گزارش و تحلیل

آیا کلیشه های مربوط به روس ها حقیقت دارد؟ + ویدیو

© Fotolia / Rusticآیا کلیشه های مربوط به روس ها حقیقت دارد؟ + ویدیو
آیا کلیشه های مربوط به روس ها حقیقت دارد؟ + ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه آمریکایی "اینفوگرافیکس شو"، خصوصیات ساکنان کشورهای متفاوت را می شود در فیلم های سینمایی دید.

فیلم ها در باره روس ها- ساکنان پهناورترین کشور جهان چه می گویند؟ در فیلم های آمریکایی اکثر روس ها بعنوان بچه های بد هستند. مردان بی رحمانه هستند و زنان سکسی و خطرناک. این کلیشه از یک مرد خشن روس از کجا آمده است؟ احتمالا این امر با این واقعیت مرتبط است که روس ها در جنگهای جهانی متحمل خسارات بزرگی شدند و مجبور شدند با واقعیت سخت مواجه شده و سختی های زیادی را تجربه کنند. بعد از این جنگ سرد رسید و روسیه به نظر ما مکان سختی برای زندگی بود.

آیا روسها با خیانت زناشویی موافقند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا روسها با خیانت در زناشویی موافقند؟
اگر شما آثار داستایوفسکی را خواندید در آنجا اغلب محیط دشواری توصیف می شود که در باره زندگی دشوار افراد روس صحبت می شود. در واقع، در سال 2015 روزنامه "مسکو تایمز" معرفی "ماچو" (از لغت اسپانیایی"ماچیسم"و گرفته‌شده که به معنای روح مردانگی است) به رهبران مشهور روسی نسبت داد. در این مقاله آمده است که زندگی تغییر کرده است و "اکنون روس ها می خواهند در زندگی موفق شوند و نه تنها به خاطر "زنده ماندن" بسر ببرند. در مقاله ای در مجله آمریکایی "وایس» گفته شده که حالا در روسیه سیمای ماچوی وحشیانه جالب نیست و اکنون مد در زندگی روس ها نقش بزرگی ایفا می کند.

حالا در باره علاقمندی روس ها به ودکا صحبت کنیم. اکثر روس ها به این پرسش که آیا آن‌ها زیاد ودکا می خورند بله گفتند. بنا به داده های سازمان بهداشت جهانی، روس ها خوردن الکل را دوست دارند. ولی روسیه از نظر مصرف الکل جای پنجم را در جهان دارد و لیتوانی در این کنکور جای اول را گرفته است. این داده ها در سال 2014 منتشر شد و رسانه ها در آن زمان نوشتند که بیش از 25 درصد از مردان روس به مشروبات الکلی اعتیاد دارند و و آنها تا 55 سالگی زندگی نمی کنند.

کدام عادت‌های روس ها  مایه تعجب خارجی ها است؟ آیا در داخل کنترل تلویزیون، روح خانواده‌ روس نهفته است؟ XIX Всемирного фестиваля молодежи и студентов в Олимпийском парке в Сочи - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کدام عادت‌های روس ها مایه تعجب خارجی ها است؟ آیا در داخل کنترل تلویزیون، روح خانواده‌ روس نهفته است؟
یک کلیشه دیگر این است که روس ها مانند افراد دیوانه رانندگی می کنند. در "یو توب" ویدیوهای زیادی از رانندگی در روسیه هست که بسیاری از آنها با کمک داش کم نصب شده در خودروها برداشته شده است. در سال 2012، نشریه Businness Insider به نقل از یک روزنامه نگار روسی نوشت که رانندگان روس این ابزار را در ماشین های خود نصب کردند، چون اولا، رانندگان همیشه مقررات را رعایت نکرده و دوم این است که به پلیس اعتماد ندارند. آخرین اطلاعات نشان می دهد که بالاترین میزان مرگ و میر در جاده ها در اریتره است: 48.4 مورد بر 100 هزار نفر جمعیت. به نوشته نشریه "Statistica"، در روسیه حدود 23 مرگ بر هر 100 هزار نفر ثبت شده، که بسیار زیاد است. از سال 2006، میزان مرگ و میر در جاده های روسیه به تدریج کاهش می یابد.

به گزارش سازمان شفافیت بین الملل، روسیه کشور دارای سطح بالای فساد است. روسیه از لحاظ فساد جای 131 از 176 کشور را اشغال کرده است. (جای اول — پایینترین میزان فساد است).

و اما در باره زنان شگفت انگیز زیبا، قد بلند و باریک روس که همیشه در فیلم های هالیوودی نقش زیبایی های خطرناک بازی می کنند چه می شود گفت؟ قد میانگین یک زن روسی 164 سانتی متر است. در سال 2017 گزارش شده است که "یکاترینا لیسینا" با قد 210 سانتیمتری، مدعی عنوان بلندترین مدل جهان بود. به گفته برخی از رسانه های روسی، میانگین وزن زنان روسی (72.7 کیلوگرم) افزایش یافته است. روسیه در حال حاضر با مشکل چاقی مواجه است.


کشتی مسافربری - اسپوتنیک ایران
روس ها و ایرانی ها به دیدن یکدیگر می روند
البته زیبایی، موضوع طعم و مزه است. به 10 زن برتر و 20 زن زیبا در جهان نگاه کنید: روسها همیشه در این فهرست قرار دارند. یکی از نویسندگان یک دفعه گفت که در شهرها زنان معمولا زیبا بوده و لباس گرانبها، پالتو خز، جواهرات نفیس می پوشند و آرایش کامل و مدل مو قشنگ داردند. اگر شما علاقمند به موضوع "زن شهرآشوب" هستید یا اگر بخواهید زنان روس را درک کنید، رمانهای تولستوی و داستایوفسکی را بخوانید.


آیا روس ها در معاشرت با دیگران اغلب مردمی بی رحمی هستند؟. لطفا در دادن پاسخ عجله نکنید. روسهایی که به این پرسش پاسخ دادند گفتند که این چنین نیست و روسها بدون هیچ گونه محبت و تعارف معاشرت می کنند. یک کس گفت: روس ها ممکن است خشن و بی ادبانه به نظر برسند، اما به محض اینکه شما آنها را از نزدیک بشناسید، افراد بسیار مهربان، خوش اخلاق و دوست هستند. بعضی خارجی ها نه مردان بلکه زنان را به خشونت متهم کردند.


به تازگی مقالات زیادی منتشر شده حاکی از اینکه گردشگران روسی به عنوان بدترین گردشگران در جهان شناخته شده اند و در این زمینه، برتری را از چینی ها گرفتند. چیز دیگری که مردم هنگام صحبت در باره روس ها می گویند این است که آنها تمایل زیادی به لبخند ندارند. یک نویسنده روسی با این گفته موافقت کرد، اما افزود: به لحاظ فرهنگی، ما به خاطر نشان دادن ادب به غریبه ها لبخند نمی زنیم، زیرا ما این علامت را عجیب و غریب و ولخرجی وقت می دانیم.

شما در مورد کلیشه های مربوط به روس ها چه فکر می کنید؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала