گزارش و تحلیل

تقریبا 90 درصد از زنان مصر و سودان دستخوش عمل ختنه شدند

© AP Photo / Amr Nabilتقریبا 90 درصد از زنان مصر و سودان دستخوش عمل ختنه شدند
تقریبا 90 درصد از زنان مصر و سودان دستخوش عمل ختنه شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوتریش دبیر کل سازمان ملل هشدار داد اگر اقدامات فوری اندیشیده نشود تا 2030 ممکن است 68 میلیون زن و دختر قربانی این عمل مهلکی شوند.

گوتریش به مناسبت روز بین المللی برخورد تحمل ناپذیر به این عمل بیاناتی ایراد کرد. به گفته وی دولت های مصر و سودان با ختنه زنان مجدانه مبارزه می کنند. بنا به ارقام یونیسف در سال 2000 حدود 97 درصد زنان این عمل را تحمل کردند. پس از اعتراض ها و اقدام های دولت علیه ختنه زنان میزان آن تا در 2017 تا 91 درصد کاهش پذیرفته است.

دکتر احلام حنفی رییس کمیته بهداشت شورای ملی امور زنان مصر در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: دولت برای مبارزه با این عمل بسیاری اقدام ها را اتخاذ کرده و در حال حاضر زنی که این عمل جراحی را انجام دهد ممکن است به 7 سال زندان محکوم شود. والدین

ختنه وحشتناک زنان در کلمبیا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ختنه وحشتناک زنان در کلمبیا
 هم می توانند به دادگاه کشانده شوند. به گفته وی این کمیته مخصوصا با جمعیت جنوب مصر کار می کند، جایی که این پدیده به طور خاص رایج است. به مردم توضیح می دهند که عواقب ناگوار این عمل برای دختران می تواند چه باشد، چرا که، این عمل می تواند به مرگ منجر شود.

سازمان بهداشت جهانی 10 عوارض احتمالی ختنه زنان را منتشر کرد: درد شدید، خونریزی شدید، تورم، تب، التهاب عفونی، مشکلات ادرار، آسیب به دستگاه تولید مثل، شوک، مرگ.
احلام حنفی اشاره کرد که به منظور مبارزه با ختنه زنان در دانشگاه ها، به ویژه در دانشکده های پزشکی جزئیات خطر این عملیات را شرح می دهند. علاوه بر این در روستا ها و شهرها مرتبا جلساتی با ایراد گزارش های آموزشی برگزار می شود. به مردم توضیح داده می شود که دار الإفتاء مصر در 2016 فتوایی صادرکرد که ختنه زنان را منع می کند. زیرا این رسم با اسلام هیچ ارتباطی ندارد.

ختنه زنان در سودان نیز بسیار رایج است. یک فعال محلی، که به دلایل امنیتی خود را با نام "سلما آ" Salma A معرفی کرد به اسپوتنیک گفت که بیشتر این کارها توسط خانواده های فقیر انجام می شود که اکثریت این کشور را تشکیل می دهند. اعتقاد بر این است که این، ادای احترام به سنتی حاکی از این که اگر این عمل انجام نشود حیثیت خانواده بدنام خواهد گردید. این زن فعال معتقد است که لازم است با این خرافات در درجه اول از طریق آموزش مردم مبارزه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала