گزارش و تحلیل

نمایش ترزا می محکوم به شکست

© REUTERS / Peter Nicholls نمایش ترزا می محکوم به شکست
نمایش ترزا می محکوم به شکست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، "مدارکی" در اثبات دست داشتن روسیه در مسمومیت اسکریپال مامور سابق و دخترش یولیا در انگلیس دراختیار رسانه‌های روسیه قرار گرفت.

این اسناد به دیپلمات های خارجی در سفارت بریتانیا در مسکو ارائه شد. پس از مطالعه این اسناد معلوم شد که هیچ استدلالی در آن وجود ندارد و همه اتهامات هنوز بی اساس بوده است. روزنامه  " کامرسانت"  چاپ مسکو این معرفی را منتشر کرد. اسلاید اول آن با عنوان "حادثه در سالیسبوری" است. اسلاید دوم شامل سلسله حوادث از تاریخ  4 مارس است. در این روز، سه نفر توسط یک عامل شیمیایی مسموم شدند.  

13 مارس، مهلتی منقضی شد، که طی آن ،به نظر لندن، مقامات روسیه بایستی به بریتانیا توضیحات رضایت بخش ارایه بدهند. توضیحات داده نشد و در چهاردهم مارس، ترزا می اعلام کرد که انگلستان چگونه به مسمومیت اسکریپال واکنش نشان می دهد. در همان روز، نخست وزیر به سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی مراجعه کرد. این قضیه  در تاریخ 20 مارس با اخراج 23 دیپلمات روسیه از بریتانیا به پایان می رسد.

اسلاید سوم تحت عنوان "مرحله جدید تجاوز روسیه" است. این صفحه ادعا می کند که سم توسط کارشناسان آزمایشگاه نظامی در پورتون داون در نزدیکی سالیسبوری شناسایی شده است. پس از این گفته می‌شود که این گروه از مواد سمی تنها توسط روسیه تولید شده بود، این اولین استفاده از گاز عصبی برای "حمله" در اروپای  پس از جنگ جهانی دوم است.

در اسلاید گفته شده است: "ما شکی نداریم که روسیه مسئول این مسمومیت است"، "هیچ کشوری دیگر، به جز روسیه، فرصت، قصد و انگیزه این کار را نداشت." "تا 18 مارس، ما (مقامات انگلیس) حدود 30 اقدام موازی به قصد جعل اخبار را ثبت کردیم."

اسلاید چهارم شرحی از تاثیر آن سم  بر انسان است: "اگر از پادزهر به‌موقع استفاده نشود، مرگ ناشی از خفقان یا ایست قلبی حتمی است." لیست قربانیان این حادثه در سالیسبوری داده شده است: سه نفر مسموم شده اند، "51 نفر در  بیمارستان بستری شدند، 131 نفر ممکن است در تماس با  مواد سمی بوده باشند." "در این تحقیقات 250 کارمند دسته های ضد تروریستی و 180 نظامی شرکت کردند."

فهرست اتهامات علیه روسیه

"فهرست طولانی از اقدامات کینه توزانه روسیه" — این نام اسلاید پنجم است. 12 بلوک آن حوادثی توصیف می کند که بریتانیا مسئولیت آن‌ها را بر عهده  مسکو می گذارد. آن‌ها عبارت است از مسمومیت آلکساندر لیتویننکو  در سال 2006 ، "تجاوز" به گرجستان در سال 2008 (عملیات واداشتن گرجستان به صلح)، سرنگونی  بوئینگ مالزی بر فراز دونباس، حمله سایبری به  بوندستاگ آلمان در سال 2015 و وزارت دفاع دانمارک، حملات ویروس NotPetya، حملات  ویروسی  به اینترنت استونی، اشغال کریمه و بی ثبات سازی اوکراین، دخالت در انتخابات ایالات متحده در 2015-2016، پخش خبرهای جعلی در مورد  دختر لیزا در آلمان، تلاش سازماندهی کودتا در مونته نگرو  و سرانجام، تلاش سوء قصد به جان سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا.

واکنش مسکو

دمیتری پِسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که این رونمایی اقدامی است که حتی شایان انتقاد نیست. وی افزود: "متاسفانه، ما شاهد ارایه مدارک قابل فهم و یا توضیح موضوع رسمی لندن نبودیم.  تا به جال هیچ اطلاعی توسط لندن به طرف روسیه ارائه نشده است."

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: "این شکست ترزا می است.    بزرگترین دستکاری افکار عمومی جهان افشا شده است که در آن مقامات بریتانیا درگیر هستند. بر اساس شش تصویر، در باره مسئولیت یک کشور در حمله شیمیایی تصمیمگیری شده است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала