گزارش و تحلیل

سناریوها و فیلم های تکراری آمریکایی

© AP Photo / Susan Walshسناریوها وفیلم های تکراری آمریکایی
سناریوها وفیلم های تکراری آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید 14 سفیر عضو سازمان ملل را زحمت داد تا واشنگتن کشاند تا لیبل استاندارد پفک نمکی را به عنوان دلیل آمریکا بر اینکه موشکهای یمنی پرتاب شده بر علیه عربستان ایرانی است نشان دهد.

کارشناسان آمریکایی و یا سعودی حتی به خود زحمت نداده اند تا وقتی در اینترنت در مورد علامت های استاندارد جستجو می کنند بررسی کنند که این علامت مربوط به چه کالایی است و اصلا ایرانی ها روی موشک های خود علامت استاندارد حک می کنند یا نه.
مساله خنده دار دیگر این است که وزارت دفاع ایران نیاز ندارد علامت استاندارد روی موشک های خود حک کند چون این علامت معمولا برای فروش کالا داخل ایران معتبر است و وقتی قرار نیست این کالا درون ایران فروش برود هیچ دلیلی برای حک علامت استاندارد روی آنها نیست.

کارشناسان سازمان ملل: ایران برای  حوثی های یمن تسلیحات ارسال می کند - اسپوتنیک ایران
کارشناسان سازمان ملل: ایران برای حوثی های یمن تسلیحات ارسال می کند
از سوی دیگر اگر ایرانی ها قرار بود کالای خود را به کشور دیگری مانند یمن بدهند تا بر علیه عربستان استفاده کند و بعد بخواهند منکر تحویل چنین تسلیحاتی به یمن شوند هیچ منطقی وجود ندارد که ردی از خود روی این موشک ها باقی بگذارند.
مضاف بر اینکه طبق گفته مقامات سعودی این موشک ها قبل از رسیدن به ریاض منهدم شده که منطقی نیست پس از منفجر شدن قطعات این موشک ها سالم باقی بماند تا بتوان علامت ها و نشانه هایی که مرتبط با ایران است را روی آن پیدا کنند.
حتی بر اساس روایت یمنی ها هم اگر این موشک ها به اهداف خود در عربستان اصابت کرده باز هم منطقی نیست فقط قطعاتی که نشانگر ارتباط این موشک ها با ایران است سالم بماند و بقیه موشک تکه تکه شود.
گویند ابلهی یک فیلم را ده بار دیده بود بعد همراه دوستش به سینما رفت تا فیلم را دوباره ببیند ووقتی که قهرمان فیلم تیر می خورد به یک باره فریاد می زند خاک بر سرت ده بار تیر خوردی باز هم حواست نبود!
ماجرای نمایش آمریکایی ها در واشنگتن ماجرایی تکراری بود که آمریکایی ها چندین بار سناریوی آن را در جهان تکرار کرده اند وظاهرا باور دارند هنوز ابلهانی در جهان وجود دارند که این فیلم آمریکایی را تماشا کنند و باور کنند.
به یاد دارم اولین بار که با چنین صحنه ای مواجه شده بودم زمانی بود که کاردار وقت آمریکا در بیروت می خواست انفجار های سفارت آمریکا در بیروت را به ایران ربط دهد و در کنفرانسی در دفتر سازمان ملل در بیروت تکه ای از یک تی شرت را نشان می داد که روی آن یک مارک فارسی نوشته شده بود وبعد به انگلیسی نوشته شده بود "Made in Iran" وبنده که در آن زمان یک خبرنگار تازه کار بودم از میان خبرنگاران بلند شدم و گفتم یا مارک شما اشکال دارد و یا مکان ساخت آن و کاردار وقت آمریکا سوال کردند چرا؟ ومن گفتم خوب اگر مارک همانگونه که می فرمایید ایرانی است اصولش آن است که روی آن بنویسند "ساخت ایران" منطقی نیست مارک را به فارسی بنویسند و بعد مستقیما مکان تولید را به انگلیسی. که کاردار با شوخی جواب داد احتمالا کارشناسان ما ترجمه کرده اند تا همه متوجه شوند این تی شرت ساخت کجاست. ومن سپس سوال کردم چگونه است که عامل انفجاری که خود را منفجر کرده و چند صد نفر را کشته وهیچ چیزی از جسدش ویا لباس هایش باقی نمانده تی شرت اش سالم واین مارک باقی مانده وحتی خونی هم نشده؟ که وی اظهار داشت می گویم تحقیق کنند و به شما پاسخ دهند و هنوز که هنوز است پس از حدود سی سال پاسخ سوال خود را دریافت نکرده ام.
به سفرای شورای امنیت سازمان ملل در واشنگتن قطعاتی از موشک ایران را نشان می دهند - اسپوتنیک ایران
به سفرای شورای امنیت سازمان ملل در واشنگتن قطعاتی از موشک ایران را نشان خواهند داد
به هر حال شاید اگر ایران خود موشک را به انصار الله داده بود امروز ایرانی ها افتخار می کردند که به نحوی به ملت مظلوم یمن کمک کرده اند اما اینکه اینها بخواهند کار ارزشمند یمنی ها که در شدید ترین شرایط جنگی و محاصره توانسته اند تسلیحات مورد نیاز خود را تولید کنند را بخواهند بی ارزش کنند برای ما ایرانی ها شاید بسیار مهم تر از این باشد که موشک مربوط به چه کشوری است.
در واقع اینکه این موشک توسط خود یمنی ها تولید شده باشد خود نشانگر آن است که حدود سه سال جنگ تمام عیار بر علیه یمن نه تنها نتوانسته از ظرفیت مردم این کشور برای مقاومت بکاهد بلکه این عزم را در آنها ایجاد کرده تا بتوانند با اقتدار بیشتر واکنش نشان دهند.
اگر بنا باشد شورای امنیت جلسه ای در مورد یمن برگزار کند شاید بهتر باشد جلسه ای برای دلیل سکوت مجامع بین المللی در مقابل کشتار مردم یمن برگزار کند و یا جلسه ای برگزار کند که در آن بررسی کنند کدام کشورها سلاح های کشتار جمعی و تحریم شده توسط تمام مجامع بین المللی را در اختیار ائتلاف عربستان قرار می دهند و می دانند که این تسلیحات قرار است بر علیه بی گناهان استفاده شود.
شاید بد نباشد شورای امنیت یک بار هم که شده بررسی کند هواپیماهای آمریکایی در یمن — پاکستان — افغانستان — عراق — سوریه و… چند صد هزار نفر افراد بی گناه را قتل عام کرده اند چه جنایاتی مرتکب شده اند.
شاید بد نباشد شورای امنیت بررسی کند که چطور ایالات متحده به خود اجازه می دهد انواع و اقسام سلاح های کشتار جمعی را تولید کند و خود و همپیمانانش از انواع و اقسام سلاح های کشتار جمعی و تحریم شده بین المللی استفاده کنند و رئیس جمهوری ایالات متحده در نطق خود در مقابل کنگره افتخار کند که یک ملیارد دلار بر بودجه تولید سلاح های هسته ای تضعیف شده که توسط همه مجامع بین المللی منع شده اند اضافه کند ونمایندگان آمریکایی برای او دست بزنند.
شاید بد نباشد شورای امنیت بررسی کند که نتیجه سیاست های ایالات متحده وهمپیمانان آن در جهان چه قدر به نفع یا ضرر اهداف سازمان ملل در گسترش صلح در جهان بوده.
فرار رو به جلو عربستان با داستان موشک های ایرانی - اسپوتنیک ایران
فرار رو به جلو عربستان با داستان موشک های ایرانی
شاید بد نباشد شورای امنیت بررسی کند که آمریکایی ها و همپیمانانشان تا چه حد بر علیه حقوق بشر فعالیت کرده اند و رئیس جمهوری ایالات متحده همین چند روز پیش افتخار می کند زندان گوانتانامو که نماد تعدی بر حقوق بشر است را باز نگاه خواهد داشت ونمایندگان آمریکایی برایش دست بزنند.
شاید بد نباشد شورای امنیت بررسی کند که تصمیم ایالات متحده برای خروج از کنوانسیون پاریس برای حفظ محیط زیست چه قدر به کل بشریت در جهان و آینده انسان ها و حتی حیوان ها آسیب وارد می کند.
شاید بد نباشد شورای امنیت بررسی کند که چه شده کشوری که عضو این شورا است خود را در جایگاهی می داند که چون پول می دهد بقیه باید از آن اطاعت کنند و اگر اطاعت نکنند دیگر به سازمان ملل حق عضویت نخواهد داد.
شاید بد نباشد نمایندگان 14 کشور عضو شورای امنیت وقت خود را تلف تماشا کردن سناریوها و فیلم های تکراری آمریکایی نکنند و یک بار هم که شده به آمریکایی ها بگویند اگر فکر می کنید ما این سناریوها را باز هم باور خواهیم کرد ابله خودتان هستید نه ما.
آیا اینها مسائلی نیست که باید در شورای امنیت مورد بررسی قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала