گزارش و تحلیل

سمانه بیرامی باهر نماینده ایران در بازیهای المپیک زمستانی 2018

© Sputnikسمانه بیرامی نماینده ایران در بازیهای المپیک زمستانی 2018
سمانه بیرامی نماینده ایران در بازیهای المپیک زمستانی 2018 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سمانه بیرامی باهر عضو تیم اسکی اسقامت بانوان ایران در بازیهای المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ پیش از اعزام به این رقابت ها با خبرگزاری اسپوتنیک به گفتگو نشست.

سمانه بیرامی باهر یکی از چهار نماینده ایران در بازیهای المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی در رشته اسکی استقامت بانوان است. اسکی استقامت یکی از سخت‌ترین رشته ورزشی دنیا محسوب می‌شود و از همین رو تعداد ورزشکاران این رشته در ایران بسیار کم است. اسکی شامل سه رشته آلپاین، اسنوبرد و استقامتی می شود، در دو رشته اول مسیر را سرپایینی می‌روند اما در استقامت یا همان اسکی صحرانوردی باید مسیر را رو به بالا طی کرد و اینامر باعث شده که به یکی از رشته های سخت ورزشی تبدیل شود.

نحوه انتخاب سهمیه المپبک 

یک سری مسابقات بین المللی در داخل و یا خارج از ایران برگزار می شود که در این مسابقات توسط فدراسیون جهانی اسکی امتیازهایی به ورزشکارها داده می شود و در این رتبه بندی با توجه به اینکه ایران یک سهمیه در مسابقات المپیک دارد در صورت کسب امتیاز مورد نظر، سهمیه المپیک را کسب می کنیم.
این امتیازات طی چندین مسابقه و در طول سالهای مختلف به ورزشکاران داده می شود و من شخصا حدود هفت الی هشت سال در مسابقات مختلف حضور داشتم تا امتیازات لازم برای کسب سهمیه در المپیک را کسب کنم. فدراسیون جهانی میانگین 5 تا از بهترین مسابقات ما را حساب می‌کند و بر اساس آن سهمیه‌ها را اعلام می‌ کند و در رشته ما هرچقدر امتیاز کمتر باشد بهتر است.

مراحل آماده سازی برای حضور در بازیهای المپیک زمستانی کره جنوبی

فروغ عباسی - عضو تیم ملی اسکی آلپاین بانوان ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نگاهی بر وضعیت تیم ایران در بازیهای المپیک زمستانی 2018
سمانه بیرامی: من حدود هشت سال عضو تیم ملی اسکی استقامت ایران هستم، از جایی که رشته ما بسیار سنگین و طاقت فرساست و باید روزانه دو وعده تمرینات سنگین مانند کوهنوردی، دو و یا رول اسکی داشته باشیم تا بتوانیم به آمادگی لازم برسیم. فدراسیون اسکی بخصوص امسال نگاه ویژه ای به صحرانوردی داشت. در فصل تابستان ضمن خرید تجهیزات لازم اقذام به برگزاری مسابقات بین المللی رول اسکی در تهران کرد و هر سال زمستان نیز تجهیزات اسکی ما را تهیه می کنند و در کل اقدامات خوبی در این رشته ورزشی صورت می گیرد.

اسکی اسقامت ورزش بسیار سختی است، ما در این رشته کوه را سربالایی می‌رویم و نیاز به تمرینات بیشتری دارد. با توجه به کمبود برف ما تنها سه ماه از سال و در زمستان تمرین می‌کنیم و سایر اوقات به رول اسکی می‌پردازیم. رول اسکی شباهت بسیاری به اسکی استقامت دارد.
امسال نیز با توجه به کمبود برف در ایران فدراسیون یک اردوی بیست روزه در ترکیه تدارک دید که در این اردو در مسابقاتی نیز شرکت کردیم.
پس از اردوی ترکیه به اردویی نیز در ارمنستان اعزام شدیم که ضمن چند جلسه تمرینی، در این کشور سه مسابقه نیز برگزار کردیم و من در مسابقات اسکی استقامت در بخش بانوان برای نخستین بار موفق به کسب بین المللی شدم. در این مسابقات من یک مدال نقره و دو مدال برنز کسب کردم.

ما با مدال فاصله داریم

سمانه بیرامی: من به شخصه تمام تلاشم را انجام میدم که به یک رتبه قابل قبول در این رقابتها دست یابم، ما با مدال فاصله داریم به این دلیل که شرایط تمرینی ما با رقبا متفاوت هست و در کل به کسب مدال امیدوار نیستم. 

رقبای "سمانه بیرامی" در مسابقات المپیک زمستانی کره جنوبی

سمانه بیرامی: از اکثر رقبا و مدال آورهای المپیک شناخت دارم که زندگی بسیار حرفه ای دارند و تمرینات بسیار منظم انجام می دهند. حتی با یکی از این ورزشکارها دوست هستم که امیدوارم در این بازیها با او ملاقات کنم.

© Sputnikسمانه بیرامی باهر
سمانه بیرامی باهر نماینده ایران در بازیهای المپیک زمستانی 2018 - اسپوتنیک ایران
سمانه بیرامی باهر

وضعیت رشته اسکی استقامت در ایران

سمانه بیرامی: فدراسیون تا جایی که توان داشته تیم استقامت را به مسابقات بین المللی اعزام کرده و اردوهای مختلف برای ما برگزار کرده است، همچنین فدراسیون اسکی هر ساله تجهیزات اسکی ما را که بسیار گران نیز هستند را خریداری کرده و در اختیار ما قرار می دهند.

محرومیت روسیه از حضور در بازیهای المپیک زمستانی

سمانه بیرامی: من در جایگاهی نیستم که بخوام در این مورد اظهار نظر کنم. تنها می تونم بگم که روس ها به اندازه ای قوی هستند که نیازی به دوپینگ نداشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала