گزارش و تحلیل

آیا روسیه ناجی آمریکا است؟

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر آیا روسیه ناجی آمریکا است؟
آیا روسیه ناجی آمریکا است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، گاز فشرده روسیه 6 مارس به انگلیس حمل خواهد شد. گاز فشرده از کارخانه گاز مایع که در اوایل سال جاری در شبه جزیره یامال راه اندازی شده به انگلیس و آمریکا رسانده می شود.

سرماهای کنونی اروپا و آمریکا را وادار کرد که به قصد دریافت گاز برای گرم کردن خانه های مسکونب به روسیه رو آورند. گاز فشرده روسی تولید شده در شبه جزیره یامال این کشور واقع در شمال دور یار و یاور این کشورها شد. در 24 ژانویه، تانکر گاسلیس با اولین بار از سوخت روسی پارتی اول گاز فشرده روسی را از یامال به بوستون تحویل داد. بدین طریق روسیه توانسته است با فروش گاز از تحریمات آمریکایی خارج شود. این سوخت ابتدا یک شرکت فرانسوی از روسیه خریداری و به یک تانکر فرانسه پمپ کرد. به علت سرمای شدید شرکت های تحویل دهنده گاز در انگلیس و آمریکا نرخ آنرا خیلی بالا بردند. تانکر دوم این نوع پرولايس پیشتر گاز فشرده روسی را به بوستون آمریکا حمل کرد. به گزارش اسپوتنیک این تانکر پیش از رفتن به اقیانوس، در بندر فرانسوی دونکرک لنگر انداخت و جایی که او سوخت روسی را دریافت و سپس به سمت ساحل شرقی ایالات متحده راهی شد.
از زمان راه اندازی مرحله اول در دسامبر 2017، کارخانه جدید در یامال، تا کنون 4 فروند تانکر حامل با مجموع ظرفیت تقریبا 300 هزار تن گاز به اروپا روانه کرده است. خبرگزاری اینترفاکس به نقل از آژانس بلومبرگ گزارش داد که تانکر کریستوف ده مارژری بار دیگر در انگلیس تخلیه خواهد شد. به احتمال زیاد، این تانکر دوباره از طریق بندر انگلیسی Milford Haven گاز فشرده به ایالات متحده می رساند، جایی که در هفته های اخیر قیمت گاز در بازار تقاضای فوری چندین بار افزایش یافته است. ترافیک تانکر های حامل های گاز بین یامال و اروپا توسط سیستم نظارت بر کشتی های marinetraffic.com رصد می شود.
کارخانه تولید گاز فشرده یامال متعلق به شرکت سهامی روسی NOVATEK به میزان 50.1 درصد است، سهمیه شرکت نفت و گاز فرانسوی Total 20 درصد و سهام شرکت نفتی چینی CNPC — 20 درصد می باشد و 9.9٪ دیگر متعلق به صندوق سرمایه گذاری چینی "جاده ابریشم" است. به گفته مدیریت NOVATEK، حدود 97 درصد از کل حجم گاز فشرده تولید شده در کارخانه یامال برای 15 سال آینده از پیش فروخته شده است.
این کارخانه در اوایل سال 2018 به سطح مقرر شده تولید گاز فشرده معادل 11 میلیون تن خواهد رسید. پیش از این، شرکت تولید گاز فشرده یامال قصد داشت میزان تولید خود را تنها در دسامبر 2018 تکمیل کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала