گزارش و تحلیل

سیاست های فروشی

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر سیاست های فروشی
سیاست های فروشی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنوز پای شاهزاده محمد بن سلمان به خاک آمریکا نرسیده بود که آقای دونالد ترامپ اعلام کرد تصمیم دارد نیروهای ارتش آمریکا را از سوریه خارج کند وپس از اینکه عربستان هزینه حضور آمریکایی ها در سوریه را تقبل کرد آقای ترامپ نظرش را برای شش ماه دیگر تغییر داد.

یک بچه ساده هم می تواند متوجه شود که آقای ترامپ با شگرد کاسب کاری با عربستان سعودی برخورد می کند و شاید بتوان بزرگترین توهین قرن را رفتار وی در حین بالا بردن یک عکس از تسلیحاتی که به عربستان فروخته و کارهایی که برای آمریکایی ها ایجاد کرده بود، وقتی که آقای ترامپ به شوخی به ولیعهد عربستان گفت این را پانصد و پنجاه ملیون دلار به شما فروختیم ، اشتباه کردیم باید گرانتر می دادیم شما پول بیشتری در اختیار دارید.
اگر این ماجرا را کنار شایعاتی که در مورد اختلاف نظر آقای مکرون با ولیعهد عربستان در مورد مسایل منطقه ای از جمله یمن و سوریه پیشاپیش سفر محمد بن سلمان به پاریس وتغییر موضع فرانسه پس از توافق بر برخی پروژه های مالی قرار دهیم می بینیم که اوروپایی ها هم در حال پیاده کردن روش ترامپ در قبال عرب ها می باشند ومتوجه شده اند که با مقداری فشار می توانند گاو نه من شیرده را بدوشند.

اسرائیل عامل حمله به پایگاه هوایی تیفور در سوریه - اسپوتنیک ایران
عامل حمله به پایگاه هوایی تیفور در سوریه اعلام شد
همه این ماجراها زمانی پیش آمد که روسیه با گروه های مسلح در منطقه غوطه شرقی دمشق توافق کرده بود اینان از این منطقه خارج شوند و عملا اکثریت اینها از این منطقه خارج شدند اما به یکباره بخشی از یک گروه کوچک به نام جیش الاسلام مدعی شد که مخالف توافق است و در منطقه دوما باقی ماند و سپس بحث حمله شیمیایی به این منطقه از طرف ارتش سوریه مطرح شد.
از هر کارشناس نظامی سوال کنید به شما می گوید که منطقی نیست ارتشی که در حال پیشروی می باشد در محدوده ای که مساحت اش کمتر از دوازده کیلومتر مربع است اقدام به استفاده از سلاح شیمیایی کند چون با توجه به وزش باد نیروهای خود همان ارتش نیز آسیب خواهند دید.
البته استدیوهای هالیوود متخصص تولید فیلم هایی در همه زمینه ها هستند و به راحتی می توانند هر نوع فیلمی که بخواهید را بنا به سفارش تولید کنند و جهان را تحت تاثیر قرار دهد.
تاریخ هم نشان داده که این کار از دست آنها بخوبی بر می آید.
همزمان می بینیم که آمریکا و فرانسه (کشورهایی که همین چند روز پیش در حال باج گیری از عربستان سعودی بودند) مواضع سفت و سختی در قبال ماجرای سوریه می گیرند و زمین و زمان را به هم می دوزند که حقوق انسان و حقوق بشر و انسانیت در خطر است.
آمریکا نگران حملات شیمیایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
آمریکا نگران حملات شیمیایی در سوریه
ای کاش برای حفظ آبرو هم شده یک بار هم اینان در قبال اتفاقاتی که مثلا در یمن می افتد موضع می گرفتند و یا در مورد قتل عام فلسطینیان در مرز غزه واکنش نشان می دادندویا نسبت به تهدیدات امنیتی که تروریست ها برای مردم بیگناه دمشق ایجاد می کنند فکری می کردند و یا به فکر محاصره شدگان در دو شهر سوری نبل و الزهراء می افتادند.
همه مستندات قبلی نشان می دهد که ارتش سوریه کلیه تسلحات شیمیایی خود را نابود کرده و این گروه های تروریستی هستند که چنین تسلیحاتی را در اختیار دارند و جالبتر اینکه همان کشورهای غربی این تسلیحات را در اختیار آنها قرار داده اند.
اگر گروه جیش الاسلام تماس ها و تضمین هایی را از طرف اربابان خود مبنی بر اینکه توطئه ای چیده شده و باید تا مدتی دیگر در منطقه دوما باقی بمانند دریافت نکرده بودند قطعا اینان به همان توافقی که با روسیه انجام داده بودند پایبند می ماندند واز این منطقه عقب نشینی می کردند.
مشخص است که کشورهای غربی چشم به اموال عربستان سعودی دوخته اند و برای سیاست های خود قیمت گذاری کرده اند تا بر اساس مبالغی که از کشورهای عربی دریافت می کنند این سیاست ها را بفروشند.
جالب اینکه در چند هفته اخیر اخباری مطرح شده بود که آقای ترامپ حتی وزیر خارجه سابق خود (آقای تیلرسون) را در قبال پرداخت هزینه آن فروخته و وی را به دلیل لابی های امارات عربی متحده و عربستان سعودی برکنار کرده.
اگر این ماجراها صحت داشته باشد باید برای ایالات معظم متحده آمریکا و کشورهای غربی از صمیم قلب تاسف خورد که کارشان به اینجا رسیده تا نه فقط سیاست های خود بلکه مقامات خود را نیز به فروش برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала