گزارش و تحلیل

روز قیامت فضایی چگونه خواهد بود؟

اشتراک
گیتی ما چه جوری از بین خواهد رفت؟ به گزارش اسپوتنیک، این روز مطابق یکی از سه سناریو خواهد بود. روزنامه سوئدی "افتون بلادت" می نویسد: در باره روز قیامت فضایی سه تئوری اصلی وجود دارد.

برخورد بزرگ

به گفته استاد مارکوس یانسون از دانشگاه استکهلم، اکثر ما از یک تئوری به نام انفجار بزرگ در مورد آغاز پیدایش گیتی می دانیم، در نتیجه آن زمان، فضا و ماده 13.8 میلیارد سال پیش ظاهر شدند. یک برخورد بزرگ همانند مه بانگ منتها برعکس است. حالا می توانیم انسباط فضا را مشاهده کنیم ، ولی با مرور زمان نیروهای گرانشی کیهانی به طور تدریجی این جنبش را کند می کنند و دوباره همه چیز را به یک مکان می کشند.

هواپیماهای آخرالزمان پوتین و ترامپ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هواپیماهای آخرالزمان پوتین و ترامپ
سرانجام، کیهان "به یک توپ کوچک و فوق العاده داغ " فرو می ریزد. این لزوما به معنای آن نیست که جهان محکوم به پایان خود است. این امکان وجود دارد که کل فرایند به سادگی دوباره تکرار شود و یک مه بانگ جدید اتفاق بیفتند. به عبارت دیگر، جهان ما دائما محکوم به گسترش و سپس به کوچک شدن است مانند قلبی در حال تپش.

مه گسست

محققان معتقدند که مه گسست و گسترش سریع فعلی جهان فضایی به وسیله انرژی به اصطلاح تاریک که به عنوان یک وزن در برابر نیروی جاذبه عمل می کند. حتی فیزیکدانان برجسته جهان نمی توانند توضیح دهند که این انرژی تاریک چه است و از چه چیزی عبارت است.

می شود گفت که سرنوشت نهایی جهان ما دقیقا توسط مبارزه بین انرژی تاریک و گرانش تعیین می شود. اگر گرانش در نهایت برنده شود، جهان به احتمال زیاد در مطابقت با پنداره "برخورد بزرگ" بهم فشرده شده و بسته خواهد شد.

اما اگر انرژی تاریک قدرتمندتر از گرانش شود، کیهان سریعتر به گسترش ادامه خواهد داد. در نهایت، انرژی تاریک تبدیل به چنان قدرتی خواهد شد که بتواند اتمها را از هم بشکند، که به نوبه خود باعث به اصطلاح "مه گسست" خواهد گردید.

انجماد بزرگ

Космонавт в открытом космосе - اسپوتنیک ایران
ناسا: عواقب سکس در فضا چیست؟!
مطابق این سناریو، انسباط جهان به سرعت رشد خواهد کرد، به این معنی که فاصله بین کهکشان ها و اجسام آسمانی رشد می کند. این به نوبه خود منجر به این واقعیت خواهد شد که انرژی حرارتی جهان امروز، به طور فزاینده ای بر فضای در حال گسترش توزیع خواهد شد. در نهایت، فضای کیهانی برای ایجاد و حفظ زندگی بسیار سرد خواهد شد.

به گفته مارکوس یانسون از دانشگاه استکهلم، گاز چنان رقیق می شود که پراکنده می شود و وضع به این معنی است که ستاره های جدید متولد نمی شوند و بدون ستاره ها، هیچ چیز سیاره ها را گرم نمی کند.

در این گیتی آینده، حتی سیاهچاله ها وزن خود را از دست داده و ناپدید خواهند شد. در نهایت، ما بدون سیارات، ستارگان، سیاه چاله های فضایی باقی خواهیم ماند — به طور کلی، هیچ چیز دیگری نخواهد بود.

استاد یانسون می گوید: این سناریو از نظر زمان وقوع آن مشخص نیست. ممکن است که در نهایت چیزی شبیه یک بشقاب بزرگی از سوپ جهانی یخ بسته متشکل از اتم های نادر جاافتاده و بدون حرکت باشد.

بالاخره گیتی به چه ترتیبی به پایان می رسد؟ با پاره شدن به قطعات یا از طریق تبدیل شدن به یک سوپ یخ یا کوچک شدن تا اندازه یک توپ کوچک؟ گیتی زمانی یا فشرده شده یا پراکنده می شود و یا یخ خواهد بست.

کسی که زنده بماند، خواهد دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала