گزارش و تحلیل

جیپ لادا نیوا جدید در معرض فروش

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر جیپ لادا نیوا جدید در معرض فروش
جیپ لادا نیوا جدید در معرض فروش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هفته نامه اشترن چاپ آلمان، مدل جدید جیپ لادا نیوا برای فروش آماده است.

قدمت آنالوگ روسی "مرسدس بنز کلاس- جی" بیش از چهل است. اما برای اولین بار این مدل در واریانت پنج درب در بازار ما ظاهر شد.

جا ندارد گفته شود که خودرو پنج درب Lada 4 × 4، که بیشتر با  نام Lada Niva یا Lada Taiga شناخته شده است، یک ماشین جدید است. با این وجود، مدل ویژه خانواده این ماشین دارای فاصله چرخ طولانی تر و درهای برای مسافرین عقب است، هنوز در بازار مرکزی اروپا به فروش رسمی نرسیده بود. لادا نیوا سابق در طول دهه ها تغییر نکرده است. این خودرو دارای سه کلید و چند جاسیگاری بود. هیچ چیزی تغییر نکرده است حتی زمانی که مدل نام خود را از دست داد، از Niva به Lada 4 × 4 یا Lada Taiga تبدیل شد. این ماشین به شکلی ماند که در اواسط  دهه 1970 بود.

از این زمستان در بازار آلمان، "لادا نیوا" با فرمان پرقدرت هیدرولیکی، پنجره های الکتریکی، صندلی های تک مرحله ای گرم و قفل مرکزی کنترل شده از کلید  fobارایه می شود.

لادا نیوا کنونی پنج دربی دارای طول 4.24 متر،  محفظه با حجم 440 لیتر و اگر شما پشت صندلی های عقب را جمع می کنید، شما 800 لیتر را دریافت می کنید. با این حال، قدرت موتور باقی مانده است: چهار سیلندر، حجم 1.7 لیتر، قدرت 83 اسب. حداکثر سرعت — 137 کیلومتر در ساعت، و تا 100 کیلومتر در ساعت، این ماشین بدون شتاب اضافی، در 19 ثانیه سرعت می گیرد. مصرف سوخت خودرو 1.4 تنی  9.5 لیتر بر100 کیلومتر است.

در حین مقایسه با مرسدس بنز کلاس جی می توان تفاوت بین دو خودروی مشابه را دید. در اواخر دهه 1970، هر دو خودرو، ویژه بهربراری آسان بودند، اما با گذشت زمان، مرسدس تبدیل به یک ماشین کلاس لوکس و خوش تیپ و تجسمگر موفقیت شده ، و لاداد نیوا تقریبا دستخوش هیچ تغییراتی نشده است. لادا نیوا تنها امید کارخانه خودروسازی تولیاتی روسیه در بازارهای بسیاری از کشورهای اروپایی عرضه می شود.

© Sputnik / Alexey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر President Putin showing off his Lada Niva in Sochi.
President Putin showing off his Lada Niva in Sochi. - اسپوتنیک ایران
President Putin showing off his Lada Niva in Sochi.

هر کسی که تصمیم می گیرد لادا نیوا را خریداری کند، باید دلایل خود را داشته باشد: او قطعا نمی خواهد "بچه با حال" یا "مد روز" به نظر برسد، اما او می خواهد یکی از چند "افسانه های خودرو" روسیه را لمس کند، بی سر و صدا امیدوار است که برایش لازم نخواهد بود با شگفتی های ناخوشایند مواجه شود. کسی که می داند چگونه می توان از عهده رانندگی خشن بر آمد و با یک حرکت پایین و قفل دیفرانسیل، از جنگل یا شیب بدون توقف رد شد. وزن نه چندان بالای این خودرو فاصله  22 سانتیمتری از زمین و توانایی لادا نیوا برای عبور از موانع آبی به عمق 65 سانتیمتر رفع این خواست ها را تسهیل می کننند.

مشتریان  لادا نیوا از طرفداران مارک های بسیار بی تکلف هستند. آنها از انتقاد شدید از ماشین های خود، حتی در بازارهای دورافتاده ای مانند استرالیا، اروگوئه و ایسلند، خودداری می کنند. در دهه 1990 حتی یک مدل دیزلی با موتور ساخت فرانسه تولید می شد که فروش آن در بازارهای جهانی با موفقیت چندانی نبود. تولید کنندگان لادا نیوا برای سال های متمادی ماشین های خود را به جعبه دنده 5 مرحله ای دارای کیفیت متوسط مجهز می کنند. از نواقص دیگر این خودرو- دستگیره اهرمی دراز است.

چیزهای تکمیل شده لادا نیوا کدام اند؟ در سال های اخیر، فرمان تقویت شده تولید می شود که همراه با سیستم ترمز ضد قفل و بهبود شاخص درجه آلودگی هوا به یورو 6، پیشرفت اصلی فنی تولید کننده روسی است.

در روسیه، از ابتدای دهه 1990، "پنج درب" با محور فاصله ای 50 سانتیمتری فروخته شده است که اکنون به بازار آلمان رسیده است. کلا،  بر مبنای آن، تغییرات خاصی برای ارتش و سایر ادارات تخصصی وجود دارد — تا ماشینهای آمبولانس و زرهی.

طی چند سال آینده  لادا نیوا باید بازار را ترک کند: زیرا تحت هیچ شرایطی جوابگوی خواست های   ایمنی Euro-NCAP نیست.

قیمت پایه برای لادا لادا نیوا 4 × 4 سه درب حدود 11 هزار و 100 یورو مدل تکمیل شده پنج درب — 13 هزار یورو و مدل بهبود یافته Lada 4 × 4 Urban به قیمت 14 هزار و 290 یورو است. این قیمت ها به مراتب ارزانتر از مدل های مشابه دیگر تولید کنندگان جهانی است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала