گزارش و تحلیل

چه زمانی به ایران حمله می کنند؟

© AFP 2023 / Tiziana Fabiچه زمانی به ایران حمله می کنند؟
چه زمانی به ایران حمله می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا تهدید های زیادی مبنی بر اینکه ممکن است جنگی میان اسرائیل وایران و یا آمریکا و ایران ویا عربستان با ایران پیش بیاید و بسیاری تحلیل می کنند در چه شرایطی ممکن است این حمله پیش آید.

می توان گفت آرزو و یا هدف اصلی آمریکا و عربستان سعودی همان حمله به ایران و نابودی آن مانند عراق و سوریه و افغانستان و… می باشد اما اسرائیل حد اکثر می تواند حمله ضربتی ای بر علیه ایران انجام دهد و در لاک خود قایم شود.
شاید هم اگر دستشان برسند با ایرانی ها کاری کنند که از افغانستان تا سوریه و عراق وفلسطین تا یمن مردم به حال ایرانی ها زار زار گریه کنند.
در واقع به دلیل شرایط جغرافیایی اسرائیل در شرایطی قرار ندارد که بتواند یک جنگ تمام عیار بر علیه ایران راه بیاندازد و حد اکثر می تواند از سرزمین های کشورهای همسایه برای جنگ بر علیه ایران استفاده کند که عموما به جز عربستان سعودی هیچ کدام از کشورهای دیگر حاضر نخواهند بود سرزمین خود را برای حمله به ایران در اختیار اسرائیل قرار دهند.

پلیس اسراییل نتانیاهو را به دریافت رشوه متهم کرد - اسپوتنیک ایران
پلیس اسراییل نتانیاهو را به دریافت رشوه متهم کرد
اما در مقابل ایران به دلیل اینکه در حال حاضر توسط نیروهای همپیمان خود بر مرزهای سرزمین های اشغالی فلسطین حضور دارد می تواند به راحتی یک جنگ تمام عیار با اسرائیل راه بیاندازد ویا به اسرائیل ضربه های مهلک وارد کند.
در مورد عربستان سعودی که می توان گفت در حد وقواره ای نیست که بتواند به تنهایی یک جنگ تمام عیار بر علیه ایران راه بیاندازد و همان جنگی که در یمن راه انداخته توان این کشور را نشان داده.
بدیهی است در صورتی که عربستان بخواهد با ایران وارد جنگ شود قطعا ایران از همه ظرفیت های خود بر علیه عربستان استفاده خواهد کرد و اینگونه نخواهد بود که عربستان دیگر بتواند روی پول نفت خود برای همراه کردن دیگران با خود استفاده کند چون کافی است یک فشنگ بر علیه ایران شلیک شود تا همه چاه های نفت عربستان به آتش کشیده شود.
در مورد ایالات متحده نیز باید گفت در شرایط فعلی رئیس جمهوری آن شرایطی را ندارد که وارد جنگی شود که می داند هزاران تابوت آمریکایی نتیجه اش خواهد بود.
این بدین معنا نیست که این کشورها توانایی حمله به ایران را ندارند اما به هر حال حساب کتاب سیاسی و نظامی مانند حساب کتاب ریاضی دو دو تا چهارتایی است و قطعا دشمنان ایران متوجه هستند که در شرایط فعلی هزینه حمله به ایران بسیار سنگین تر از آن خواهد بود تا فایده آن.
اینگونه هم نیست که اینان از حمله به ایران منصرف شده باشند، چون هدف نهایی آنها ایران است و تجربه نشان داده که اینان تلاش می کنند دشمن خود را تا جایی که می توانند ضعیف کنند و سپس حمله کنند.
برخی فکر می کنند که شاید اگر از برخی اصول خود کوتاه بیاییم مشکل حل می شود و آمریکایی ها دست از دشمنی با ایران بر می دارند، شاید بد نباشد شرایط روزهای اخیر قذافی در لیبی را به آنها یاد آوری کنیم و به یاد بیاورند که قذافی به همه خواسته های آمریکایی ها و غرب تمکین کرد اما در نهایت تمکین به خواسته های آمریکا و غرب منجر به نابودی لیبی شد.
می توان گفت دشمنان برای حمله به ایران چند بهانه نیاز دارند که وقتی محقق شود شرایط حمله به ایران فراهم خواهد بود:
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
آیا سپاه پاسداران دارایی خود را از دست خواهد داد؟
1 — سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تضعیف شود: چون این سپاه هم در داخل کشور حامی نظام است و هم در خارج کشور از نفوذ فوق العاده بالایی برخوردار می باشد و تا وقتی که این تشکیلات مقتدر است امکان حمله به ایران و یا سرنگونی نظام از داخل وجود نخواهد داشت ودر واقع همه معادلات اینان به با دیوار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخورد می کند.
2 — تولید سلاح های دفاعی ایران متوقف گردد مخصوصا موشک های بالستیک: چون دشمنان بخوبی می دانند که در صورت حمله به ایران این موشک ها می توانند منافع آنها در منطقه را نابود کنند و با هیچ تحریمی نمی توانند این اقدار را از ایران بگیرند.
3 — نفوذ ایران در منطقه محدود شود: چون اینان بخوبی می دانند بزرگترین خطر برایشان همان همپیمانان ایران هستند که در سرتاسر منطقه منتشر شده اند و در صورتی که بخواهند به ایران حمله کنند سرتاسر منطقه خاور میانه به یاری ایران خواهد شتافت.
ایران با گسترش نفوذ خود در منطقه عملا مرزهای مجازی و خطوط دفاعی خود را از مرزهای سیاسی دور کرده و در حال حاضر دشمنان مجبور می باشند از این مرزهای مجازی عبور کنند و به ایران برسند و به دلیل این که در سوریه و فلسطین و لبنان و عراق و یمن و افغانستان در گل گیر کرده اند نمی توانند به سوی ایران حرکت کنند.
4 — اعتماد مردم به نظام تضعیف گردد تا نظام از داخل فرو بپاشد و اینان بتوانند از طریق جناح های داخلی نفوذ کنند.
پس در پایان می توان گفت تنها در صورتی شرایط حمله به ایران محقق می شود که این چهار شرط یا حتی یکی از آنها محقق گردد و تا زمانی که این چهار شرط وجود دارد هیچ کس جرئت حمله به ایران را نخواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала