گزارش و تحلیل

نیروگاه های روسیه، امن ترین نیروگاه های اتمی جهان

© AP Photo / Mehdi Ghasemi, Fileنیروگاه اتمی بوشهر
نیروگاه اتمی بوشهر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس اتمی ایران معتقد است که نیروگاهی اتمی ایران، امن ترین نیروگاه های جهان هستند.

بیست و ششم ماه آوریل 1986 میلادی، بزرگترین فاجعه فنی در تاریخ بشریت در نیروگاه اتمی چرنوبیل رخ داد.  سانحه در رآکتور اتمی، بزرگترین تراژدی و بزرگترین فاجعه زیست محیطی قرن 20 شد.

در باره علت انفجار رآکتور اتمی، افسانه های زیادی شکل گرفتند که آسیب زیادی به حیثیت فناوری اتمی شوروی در نزد غرب زد. اما حسن محمدی کارشناس ایرانی در رشته انرژی اتمی، سردبیر سایت «امید هسته ای» و عضو گروه خبرنگاری هیأت نمایندگی مذاکره کنندگان ایران با گروه «1+5» معتقد است که با گذشت سالها، فدراسیون روسیه عکس این موضوع را برای جهانیان به اثبات رساند و آن اینکه:انرژی اتمی روسیه امن و بی خطر است.

وی در گفتگو با خبرنگار «اسپوتنیک» اظهار داشت که نیروگاه اتمی «بوشهر» که فدراسیون روسیه ساخته است، نمونه درخشان این مهم است و نباید قابل اطمینان بودن فناوری اتمی روسیه مورد شک و تردید قرار بگیرد.

حسن محمدی متذکر شد که کشورهای دیگر نباید هنگام همکاری با فدراسیون در رشته انرژی اتمی دچار شک و بی اعتمادی نسبت به روسیه شوند. به ارزیابی وی، متخصصان اتمی روسیه از همه گونه مهارت حرفه ای و توانایی ساخت تأسیسات بزرگ و امن اتمی برخوردار هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала