گزارش و تحلیل

آیا سناریو آمریکایی ادامه خواهد داشت؟

© Photo / Staff Sgt. Jacob Connorآیا سناریو آمریکایی ادامه خواهد داشت؟
آیا سناریو آمریکایی ادامه خواهد داشت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اکثر کارشناسان باور دارند نتیجه سفر اخیر ولیعهد عربستان سعودی به ایالات متحده این بود که آمریکایی ها سناریوی فیلمی با هزینه عربستان سعودی برای منطقه خاورمیانه و سوریه تدوین کنند.

ظاهرا سناریوی سفارشی شده چیزی مشابه ماجرای یوگوسلاوی سابق، افغانستان، عراق و یا لیبی ویا… می باشد.
ماجرای تکراری تهیه فیلم ها وتصاویر هالیوودی و سپس اتهام کشورها به اینکه تهدیدی برای امنیت جهانی به حساب می آیند و یا اینکه مقررات و خطوط قرمز را زیر پا گذاشته اند و باید تادیب شوند.
جای تاسف دارد که چرا مردم آمریکایی واوروپا هنوز این سناریو ها را باور دارند و یک بار نشده که از مقامات خود سوال کنند خوب القاعده ای که می گفتید برای نابودی آن به افغانستان لشکر کشی کردید که هنوز سر جایش هست، عراقی که مدعی بودید سلاح های کشتار جمعی کثیری در اختیار دارد چیزی در چنته نداشت و حاصل دخالت آمریکا در یوگسلاوی سابق و لیبی به جز تهدید امنیت اوروپا و جهان و سرازیر شدن صدها هزار چه نتیجه ای داشت؟
چرا ایالات متحده و غرب در مورد کشت و کشتارهای واقعی ای که در یمن پیش می آید هیچ واکنشی نشان نمی دهند؟

پاسخ دندان شکن ایران در صورت حمله آمریکا به سوریه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پاسخ دندان شکن ایران در صورت حمله آمریکا به سوریه
مگر کودکان و زنان و پیران یمنی با دیگران فرق می کنند؟
میانمار چی؟
سازمان ملل و مجامع بین المللی در مورد کشتار مسلمانان و آواره کرده صدها هزار انسان از سرزمین خود واکنش نشان نداده اند، کشورها به کنار؟
کشورهای بشر دوست زمان کشتار فلسطینی ها، همین چند روز پیش، کجا هستند؟
بحرین چی؟ آیا همین خواسته هایی که از سوریه دارند را از نظام بحرین هم دارند؟
همه اینها به کنار، آیا جهان می تواند باز هم بهانه ساختگی آمریکا در مورد حمله شیمیایی به دوما را بپذیرد و اجازه دهد آمریکا باز هم به تمامیت ارضی یک کشور عضو سازمان ملل تعدی کند؟
از چند سال پیش تا به حال زمانه خیلی تغییر کرده.
آمریکایی ها باور داشتند با همان سناریوی قدیمی می توانند سریال های جدیدی برای فیلم های خود تولید کنند اما ایران و روسیه در سوریه با سریال آمریکایی رویارویی کردند و در مقابل آن ایستادند و امروزه سریال قدیمی آمریکایی، حد اقل در سوریه پاسخگو نخواهد بود.
پیام ترامپ درباره احتمال حمله به سوریه - اسپوتنیک ایران
پیام ترامپ درباره احتمال حمله به سوریه
طبق باور همه کارشناسان آمریکایی ها تلاش خواهند کرد زهر خود را بریزند و با یک بمباران و یا موشک باران اتنقام شکست نقشه هایشان برای منطقه غوطه شرقی را بگیرند اما بحثی که در حال حاضر مطرح است این می باشد که همانگونه که زمانه چند سالی است تغییر کرده و ایران و روسیه در مقابل سناریوهای آمریکایی ایستادند اینبار نیز تصمیم بر آن باشد که زهر آمریکایی ها را بگیرند و دیگر اجازه ندهند که مانند قبل بتوانند سوریه را موشک باران و یا بمباران کنند و فرار کنند.
برخی باور دارند که آمریکایی ها این جار و جنجال را راه انداختند تا پوششی بر عملیات رژیم صهیونیستی بر علیه پایگاه تی فور باشد و ایران انتقام شهید شدن تعدادی از مستشاران خود را نگیرد.
بهر حال گویند:"سنگ بزرگ برداشتن علامت نزدن است" و اگر آمریکایی ها تصمیم به زدن داشتند نیاز به اینهمه های و هوی نداشتند اما اینکه تصور کنند ایران از خون شهیدان خود چشم پوشی خواهد کرد سخت در اشتباه هستند.
اینکه ایران بخواهد همین لحظه و بدون هیچ برنامه ریزی ای فقط نوعی واکنش نشان دهد هم تصوری بسیار خام و اشتباه است.
این رفتار بیشتر به رفتارهای ترامپی می خورد تا رفتار های ایرانی.
بدیهی است ایرانی ها منتظر خواهند ماند تا وقت مناسب بتوانند انتقام خون شهدایشان را بگیرند.
قصد بریتانیا برای حمله به سوریه - اسپوتنیک ایران
قصد بریتانیا برای حمله به سوریه
دلیل اش این است که برای انتقام گرفتن باید ایرانی ها کاری کنند که درد اسرائیلی ها بیشتر از درد ایرانی ها باشد چون آنوقت است که اسرائیلی ها متوجه می شوند حمله به مستشاران ایرانی چه قدر درد دارد، به همین دلیل احتمالا ایرانی ها صبر خواهند کرد تا یک نقشه محکم بریزند و در وقت مناسب پاسخ دهند.
تا به حال پیش نیامده که ایرانی ها خون شهیدی از شهیدان خود را فراموش کنند، همین چند روز پیش نیز بعد از چندین سال فرمانده عملیات ترور شهید صیاد شیرازی را شکار کردند تا نشان دهند حتی پس از چند دهه باز هم به دنبال خونخواهی برای شهدای خود هستند.
همه دیپلمات ها و کارشناسان سیاسی و نظامی باور دارند که ایستادگی محکم روسیه و ایران در قبال تهدید های آمریکا اینبار منجر به آن شد که آمریکایی ها متوجه شوند دیگر نمی توانند کارهای سابق خود را انجام دهند.
به هر حال اگر هم بخواهند تصمیم متهورانه بگیرند و دست به ماجرا جویی بزنند قطعا اینبار هر سیلی ای را می زنند چند تا سیلی در مقابل دریافت خواهند کرد و شرایط روی زمین نشان می دهد که چگونه ایران و روسیه سیلی های قبلی آمریکا را پاسخ داده اند.
دیگر وقت آن رسیده که آمریکایی ها خودفروشی برای پول های عرب ها را کنار بگذارند وموضع خود نسبت به سوریه را تغییر دهند.
جنگ و کشتار در سوریه و جهان با سلاح به نتیجه نمی رسد تنها راهکار حل بحران سوریه همانا مذاکره سیاسی میان اطراف درگیر است و این است که مردم سوریه خود برای آینده خود تصمیم بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала