گزارش و تحلیل

نگاهی بر وضعیت تیم ایران در بازیهای المپیک زمستانی 2018

© Photo / فدراسیون اسکی ایران فروغ عباسی - عضو تیم ملی اسکی آلپاین بانوان ایران
فروغ عباسی - عضو تیم ملی اسکی آلپاین بانوان ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسکی بازان ایرانی ۱۷ بهمن برای شرکت در رقابتهای المپیک زمستانی2018 پیونگ چانگ عازم کره میشوند.

خبرگزاری اسپوتنیک- مرتضی محسن پور مدیر روابط عمومی و امور رسانه فدراسیون اسکی در خصوص جزئیات حضور در بازیهای المپیک و روند آماده سازی ورزشکاران برای حضور در این رقابتها به اسپوتنیک گفت: فدراسیون اسکی ایران از میان پانزده رشته ورزشی زمستانی تنها در دو رشته «اسکی آلپاین» و اسکی «کراس کانتری» به بازیهای المپیک زمستانی 2018 پیونگچانگ-کره ورزشکار اعزام خواهد نمود.
سمانه بیرامی باهر، سید ستار صید در رشته «کراس کانتری» و محمد کیادربندسری، فروغ عباسی در رشته «آلپاین» به رقابت خواهند پرداخت.

ممنوعیت نمایش پرچم روسیه در بازیهای المپیک - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت نمایش پرچم روسیه در بازیهای المپیک
سال گذشته ورزشکاران مرحله مقدماتی آمده سازی را پشت سر گذاشتند، اما استارت اصلی آماده سازی از فصل تابستان آغاز شد. اواخر بهار و اوایل تابستان تست آمادگی جسمانی از اسکی بازان انجام گرفت، اردوهای بدن سازی و اردوهای هوازی در آکادمی ملی المپیک و ارتفاعات شمشک و دیزین آغاز گردید.
مرتضی محس نپور در ادامه افزود، اسکی بازان سبک کراس کانتری در رشته رول اسکی تمرینات خود را ادامه دادند، رول اسکی رشته مشابه کراس کانتری است با این تفاوت که زیر چوبها چرخهایی مشابه چرخ اسکیت بسته شده، به این ترتیب تمرینها در کل تابستان انجام گرفت تا به فصل پاییز رسیدیم.
مدیرروابط عمومی فدراسیون اسکی ادامه داد، مهرماه 1396 اسکی بازان در رشته آلپاین عازم اتریش شده و در منطقه هینترتوکستمریناتخوددرکناردیگراسکیبازانبرجستهجهانپیگیرینمودند.
چندی پیش در اسکی کراس کانتری دو دوره مسابقات بین المللی رشته رول اسکی در تهران برگزار شد. پیش از این مسابقات جهانی که در تقویم فدراسیون ثبت شود را برگزار نکرده بودیم کهاین مسابقات سنگ محکی بود برای اسکی بازان رشته کرانس کانتری و البته امتیازات آن مسابقات در کسب سهیمه المپیک تاثیرگذار بود.

© Photo / فدراسیون اسکی ایران سید ستار صید - عضو تیم ملی اسکی کراس کانتری مردان ایران
سید ستار صید - عضو تیم ملی اسکی کراس کانتری مردان ایران - اسپوتنیک ایران
1/3
سید ستار صید - عضو تیم ملی اسکی کراس کانتری مردان ایران
© Photo / فدراسیون اسکی ایران محمد کیادربندسری - عضو تیم ملی اسکی آلپاین مردان ایران
محمد کیادربندسری - عضو تیم ملی اسکی آلپاین مردان ایران - اسپوتنیک ایران
2/3
محمد کیادربندسری - عضو تیم ملی اسکی آلپاین مردان ایران
© Photo / فدراسیون اسکی ایران سمانه بیرامی باهر - عضو تیم ملی اسکی کراس کانتری بانوان ایران
سمانه بیرامی باهر - عضو تیم ملی اسکی کراس کانتری بانوان ایران - اسپوتنیک ایران
3/3
سمانه بیرامی باهر - عضو تیم ملی اسکی کراس کانتری بانوان ایران
1/3
سید ستار صید - عضو تیم ملی اسکی کراس کانتری مردان ایران
2/3
محمد کیادربندسری - عضو تیم ملی اسکی آلپاین مردان ایران
3/3
سمانه بیرامی باهر - عضو تیم ملی اسکی کراس کانتری بانوان ایران

مدیر اموررسانه فدراسیون اسکی خاطر نشان کرد، بعد از اتمام اردوی آمادگی اسکی بازان آلپاین در اتریش، با توجه به وضعیت نامطلوب بارش برف در ایران اعضای تیم برای ادامه تمرینات و حضور در رقابتهای بین المللی اسکی ترکیه به نام «آناتولی کاپ» به ترکیه اعزام شدند. اسکی بازان ایرانی در این تورنمنت امتیازات خوبی کسب نموده و موفق به دریافت بیش از نیمی از مدالهای این مسابقات شدند.
محسنپور گفت:

پس از بازگشت اسکی بازان آلپاین از ترکیه اسکی بازان رشته کراس کانتری عازم این کشور شده و باتوجه به اینکه رقابتهای ترکیه به عنوان مسابقات بین المللی ثبت شده بود در نتیجه امتیازات کسب شده در این رقابتها برای حضور در المپیک محاسبه می شد.
در ادامه روند آماده سازی ورزشکاران ایرانی اسکی بازان کراس کانتری به رقابتهای ارمنستان اعزام شده و اولین مدال در رقابتهای بین المللی بانوان توسط سمانهبیرامیباهر بدست آمد.
تمرینات اسکی بازان در پیست اسکی دربند سر کشور ایران ادامه یافت و هشت مرحله مسابقات اسکی آلپاین در قالب مسابقات بین المللی در رشته مارپیچ کوچک و بزرگ برگزار گردید و امتیازات آن نیز برای کسب سهمیه المپیک جمع شد و در نهایت تیم ایران موفق به کسب چهار سهمیه برای حضور در رقابتهای زمستانی المپیک 2018 شد.

مرتضی محسنپور در خصوص مقایسه اسکی بازان ایرانی با اسکی بازان سایر کشورها به اسپوتنیک گفت: رقبای ایران یعنی اسکی بازان اروپا، آمریکا و حتی کشورهای آسیایی مانند چین، ژاپن و کره تمام دوازده ماه سال را روی برف تمرین می کنند. به این ترتیب که در فصول گرم سال تمرینها در آمریکای جنوبی و در کشورهایی مانند شیلی، آرژانتین و پرو انجام می شود و با آغاز فصل سرما در یخچالهای اتریش، ایتالیا و سوئیس تمرینها ادامه می یابد.
خوب طبیعی است که در حال حاضر نمی توانیم با چنین رقبایی برابری کنیم، اما تلاش می کنیم تا هرچه بیشتر سطح اسکی بازان ایران را به اسکی بازان اروپایی و آمریکایی نزدیک کنیم. 

آیا روسیه مانند ایران در سال 2012 بازی‌های المپیک را تحریم خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا روسیه مانند ایران در سال 2012 بازی‌های المپیک را تحریم خواهد کرد؟
سال گذشته توسط اساتیدی از سوئیس در ایران دوره مربیگری برگزار شد و امسال نیز دوره استعدادیابی برگزار نمودیم.

اما فراموش نکنیم علی رغم تمام تلاشها به هر حال اسکی متعلق به حوزه کشورهایی اروپایی مانند اتریش، سوئیس، سوئد و نروژ است و رقابت با آنها سخت خواهد بود، ادعایی برای کسب مدال نداریم، اما همین که هر دوره فاصله کمتری نسبت به آنها بدست آوریم نیز پیشرفت خوبی است.
در این چند ساله بارش برف در ایران بسیار کم بود و سال گذشته در بدترین حالت خود بود، اما خوشبختانه تعدادی از پیستهای کشور منجمله پیست دربندسر مجهز به دستگاه برف ساز شده اند که دیگر لازم نیست منتظر بارش برف باشیم.
مرتضی محسنپورمدیرروابطعمومیواموررسانهفدراسیوناسکی در پایان خاطر نشان کرد، ارزش و اعتبار و اهمیت المپیک زمستانی به اندازه المپیک تابستانی است و سطح بالایی از رقابتهایی هر چهار سال یکبار در آن برگزار می شود. باید تلاش کنیم تا سهم ایران از المپیک زمستانی بیشتر شود و علی رغم اینکه ما 15 رشته زمستانی داریم اما تنها در دو رشته ورزشکار اعزام می نماییم.
اگرچه سالهای اخیر اقدامات خوبی در راستای این اهداف انجام گرفته و به عنوان نمونه در رشته های ورزشی «آیس هاکی»،«یخ نوردی» که از سوی فدراسیون کوهنوردی پیگیری می شود و «اکسیت روی یخ» پیشرفتهای خوبی صورت پذیرفته و می توانیم برای اعزام نفرات بیشتر و طبیعتا شانس دریافت مدال در سالهای آتی امیدوار باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала