گزارش و تحلیل

حرمت نیروی انتظامی خط قرمز ایرانی ها

© AP Photo / Vahid Salemiحرمت نیروی انتظامی خط قرمز ایرانی ها
حرمت نیروی انتظامی خط قرمز ایرانی ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم اینکه ممکن است اختلاف نظر های بسیار زیادی میان ایرانی ها بر سر مسایل مختلف داشته باشد اما تعدی به حرمت نیروی انتظامی خط قرمزی است که هیچ ایرانی ای اجازه عبور از آن را نمی دهد.

در حالی که در برخی کشورها فرهنگ گانگستری و کاوبوی حاکم است که حتی نیروهای راهنمایی و رانندگی مجبور هستند مسلح در خیابان ها حضور داشته باشند در ایران حرمت نیروی انتظامی در میان مردم آنقدر بالا است که اکثریت قاطع مردم با یک اشاره ماموران غیر مسلح نیروهای راهنمایی ورانندگی توقف می کنند.
این ماجرا به این دلیل است که فرهنگ مردم ایران مبنی بر آن است که ماموران نیروی انتظامی را مثل فرزندان خود می دانند و هیچ وقت به خود اجازه نمی دهند در مقابل آن ایستادگی کنند چون می دانند که اگر مویی از سر سربازان نیروی انتظامی کم شود انگار به فرزندانشان تعدی شده و حرمت خودشان شکسته.

واکنش رسانه های غربی به درگیری پلیس و دراویش در تهران - اسپوتنیک ایران
تجمع در تهران به خشونت کشیده شد: واکنش رسانه های غربی به درگیری پلیس و دراویش
مضاف بر اینکه مردم ایران کاملا متوجه می باشند که دلیل اصلی وجود آرامش و امنیت در کشورشان همان نیروی انتظامی مقتدر است وبدون آن آرامش و امنیت کل سرزمینشان به خطر می افتد.
نقطه تفاوت ایرانی ها با بسیاری از شهروندان کشورهای دیگر مخصوصا کشورهای همجوار نیز همین ماجرا می باشد و به همین دلیل هم هست که شرایط ثبات و امنیت در ایران نسبت به کشورهای همجوار بسیار متفاوت است.
شاید هم به همین دلیل می باشد که دشمنان شکستن حرمت این نیرو را مد نظر قرار دادند و با رفتاری داعشی وار به سربازان این نیرو حمله ور شدند چون آنها بخوبی می دانند برای بر هم زدن امنیت نیاز است حرمت حافظان امنیت شکسته شود.
اگر چنین اتفاقی در کشوری مانند ایالات متحده افتاده بود قطعا پلیس این کشور آتشبار خود را به سمت جمع می گشود و ده ها تجمع کننده را به خاک و خون می کشید اما نیروی انتظامی ایران نشان داد که با تدبیر و سیاست خود اجازه نمی دهد این ماجرا آن را به بیراهه بکشاند و نیروی انتظامی مردمی را در مقابل مردم قرار دهد چون در واقع هدف دشمن هم همین بود.
مشاهده کردیم که ماموران نیروی انتظامی با خویش تر داری ظرف مدت کوتاهی همه اغتشاشات را پایان دادند و نشان دادند که اگر در مقابل اغتشاش گران انعطاف پذیری به خرج می دهند به دلیل ضعف نیروی انتظامی نیست بلکه به دلیل اقتدار آن است.
حتی همان یک ماه پیش هم در در برخی شهرهای ایران تجمعاتی در اعتراض به شرایط معیشتی راه افتاد مشاهده کردیم که نیروی انتظامی تلاش کرد کمترین برخورد را با مردم داشته باشد و به جز در مواردی استثنائی که مال و یا جان مردم در خطر بود به مقابله با تجمع کنندگان نپرداخت.
چون ماموران نیروی انتظامی ایران خود را جزو مردم می دانند و خود را تافته جدا بافته نمی دانند و همان شرایط معیشتی ویا احساساتی که بقیه مردم دارند را همین ماموران و خانواده هایشان نیز دارند به این دلیل هم مردم به نیروی انتظامی به عنوان افرادی از خانواده خود نگاه می کنند و هم ماموران نیروی انتظامی به مردم به عنوان اعضای خانواده خود نگاه می کنند.
به همین دلایل هم مشاهده کردیم که وقتی شبه داعشی ها رفتاری مشمئز کننده در مقابل ماموران نیروی انتظامی داشتند و فیلم حمله وی با اتوبوس به ماموران و یا حمله رفیقش آن شبه داعشی با ماشین به دیگر ماموران در رسانه های اجتماعی منتشر شد عموم مردم ایران و جناح های سیاسی بپا خواستند و در مقابل این رفتارها صف بندی کردند و خواستار مقابله با آن شدند.
تا زمانی که این ارتباط صمیمی میان مردم و نیروی انتظامی خود وجود دارد قطعا دشمن نخواهد توانست امنیت ایران را مانند دیگر کشورهای منطقه به خطر بیاندازد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала