گزارش و تحلیل

پیغام انتخاب جان بولتون برای ایران

© REUTERS / Joshua Roberts/Fileپیغام انتخاب جان بولتون برای ایران
پیغام انتخاب جان بولتون برای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر کسی پوشیده نیست که آقای جان بولتون یک جنگ طلب تمام عیار است که باور دارد ایالات متحده باید به ایران حمله نظامی کند و در حمله های آمریکا به عراق و افغانستان نقش به سزایی داشته.

بدیهی است با انتخاب آقای جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا همزمان با تغییر وزیر امور خارجه و تعیین مایک بمپئو که وی نیز از طرفداران حمله به ایران است این نکته در اذهان تداعی می شود که آقای ترامپ در حال چیدن کابینه جنگ خود در مقابل ایران می باشد.
بسیاری از گزارش های خبری مدعی بودند که تغییر وزیر خارجه ایالات متحده با فشار امارات عربی متحده بر علیه آمریکا انجام شده و آقای بولتون هم که همین چند ماه پیش با دریافت مبلغ کلانی از طرف عربستان در جلسه سازمان مجاهدین خلق در فرانسه حاضر شد و بر علیه ایران به سخنرانی پرداخت.

واکنش ظریف به طرح ضد برجام جان بولتون - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف به طرح "ضد برجام" جان بولتون

همه این مسایل در شرایطی است که ایالات متحده امروزه بیش از پیش تحت تاثیر اسرائیل قرار دارد و رئیس جمهوری ایالات متحده خود اذعان داشته که بسیاری از تصمیمات خود را بس از مشورت با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اتخاذ می کند.
می توان گفت با قرار دادن همه این موارد کنار یکدیگر و همچنین خصومت روز افزون وتهدیدات عربستان سعودی و اسرائیل بر علیه ایران شرایط بسیار خطرناکی در حال ترسیم می باشد که اگر ایران با درایت عمل نکند قطعا احتمال حمله نظامی به ایران روز به روز افزایش می یابد.
آقای ترامپ قبل از ورود به کاخ سفید اظهار داشته بود که تصمیم دارد توافق هسته ای را پاره کند و امروزه کاری کرده که چیزی از توافق هسته ای باقی نمانده و چه دو ماه دیگر آن را تایید کند چه تایید نکند فایده ای برای ایران نخواهد داشت چون همه شرکت ها و کشورها و موسسات مالی و اقتصادی بی تکلیف هستند.
تجربه ثابت کرده که هر وقت آمریکایی ها می خواهند دست به عملیات نظامی بر علیه کشوری بزنند در ابتدا هر آنچه ممکن است هزینه ها را برای آنها و همپیمانان شان سنگین کند را تلاش می کنند از میان بردارند.
به همین دلیل هم در حال حاضر آمریکایی ها و همپیمانان شان دست روی دو نکته اصلی که می تواند هزینه حمله به ایران را برای آنها افزایش دهد گذاشته اند، بحث برنامه دفاعی ایران مخصوصا موشکی آن وهمچنین نفوذ ایران در منطقه.
بدیهی است که در صورت برخورداری ایران از برنامه موشک های بالستیک و گسترش نفوذ ایران و همپیمانانش در منطقه حمله به ایران نوعی ریسک و قمار به حساب می آید و احتمال اینکه آمریکا و همپیمانانش آسیب فراوان ببینند زیاد است.
به همین دلیل باور بر آن است که آمریکایی ها هر آنچه در توان دارند را استفاده خواهند کرد تا برنامه موشکی ایران و نفوذ ایران در منطقه را مهار کنند و ایران را در چهارچوب مرز های خود محصور نمایند سپس با ایجاد تنش های داخلی توسط برخی عوامل خود زمینه برهم زدن وحدت ملی داخلی را فراهم کنند و سپس دست به حمله به ایران بزنند.
همانگونه که آقای ترامپ در مصاحبه های رسانه ای قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندین بار اظهار داشته بود آمریکا تلاش خواهد داشت همه منابع زیر زمینی منطقه را به یغما ببرد و پس از به یغما بردن آن منطقه را به امان خدا ترک کند.
درخواست استیو بنن از جان بولتون: طرحی برای نقص برجام توسط ایران تهیه کنید - اسپوتنیک ایران
درخواست استیو بنن از جان بولتون: طرحی برای نقص برجام توسط ایران تهیه کنید

امروزه آمریکایی ها وهمپیمانان شان در حال غارت نفت لیبی و عراق هستند و معادن افغانستان را غارت می کنند و همچنین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را وادار می کنند کل پول حاصل از درآمد های نفت را به بهانه های مختلف به خزانه آمریکا و کشورهای غربی بریزند تنها کشوری که از دست آنها در رفته ایران می باشد.
در صورتی که اینها بتوانند ایران را اشغال کنند پروژه قدیمی آنها مجددا احیا می گردد.
در واقع این پروژه از زمانی شروع شد که مصدق در ایران نفت را ملی کرد و به تبع او عراق این کار را انجام داد و دیگر کشورها شجاعت پیدا کردند نفت خود را ملی کنند.
در آن زمان انگلیسی ها نفت ایران را به غارت می بردند و تکه استخوان آن را برای ایرانی ها می انداختند امروزه آمریکایی ها تصمیم دارند چنین کاری را انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала