گزارش و تحلیل

چطور می توان کیفیت زندگی و طول عمر در روسیه را افزایش داد؟

© Fotolia / mimonقرص و دارو
قرص و دارو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش کیفیت زندگی یکی از اهداف اولیه فدراسیون روسیه است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توسعه و تکامل جهات اصلی زندگی اهالی روسیه را مشخص نمود. یکی از مهمترین اهداف در عرصه بهداشت و بهداری برای دولت روسیه در 10 سال آینده ، تأمین  افزایش طبیعی جمعیت کشور و افزایش طول عمر شهروندان روسیه خواهد بود. تا سال 2024  روسیه باید در زمره کشورهایی قرار بگیرد که طول عمر ساکنان آن بالاتر از 80 سال است.

کوین علی رئیس بزرگترین  شرکت بین المللی داروسازی MSD International در خصوص این موضوع که کمبود کدام داروها در فهرست ملی واکسن های پیشگیری روسیه محسوس است و بازار روسیه در نقشه دارویی جهان چه جایی اشغال کرده است در گفتگو با اسپوتنیک توضیح داد. شرکت نامبرده از سال1991 در روسیه کار می کند.

اسپوتنیک: پتانسیل همکاری با روسیه و بازار دارو در فدراسیون روسیه را چگونه ارزیابی می کنید؟

کوین علی: شرکت ما از سال 1991 در روسیه کار می کند. طی این مدت ما شاهد افزایش قابل توجه تولید دارو در بازار و کارمندان بودیم. ابتدا پروژه های همکاری ما خیلی ساده بودند. اما حالا که حیطه پروژه ها و محصولات وسیع تر شده است، ساختار مشارکت با روسیه  تغییر کرده است.  شرکت «ام اس دی» در ردیف سوم فهرست شرکت های تولیدکننده داروهای نوآوارنه از جمله داروهای بیولوژیکی و واکسن قرار دارد که به حفظ و بهبود سلامتی انسان کمک می کنند.من به عنوان مسئول تجاری شرکت در اکثر کشورهای جهان به غیر از آمریکا، این نکته را در نظر می گیرم که با وجود آنکه ما یک شرکت بین المللی هستیم، اما در هر بازاری باید تولیدات را در همانجا سازماندهی کنیم. حالا که ولادیمیر پوتین  اهداف استراتژیک در رشته بهداری را اعلام کرده است و تأمین رشد جمعیت کشور را هدف اصلی نامیده است، یعنی افزایش طول عمر از 73 سال تا 78 سال در سال 2024، ما جنبه بسیار مثبتی برای شرکت خود در این عرصه می بینیم. حوزه حداکثر رشد که می توان به افزایش شاخص طول عمر رسید، همانا حوزه هایی هستند که ما به بررسی و مطالعه آن ها می پردازیم.

در هر عرصه ای که ما کار می کنیم به عنوان مثال تولید دارو برای واکسن ضد ایدز برای دختران نوجوان، یا داروهای ایمونو-انکولوژیک و یا داروهای لازم برای نجات جان انسان در شرایط توسعه مقاومت ضد میکروبی، ما شرکایی در روسیه داریم که به تولید این داروها در محل می پردازند.

اسپوتنیک: آیا داروهای شرکت شما در فهرست ملی واکسن های پیشگیری روسیه شامل شده اند؟ به نظر شما چه داروهایی باید در این فهرست گنجانده شوند؟ این امر تا چه حد به افزایش طول عمر و کیفیت زندگی در روسیه کمک خواهد کرد؟

کوین علی: متأسفانه، هم اکنون هیچ یک از داروهای تولید شرکت « ام اس دی» در فهرست ملی واکسن های پیشگیری روسیه وجود ندارد. به نظر من دست کم سه واکسن باید در فهرست واکسنی روسیه وجود داشته باشد. ما امیدواریم که دولت فدراسیون روسیه هر چه لازم باشد برای حفظ و افزایش طول عمر ساکنان کشور انجام بدهد و بمرور این واکسن ها را در فهرست ملی واکسن های پیشگیری روسیه وارد کند. یکی از مهمترین  داروهای حیاتی — واکسن ضد ویروس پاپیلومای انسانی است. این ویروس که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود هم اکنون تهدید بزرگی برای سلامتی دختران و زنان در سراسر جهان است. در کشورهای مختلف برنامه ای طراحی می شود که واکسیناسیون نه فقط دختران نوجوان بلکه پسران نوجوان را  ممکن می سازد تا بطور کامل جمعیت کشور از شر این ویروس خلاص شود.

اسپوتنیک: چه باید کرد تا داروهای نوآورانه و واکسن ها برای درمان و پیشگیری  بیماری هایی مانند ایدز، ویروس پاپیلومای انسانی برای ساکنان کشور قابل دسترسی باشد و از جمله بطور رایگان در اختیار بیمارستان های روسیه گذاشته شود؟

کوین علی: من دو نمونه برای شما تعریف می کنم که روسیه می توانست از آن استفاده کند. اولا، تجربه چین. در آنجا کارخانه تولید واکسن ضد ویروس پاپیلومای انسانی راه اندازی شده است. با وجود اینکه این واکسن در آنجا رایگان نیست، اما  دهها هزار زن آگاهانه برای زدن آن در صف می ایستند. به عقیده آنها بهتر است واکسن زده شود تا در آینده مبتلا به این بیماری شوند. در اینجا موضوع آگاهی و تمایل خود زنان به سلامتی خود است. در روسیه روزانه 16 زن از سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می دهد. در چین صدها نفر در روز. در اینجا بیشتر رسانه ها باید به اطلاع رسانی در این خصوص  بپردازند و از اهمیت واکسیناسیون ویروس پاپیلومای انسانی برای مردم تعریف کنند. این یکی از گزینه ها در این رابطه است.

نمونه دوم- دولت  هزینه واکسیناسیون شهروندان خود را تأمین می کند. من از کشورهایی مانند فرانسه و یا آلمان صحبت نمی کنم. برزیل  با بازاری در حال رشد مانند روسیه یک نمونه درخشان در این عرصه است. در آنجا واکسن بطور رایگان در اختیار دختران و پسران قرار می گیرد. من شخصا با رئیس جمهور دیلمو روسف کار کردم تا برنامه واکسیناسیون نوجوانان مدارس را طراحی کنیم.  این نمونه بسیار خوبی است که باید آن را بکار گرفت تا به این ترتیب بتوان کیفیت زندگی شهروندان را افزایش داد. شرکت ما بنوبه خود انتقال فناوری ویژه برای اجرایی کردن برنامه واکسیناسیون با قیمت بسیار پایین را انجام داده است. این برنامه را می توان در روسیه  نیز پیاده کرد.

یک نمونه دیگر استرالیاست-این کشور برنامه جالب نابودی ویروس پاپیلومای انسانی را  به اجرا گذاشته است.  ابتدا در استرالیا حدود 24 درصد زنان به این ویروس مبتلا بودند. پس از واکسیناسیون سراسری این سطح به 1 درصد کاهش یافت.  این بدان معناست که سطح زندگی در بین زنان بهبود یافت و تا حد زیادی رشد سرطان دهانه رحم افت کرد. با اطمینان می توانم به شما بگویم که  طی 20-10 سال، استرالیا کاملا از شر این ویروس خلاص خواهد شد.

اسپوتنیک: یکی از مهمترین جهات فعالیت شرکت شما را می توان « بازارهای در حال رشد» نامید. در کدام کشورها رشد شرکت شما بهتر بوده است؟

کوین علی:  بالاترین رشد در چین به ثبت رسیده است. اما در واقع بازاری که برای شرکت ما از اولویت بیشتری برخوردار است، بازار روسیه است.  در روسیه بهترین امکان برای سرمایه گذاری در این رشته وجود دارد که افزایش کیفیت زندگی و حفظ سلامت انسان را ممکن می سازد.  قبل از هر چیز بازار تولید واکسن و داروهای ایمونو-انکولوژیک، داروهای ضد دیابت، ایدز، هپاتیت سی و عفونت های باکتریایی پیچیده برای جمعیت فدراسیون روسیه. بازار دارو روسیه از پتانسیل بالایی برخوردار است. در شعبه شرکت ما در روسیه بیش از 1000 نفر کار می کنند. این به معنای آن است که شرکت «ام اس دی» آینده خوبی برای حضور خود در این بازار مشاهده می کند.

اسپوتنیک: آیا تشنج در مناسبات دیپلماتیک بین آمریکا و روسیه بر فعالیت تجاری و کار شرکت شما در فدراسیون روسیه تأثیر می گذارد؟

کوین علی: من ریاست شرکت داروسازی را عهده دارم که قبل از هر چیز برای بهبود و حفظ تندرستی در سراسر جهان کار می کند. ما با هیچگونه مانعی برای کار در روسیه مواجه نیستیم. امیدوارم شرکت های روسیه نیز با هیچگونه مانعی برای کار تجاری در آمریکا موجه نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала