گزارش و تحلیل

هواداران ایرانی فوتبال در راه روسیه + عکس

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر هوادار ایرانی فوتبال در راه سفر به روسیه + عکس
هوادار ایرانی فوتبال در راه سفر به روسیه + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جام جهانی فوتبال که هر چهار سال یکبار برگزار می شود را می توان یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی دنیا دانست، که موجب می شود میلیون ها نفر از سراسر دنیا در کنار یکدیگر از این رویداد بزرگ ورزشی لذت ببرند.

بسیاری از فوتبال دوستان علاقمند به دیدن این رقابت ها را از نزدیک هستند تا به تشویق تیم ملی کشور خود و یا تیم های مورد علاقه خود بپردازند که همیشه با صحنه های زیبایی همراه با شادی و غم می باشد.
در تابستان سال جاری روسیه پایتخت فوتبال دنیا لقب گرفته است و هزاران هوادار فوتبال برای دیدن این رقابتها به کشور زیبا و پهناور روسیه سفر خواهند کرد.
هواداران ایرانی نیز از این موضوع مستثنی نبوده و پس از صعود قطعی تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی 2018 روسیه، فوتبالدوستان و حتی کسانی که علاقه ای به فوتبال ندارند به تکاپوی سفر به روسیه افتادند تا علاوه بر تماشای بازی تیم های مورد علاقه خود در این رقابت ها به گشت گذار در کشور روسیه بپردازند.
ایمان مهشیدی نیز مثل بسیاری از هواداران فوتبال پس از قطعی شدن سفر ایران به روسیه، تصمیم گرفت برای دیدن این رقابت ها راهی این کشور شود.

خبرگزاری اسپوتنیک با ایمان مهشیدی یکی از هواداران ایرانی فوتبال درباره سفر به روسیه و مسابقات جام جهانی به گفتگو نشست.

ایمان 27 سال سن دارد و ساکن شهر تهران است و در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد. او پس صعود ایران به جام جهانی تصمیم گرفت بهمراه یکی دیگر از دوستان خود برای دیدن بازی های تیم ملی ایران در جام جهانی به روسیه سفر کند.
ایمان — به نظر من دیدن مسابقات جام جهانی از نزدیک برای هر فوتبالدوستی می تونه یک تجربه شیرین و خاطره ای فراموش نشدنی باشه، که اگه شرایط فراهم باشه خوبه که همه فوتبالدوستان حداقل برای یکبار این سفر رو داشته باشند. البته من قبل از این تجربه رو نداشتم ولی بعد از صعود ایران، سنجیدن شرایط، نزدیکی روسیه به ایران و اینکه قبلا یکبار به این کشور سفر کرده بودم، تصمیم گرفتیم با یکی از دوستانم از این فرصت خوب استفاده کنیم و بازی های تیم ملی ایران رو از نزدیک ببینیم.
من اول میخواستم یکی از بازی های برزیل، آرژانتین و ایران رو از نزدیک ببینم، ولی متاسفانه دیر اقدام کردم و نتونستم برای بازیهای آرژانتین و برزیل بلیط تهیه کنم. ولی بازی ایران با مراکش و پرتغال رو به ورزشگاه میرم و از نزدیک میبینم.

ایمان در مورد تهیه بلیط مسابقات جام جهانی گفت: درباره نحوه تهیه بلیط، ما در مرحله آخر فروش بلیط های مسابقات از طریق سایت فیفا اقدام کردیم و با ثبت نام در این سایت بلیط ها رو خریداری کردیم. در این سایت بخشی قرار داشت که به وزارت امور خارجه روسیه متصل بود. وزارت خارجه روسیه کارت هایی با عنوان "فن آیدی" برای هواداران در نظر گرفته که این کارت ها هم نقش ویزا را برای فوتبالدوستان ایفا می کند و هم یکسری خدمات توریستی مانند استفاده از وسایل حمل ونقل شهری و بین شهری (مترو، اتوبوس، قطار بین شهری و…) را بصورت رایگان در اختیار طرفداران فوتبال قرار می دهد و برای وارد شدن به استادیوم و دیدن بازی علاوه بر بلیط مسابقه همراه داشتن "فن آیدی" الزامی هستش.

© Photo / Iman Mahshidiکارت هواداری - ایمان مهشیدی
هواداران ایرانی فوتبال در راه روسیه + عکس - اسپوتنیک ایران
کارت هواداری - ایمان مهشیدی

ما از طریق پست روسیه مراحل ارسال بلیط ها و فن آیدی رو پیگیری می کردیم که پس از یک هفته به درب منزل ما ارسال شدند.
در کل با وجود مشکل نبود ویزا کارت در ایران، این اتفاق راحت افتاد و بلیط ها رو خریداری کردیم و از طریق پست بدستمون رسید.
اما "فن آیدی" در کل اقدامی از سوی روسیه برای احراز هویت، کنترل و نظارت بر تمامی فوتبالدوستان برای بالا بردن امنیت بیشتر مسابقات بود که نقش ویزا رو هم ایفا می کند.
ما برای تهیه بلیط با مشکل خاصی روبرو نشدیم ولی فکر می کنم کسانی که زودتر برای تهیه بلیط اقدام کردند، راحت تر و تونستن بلیط های بازیهای مورد علاقشون رو هم خریداری کنند.

ایمان در سال 2016 نیز به روسیه سفر کرده و یکی دیگر از دلایل سفر مجدد به این کشور رو آشنایی با روسیه میداند.

ایمان — من در سال 2016 نیز به روسیه سفر کردم و الان خیلی خوشحالم که مسابقات جام جهانی در روسیه برگزار میشه و یکبار دیگه شانس سفر به این کشور زیبا رو بدست آوردم. روسیه مکان های زیبا و دیدنی بسیاری داره که می تونم به کاخ کرملین و میدان سرخ در مسکو و موزه ارمیتاژ و باغ پترهوف اشاره کنم که خیلی توجه من رو جلب کردند.

اولویت ایمان خودش رو در مسابقات جام جهانی، ایران است، اما بازی تیم های دیگر رو هم پیگیری می کند.
ایمان — ما در گروه بسیار سختی قرار گرفتیم، اگر بخواهیم با واقعیت به این موضوع نگاه کنیم اگه تیم های بزرگ به جای ما در این گروه قرار می گرفتند برای صعود کار دشواری پیش رو داشتند. گروه ما سخت و غیر قابل پیش بینی هستش و ممکن هر اتفاقی بیفته و من اسپانیا رو با 9 امتیاز اولین تیم صعود کننده این گروه میدونم.

در آرزوی قهرمانی تیم ملی آرژانتین

ایمان — من بعد از ایران طرفدار تیم ملی آرژانتین هستم و دوست دارم جام قهرمانی به بازیکنان تیم ملی آرژانتین برسه. من از بچگی این تیم رو دوست داشتم و بخاطر برخی اسطورهای آرژانتینی طرفدار فوتبال شدم. این موضوع هم جالب که دوستی که همراه من به روسیه میاد طرفدار برزیل هست که این خودش یک رقابتی بین ما هم ایجاد کرد.
آرزوی ایمان همگروهی با تیم ملی روسیه بود
با تیم ملی روسیه رو تا حد خوبی آشنایی دارم و چند ماه پیش یک بازی تدارکاتی با ما انجام دادند که این بازی مساوی شد. روسیه بازیکن های خوش فیزیک و امتیاز میزبانی رو در اختیار داره که اگر از این امتیازات استفاده کنه می تونند به مراحل بالاتر صعود کنند.
من از قبل از قرعه کشی مسابقات جام جهانی این حس رو داشتم که ایران با روسیه در یک گروه قرار می گیرند، که اینچنین نشد. البته در صورت صعود تیم ملی ایران و روسیه به مرحله بعد، امکان برخورد این دو تیم با یکدیگر خیلی بالاست.

روسیه میزبان شایسته ای برای مسابقات جام جهانی خواهد بود

من کلا با تبلیغات سیاسی ندارم، همانطور که سالیان سال بر علیه ما انجام دادند و وجه ما، مردم، تمدن و گذشته ما را به شکل دیگری در دنیا نشان دادند و الان هم با یکسری تبلیغات سیاسی همین اقدامات رو علیه روسیه انجام میدن و حتما این کشورها در این است که روسیه را در یک موضع ضعف قرار بدهند. اما به نظر من نباید به این تبلیغات توجه کرد و روسیه میزبان شایسته ای برای جام جهانی خواهد بود و این مسابقات خوب و عالی برگزار می شود.
ترس و استرس بخاطر مسائل اخیر وجود دارد که اصلا ربطی به کشور روسیه ندارد و این به دلیل شرایط نا امن دنیاست. بهتره بریم از مسابقات جام جهانی لذت ببریم و قطعا مقامات روسیه تدابیر لازم را انجام می دهند و همه با خاطره ای خوب این کشور رو ترک می کنند.

مسابقات جام جهانی فوتبال از روز 14 ژوئن تا 15 ژوئیه 2018 در 12 استادیوم و 11 شهر روسیه از جمله مسکو، کالینین گراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود ، سامارا، سارانسک، روستوف، سوچی و یکاترینبورگ برگزار خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала