گزارش و تحلیل

کودکی که آمریکا را به زانو در آورد

© Sputnikکودکی که آمریکا را به زانو در آورد
کودکی که آمریکا را به زانو در آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک- هفته گذشته یک دسته شاهدان عینی حمله شیمیایی به دوما سوریه وارد لاهه شد.

در لاهه مقر سازمان منع سلاح شیمیایی قرار دارد. روسیه و سوریه 17 فرد ساکن دوما از جمله پسربچه حسن- ستاره ویدیوی تولیدی "کلاه سفیدها" را به لاهه آوردند.

بر اساس این ویدیو تاماهاک های آمریکایی به سوریه پرتاب شده و حالا کارشناسان صنایع نظامی و نظامی روسیه در حال مطالعه دقیق مدل های نوین سلاح های موشکی آمریکا هستند. شاهدان چگونگی تهیه آن ویدیو را تعریف کردند ولی آمریکا حضور نیافت و از آمدن نمایندگان کشورهای وابسته نیز جلوگیری کرد. رسانه های به اصطلاح آزاد جهان مانند جپان تایمز، تایمز، میرور، یاهو نیوز، اِی بی سی نیوز و واشنگتن پست افشاهای روسیه را تقلبی و بال ماسکه نامیدند. گزارش ها در مورد کنفرانس خبری لاهه وارد صفحات اصلی رسانه های "آزاد" نشدند.

صحنه ای از فیلم ساختگی حمله شیمیایی به دوما سوریه - اسپوتنیک ایران
افشای حقایق فیلم کلاه سفیدها توسط پسربچه سوری+فیلم
در نهایت، شاهد چه هستیم؟ روسیه به قلب جهان آزاد شاهدان عینی و شرکت کنندگان آن حادثه را برده است. ناگفته نماند که کشورهای غربی بر اساس ویدیوی مربوطه سوریه را بمباران کردند. حالا غرب چشم ها و گوش هایش را محکم بسته و می گوند: شما همه اش دروغ می گویید. عمده رسانه های آزاد یکصدا می گویند که روسیه چه مسخره و نمایش شرم آوری تهیه کرده است. آنچه شاهدان عینی در لاهه گفتند — در بهترین حالت، به صورت پراکنده منتقل می شود و با این کنایه پخش شده که "شما که می دانید که دروغ می گویید".

این کارهای غرب تازگی ندارد. آخرین دستاورد این نوع منع ورزشکاران روسیه از شکت در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ بود. این کار بر اثر شهادت های "رودچنکوف" رییس وقت مرکز مبارزه با دوپینگ روسیه در آمریکا صورت گرفت و مورد اخیر مسمومیت مامور اسکریپال و دخترشد در سالیسبوری بود ولی لیست این اتهامات دورغین و بی پایه دراز است.

در 1999 به دنبال چنین اتهامان یوگسلاوی مورد بمباران قرار گرفت و در سال 2003 عراق قربانی تجاوز آمریکا و متحدینش شد. عراق شکست خورده است از 150 تا 600 هزار نفر کشته شدند ، در خاک آن دولت اسلامی بوجود آمد و این کشور به یک میدان مین تبدیل شد. غرب می گوید: همه چیز خوب است.

جزییات بیشتر حمله شیمایی دوما از زبان شرکت کنندگان آن - اسپوتنیک ایران
جزییات بیشتر حمله شیمایی دوما از زبان شرکت کننده آن
اما واقعیت این است که همه چیز با یک پدیده به نام روسیه امروزی برمی خورد. این پدیده، همانطوری که معلوم شد، به شدت همه چیز را تغییر می دهد. شما می توانید هر چه دلتان می خواهد فریاد بزنید که مثلا "روسیه به حمله آمریکا پاسخ نداد"، اما واقعیت وجود دارد. این واقعیت حاکی از آن است که حملات قدرتمند غرب مانع از آن نشد که سوریه همچنان سرزمینهای خود را تحت کنترل دولتی در بیاورد. و این فرایند ادامه خواهد یافت.

به عبارت ساده، روسیه یک گزینه را برای غرب مسدود کرد. منظور به مطابقت در آوردن واقعیت با پیروزی های 100٪ اش در فضای خبری. ولی این فضای خبری را در اختیار آن گذاشت و فکر نکنید که این روند پیروزی حقیقت سانسور شده، تنها به به سوریه و قضیه مسمومیت جاسوسان و دیگر موضوعات نزدیک به روسیه مربوط است. سانسور، شامل حوادث داخلی غرب نیز شده است. به این خاطر شما هرگز نمی دانید ناگهان پشت سر اغتشاشات در آمریکا و یا تظاهرات گسترده علیه تجاوزهای جنسی در آلمان، چه کسانی قرار دارند شاید آنها هو ماموران مسکو باشند.

روسیه به پیروزی مداوم غرب در فضای خبری عادت کرده است. حدود ده سال پیش بود که جامعه ما از شنیدن در باره مجازات های قریب الوقوع آمریکا هراسان می شد.
در حال حاضر این تهدیدات توسط واقعیت تست شده — و به همین دلیل روسیه سال 2018 به چالش های رسانه های غربی با آرامش روز بروز بیشتری می نگرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала