گزارش و تحلیل

روسیه برادری خود با ایران را ثابت کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروسیه برادری خود با ایران را ثابت کرد
روسیه برادری خود با ایران را ثابت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر عکس ایالات متحده که چپ و راست از حق وتو در شورای امنیت استفاده می کند روسیه جزو ابرقدرت هایی به حساب می آید که کمتر تصمیمات شورای امنیت را وتو می نماید.

شاید بتوان گفت بیشترین مواردی که ایالات متحده از حق وتو استفاده کرده برای حمایت از اسرائیل بوده.
یکی از اصلی ترین مشکلات ایران در مجامع بین المللی نیز همیشه این بوده که یار و یاوری که بتوان روی آن حساب باز کرد نداشته.
علیرغم عشق و علاقه و امید و آمال و آرزوهای تعداد زیادی از سیاستمداران متاسفانه همیشه کشورهای غربی علی الخصوص ایالات متحده، انگلیس و فرانسه در آسیب رساندن به ایران پیش قدم بودند و هستند.
خانم نیکی هیلی نماینده ایالات متحده در سازمان ملل حدود یکسال برای تصویب قطعنامه ای بر علیه ایران در شورای امنیت سرمایه گذاری کرد و حتی مجبور شد به نمایندگان کشورهای عضو این شورا نیز ناهار هم بدهد تا بلکه روی نظرشان تاثیر بگذارد اما همه تلاش های او با یک اشاره روسیه نقش بر آب شد.

ایران از روسیه یک میلیون تن گندم وارد می کند - اسپوتنیک ایران
ایران از روسیه یک میلیون تن گندم وارد می کند

همانگونه که مشاهده کردیم طرح آمریکا در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی یمن این بار توسط ایالات متحده مطرح نشد بلکه توسط انگلیس مطرح شد و بر کسی پوشیده نبود که در لابلای این طرح تلاش بر آن است که محکومیتی بر علیه ایران در این شورا به تصویب برسد تا بابی شود برای ورود به تحریم های بیشتر سازمان ملل و شکستن برجام.
قطعا ایالات متحده از هر روزنه ای برای به هم زدن برجام استفاده خواهند کرد و هر روز دردسر جدیدی را برای ایران علم خواهد نمود اما نکته ای که اینجا مطرح است این می باشد که روسیه کنار ایران و در مقابل ایالات متحده و متحدانش ایستادگی کرد.
علیرغم اینکه روسیه قبلا تهدید کرده بود که قطعنامه پیشنهادی انگلیس را به دلیل اینکه بحث ایران در آن مطرح شده وتو خواهد کرد اما ایالات متحده و انگلیس و فرانسه اصرار داشتند که این قطعنامه را به رای بگذارند تا روسیه را به چالش بکشانند وببینند رابطه ایران و روسیه تا چه حد مستحکم است.
با وتو کردن طرح انگلیس، روسیه نشان داد که تمام قد کنار متحد استراتژیک خود ایستاده.
برخی هفته گذشته شایعه ای را مطرح کرده بودند که در صورت بروز جنگ میان ایران و اسرائیل ، روسیه طرف اسرائیل را خواهد گرفت و یا اینکه مردم روسیه تمایل ندارند روابط ایران و روسیه صمیمی شود.
مشخص است این شایعات توسط آنهایی مطرح می شود که هنوز عشق و علاقه و امید و آمال و آرزوهایی نسبت به غربی ها دارند و متوجه نیستند دوستشان کیست و دشمنشان کیست.
به هر حال شاید اخباری که قبل تر در مورد واکنش آقای پوتین به تقاضای نتانیاهو برای خالی کردن پشت ایران مطرح شده بود مستندی محکم تر بر روابط فیما بین دو کشور باشد، ظاهرا آقای پوتین به نتانیاهو گفته بود اسرائیل دوست روسیه است اما ایران یک متحد استراتژیک به حساب می آید.
علیرغم اینکه دشمنان ایران و روسیه تلاش کردند با استفاده از ابزار رسانه فضایی از اختلافات میان ایران و روسیه ایجاد کنند اما همکاری نظامی ایران و روسیه در سوریه خون سربازان دو کشور را با هم ادغام کرد وبرادری خونی میان دو کشور ایجاد کرد.
سیاست مداران دو کشورهم در عالیرتبه ترین سطوح کاملا با هم هماهنگ هستند.
روسیه با وتوی خود برادری خود نسبت به ایران را ثابت کرده.
برای اینکه جبهه دشمنان ایران و روسیه در قدم های بعدی ناکام بماند باید تهران و موسکو تلاش کنند روابط خود را از پیش صمیمی تر نمایند و سیاستمداران متوجه باشند تا وقتی دو کشور با هم متحد باشند سدی مستحکم در مقابل توطئه های دشمنان تشکیل می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала