گزارش و تحلیل

ایران زیبا به روایت خاص بانوی فعال ایرانی +عکس

© Photo / Instagram/beautiful_iranایران زیبا
ایران زیبا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا با صفحه مجازی Beautiful Iran هنوز آشنایی ندارید؟

به گزارش اسپوتنیک، صفحه Beautiful Iran یا ایران زیبا یکی از صفحات شبکه اجتماعی اینستاگرام است که به معرفی ایران و مکان های دیدنی آن می پردازد. این صفحه مورد توجه بسیاری از کاربران در سراسر دنیا و حتی ایران قرار گرفته است. بسیاری از کاربران معتقدند که این صفحه آنان را با مکان های دیدنی، تاریخی و جالب آشنا کرده که حتی در مورد شهر خود نیز نمی دانستند.
علاقه و استقبال کاربران از این صفحه زیبا ما را بر آن داشت تا با ادمین خوش ذوق و با پشتکار این صفحه گفتگویی داشته باشیم. خانم مریم در مصاحبه با «اسپوتنیک» به سوالات گزارشگر ما پاسخ های جالبی می دهد.

لطفا بفرمایید از چه زمانی صفحه پرطرفدار خود را راه اندازی کردید؟
فالورهای من اسم من را نمی دانند فقط می دانند که ادمین این صفحه یک دختر است. آنها از من فقط صدای خنده های من و ناخن های مرا دیده اند. اولین پست من که هنوز هم موجود است مربوط به سال ۲۰۱۳ میلادی می شود. در آن زمان صفحه ای که بتواند ایران را به خوبی معرفی کند زیاد وجود نداشت و من اولین نفر بودم.
کمی در مورد تاریخچه صفحه خود و شروع آن برای ما بگویید؟
در ابتدای فعالیت اینستاگرام در ایران این گونه بود که هر کس عکسهای خود را منتشر می کرد  و خود را به نمایش می گذاشت. من این حالت را نمی پسندیدم. دوست داشتم از چیزی عکسی بگذارم که هدفی داشته باشد. بنابراین تصمیم گرفتم از ایران تصاویر بگذارم. در ابتدا عکس ها با کیفیت نداشتم و از سایت های مختلف پیدا می کردم. تعداد فالورهای من آن زمان نیز کم بود که بیشتر از کشورهای دیگر بودند. توقف یک ساله در زمینه فعالیت در صفحه خودم داشتم. پس از آن با علاقه و وسواس زیاد از تهرانگردی شروع کردم. کم کم در سال های ۹۵ و ۹۶ تعداد فالورهای من زیاد شد و با آمدن استوری یک ارتباط دوطرفه بین ما شکل گرفت. به طوری که در حال حاضر عده ای از آنها با اینکه مرا ندیدند، ناراحتی مرا در استوری از روی صدای من متوجه می شوند و این عمق رابطه ما را می رساند.

هدف اصلی شما از مدیریت این پیج چیست؟
من دوست دارم به فالورهایم ضمن معرفی ایران و مکان های خوب آن، انرژی و شادی بدهم. دوست دارم همیشه به آن ها بگویم شاد و مهربان باشید. فالورهای من افراد با شخصیت و واقعی هستند که دوست دارند ایران را بشناسند. من دوست دارم که فضایی ایجاد کنم که در آن آرامش وجود داشته باشد. فقط دوست دارم به فالورهای این پیام را بدهم که می توان در ایران با همه مشکلات و درگیری ها با شادی زندگی کرد. حتما نباید شخصی به خارج از کشور مسافرت کند تا شاد شود. مکان های جالب بسیاری در ایران وجود دارد که با سفر به آنجا می توان آرامش پیدا کرد. خیلی از افراد حتی از اهالی تهران نمی دانند برای تفریح به غیر از کافی شاپ و رستوران به کجا بروند. من سعی کردم در صفحه خود و کانال تلگرام خود این مکان ها را معرفی کنم. دوست دارم در زمان های زلزله یا حوادث دیگر به مردم کشورم از این راه آرامش دهم. این صفحه برای من مکانی برای ابراز عشق و احساستم است و با تمام وجود برای آن کار می کنم.

آیا مشکلاتی در زمینه نگهداری صفحه خود دارید؟
من فالورهای بسیار خوب و مهربانی دارم اما در میان آنها معدود کسانی هم هستند که کمی مرا ناراحت می کنند. من در کل این سال های فعالیتم فقط ۵ عدد تبلیغ به دلایلی گذاشتم و اصولا این صفحه منبع مالی برای من حساب نمی شود و فقط عشق و احساسات است. اما متاسفانه عده ای قدر این کار مرا نمی دانند. اگر از صفحه ای که تقریبا هیچ تبلیغی نداشته و زحمت زیادی می کشد تا مجانا ایران را با بهترین عکسها به فالورها نشان دهد، تشکر نمی کنند حداقل به من خرده نگیرند و برخورد نامناسبی با من نکنند. گاهی از ایرادهای نامناسب آنها دلم می گیرد و از این مسئله بسیار ناراحتم. این رفتار زشت است و باید اصلاح شود.
نکته دیگری که مرا ناراحت می کند این است که من وقتی از یک عکاس خارجی و یا توریست خارجی عکسی به اشتراک می گذارم حتما نام او را تگ می کنم و او با اینکه تعداد فالورهای بسیاری هم دارد اما از من تشکر می کند و مرا فالو می کند و حتی صفحه مرا به اشتراک می گذارد. اما متاسفانه وقتی از یک عکاس ایرانی عکسی در صفحه خود می گذارم و کار او را معرفی می کنم نه تنها تشکر نمی کند و مرا فالو نمی کند بلکه طلبکارانه از من ایراد می گیرند و یا با من بد برخورد می کنند. البته تعداد این افراد بسیار کم است و بیشتر فالورهای من برخورد بسیار خوبی دارند.

اگر صحبتی دارید که به عنوان حسن ختام دوست دارید بیان کنید، بفرمایید؟
من گاهی با سفر به شهرهای ایران، بسیار دلم برای تاریخ ا‌یران می سوزد. مثلا در "زنجان"، "گنبد سلطانیه" مدتی است با داربست است و هیچ گونه مرمت و بازسازی روی آن انجام نشده و این باعث تاسف است. همچنین در آنجا دیدم که یکی از موزه هایی که مربوط به زمان رضاشاه بوده تبدیل به یک نمایشگاه کرده بودند و تمام وسایل موزه را در عقب آن چیده بودند.
دیدن این صحنه ها که بی توجهی به تاریخ ماست مرا بشدت غصه دار می کند.
در آخر من یک تقاضای از فالورهای خود دارم  که در هر شهری که از ایران هستند از مکان های جالب آن عکس و فیلم تهیه کنند و برای من بفرستند. فیلم ها باید به صورت عمودی و یک دقیقه ای مانند فیلم های صفحه من باشد. من هم با ذکر اسم خودشان در صفحه خودم به اشتراک می گذارم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала