم. اما در مجموع کارنامه کی روش یک کارنامه موفقی است و باید حمایت شود و به عنوان سرمربی تیم ملی حق انتخاب دارد و باید به آن احترام گذاشت.
پیش بینی دیدارهای ایران

من معتقدم که ما بدون شک بهترین بازی را در مقابل اسپانیا انجام می دهیم. من شخصا از بازی مراکش ترس بیشتری نسبت به سایر بازی ها دارم با وجود اینکه اولین بازی ما هم هست.
من فکر می کنم بازی با تیم پرتغال برای ما راحت تر باشد به این شرطی که رونالدو هم در این بازی حضور داشته باشد، چون که وقتی رونالدو در بازی حضور دارد، تیم پرتغال روی این بازیکن متمرکز شده و کار ما ساده تر می شود، من بازی های پرتغال زمانی که رونالدو حضور ندارد را بیشتر می پسندم و این تیم نتایج بهتری هم می گیرد.
اصولا بازیکنان اثر گذار اینچنینی آفت جان تیم می شوند. اما "مسی" یک بازیکن متفاوت و بازیکن لحظه هاست که توانست در جام جهانی گذشته در دقایق آخر بازی در مقابل ما اون لحظه رو ثبت کنه و گل پیروزی تیمشو بزنه وگرنه ما با آرژانتین مساوی می کردیم. اما بازیکنی در تیم پرتغال آفت درست کرده و فکر می کنیم این تیم قابل بردن است.

سید جواد هاشمی در پایان گفت: تیم ایران هم تیم کوچکی نیست و فاصله ما با تیمهای اروپایی آنقدر زیاد نیست که از این تیم ها ترس داشته باشیم. تیم ایران یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال ایران است.

وی همچنین اشاره کرد که برای دیدن و حمایت از تیم ملی فوتبال ایران، دیدار تیم های ایران و پرتغال را احتمالا در روسیه از نزدیک نماشا خواهد کرد.

مسابقات جام جهانی فوتبال از روز 14 ژوئن تا 15 ژوئیه 2018 در 12 استادیوم و 11 شهر روسیه برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال ایران در نخستین رویارویی خود در این مسابقات روز 15 ژوئن در سن پترزبورگ به مصاف مراکش خواهد رفت، سپس در تاریخ 20 ژوئن در شهر کازان با تیم ملی فوتبال اسپانیا روبرو خواهد شد و در نهایت در تاریخ 25 ژوئن، بازی سوم خود در مرحله نخست جام جهانی 2018 روسیه را در شهر سارانسک با پرتغال برگزار می کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала