گزارش و تحلیل

سیمای پوتین- جزء لاینفک حیات روسیه

© Sputnik / Vladimir Astapkovichسیمای پوتین- جزء لاینفک حیات روسیه
سیمای پوتین- جزء لاینفک حیات روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، ولادیمیر پوتین وارد دوره چهارم ریاست جمهوری شده و سیمای او در گوشه و کنار روسیه دیده می شود.

در حقیقت امر پوتین "برند"- علامت تجاری روسیه در سراسر جهان است. کانال های دولتی تلویزیون روسیه هر روز گزارش ها با حضور پوتین را پخش می کنند. او به مسئولان دستورالعمل می دهد، با کارگران و سربازان دیدار می کند، تجهیزات جدید پزشکی، واحد های هوا فضا و تجهیزات دفاعی را بررسی می کند. او گاه بگاه در محیط غیر رسمی ظاهر می شود، به عنوان مثال، هاکی یا اسکی بازی می کند.

اتومبیلAurus رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در محدوده ی کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران
لیموزین جدید ولادیمیر پوتین در مراسم تحلیف
وی در فرودگاه بین المللی شرمتیوو مسکو در سوغات فروشی ها روی تی شرت ها و لیوان ها و آهن رباهای یخچال و ماتروشکاها نقاشی شده و به شما نگاه می کند. گاهی اوقات تصاویر همراه با احترام و طنز است. به عنوان مثال، یک تصویر مردمی از پوتین خرس سوار است که عضلات چشمگیر خود را نشان می دهد.

تحلیلگران می گویند تصویر پوتین آهسته آهسته تغییرمی کند. تصویر پوتین از سیمای یک جنگجو و معجزه آفرین به یک مرد عاقل و رهبر تیم جوان ها عوض می شود. وی خط مشی پیشرفت را مشخص می کند و جوان ها آنرا پیاده می نمایند.

اگر چه تصویر او همه جا دیده می شوند، اما در ابعادی نیست که تصاویر شخصیت کیم جونگ اون در کره شمالی و یا قربان‌قلی بردی‌محمدف در ترکمنستان رایج است. پوتین یک مرد اروپایی است. همه این سنن آسیایی برای او ناخوشایند است. طبیعت پوتین توام با خویشتنداری است.

مجموعه لباس طراحان روسی به مناسبت مراسم تحلیف پوتین - اسپوتنیک ایران
مجموعه لباس طراحان روسی به مناسبت مراسم تحلیف پوتین
برای بسیاری از شرکت های روسی، تصویر پوتین فرصتی برای کسب درآمد است. بنیانگذاران گروه "شبکه" طرفدار پوتین، که در تولید کالاها با تصاویر و شعارهای پوتین مشغول به فعالیت هستند، در حال تلاش برای کسب درآمد با استفاده از علامت تجاری "پوتین" هستند.

گلِب کراینیک، یکی از طراحان این پروژه، یک حلقه عظیم با چهره رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین را نشان می دهد. وی این حلقه را Putinversteher نامیده که به زبان آلمانی کسی است که پوتین را پذیرفته و می فهمد.

کراینیک می گوید: بدون شک، پوتین یک علامت تجاری است. اگر قبلا، زمانی که از خارجی می پرسیدند که او روسیه به خاطر چه می داند، می گفت: به خاطر عروسک ماتروشکا، باللایکا، خاویار، ودکا. اکنون، صرف نظر از عقیده ای که یک فرد خارجی درباره رییس جمهور ما دارد، او می گوید: به خاطر پوتین.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала