گزارش و تحلیل

پاسخ دندان شکن ایران در صورت حمله آمریکا به سوریه

© Fotolia / Borna_Mirپاسخ دندان شکن ایران در صورت حمله آمریکا به سوریه
پاسخ دندان شکن ایران در صورت حمله آمریکا به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه در توییتر نوشت، روسیه باید آماده انهدام موشک های شلیک شده به سوریه باشد که موشک های "خوب، جدید و هوشمندی" خواهند بود.

عماد آبشناس، تحلیگر سیاسی، سردبیر و مدیر مسئول روزنامه ایران دیلی، رئیس انجمن خبرنگاران آزاد ایران NGO) بین المللی) وانجمن گزارشگران ایرانی بدون مرز NGO) بین المللی) و پژوهشگر مطالعات خاورمیانه مرکز مطالعات جهان دانشگاه تهران در مصاحبه با اسپوتنیک گفت نظامیان آمریکا و متحدانشان در صورت حمله به سوریه با ضربت ایران روبرو خواهند شد. حمله شیمیایی به شهر دوما سوریه برای آمریکا فقط دستاویز و بهانه است. کارشناس ایرانی خاطرنشان ساخت تروریست های تغذیه شونده توسط آمریکایی ها و سعودی ها در غوطه شرقی شکست خورده اند. در این رابطه آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند توازن قوا در سوریه را بر هم بزنند. ایالات متحده به این دلیل بهانه حمله شیمیایی در سوریه را برای عملیات جنگی تراشیده است.

پیش از این، کشورهای غربی، سوریه را به حملات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو ادعای استفاده از گاز کلر و مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه را رد نمود. به گزارش وزارت خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد شیمیایی توسط نیروهای سوریه – حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی می باشد. در عین حال در تاریخ 13 مارس، نیروهای مسلح روسیه، خبرهایی مبنی بر تحریکاتی برای استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای نظامی در غوطه شرقی را گزارش نمود. ارتش روسیه اظهار داشت که اتهامات استفاده از سلاح شیمیایی در دما از سوی آمریكا، می تواند به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала