گزارش و تحلیل

چند توصیه به مسافران روسیه

© Sputnik / Vladimir Pesnyaچند توصیه به مسافران روسیه
چند توصیه به مسافران روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از نشریه گلوبوبرزیل به گردشگرانی که قصد سفر به روسیه را دارند توصیه هایی می کند.

خبرگزاری اسپوتنیک- خانم رناتا هیلبورن Renata Heilborn خبرنگار این نشریه در مسکو می نویسد: روسیه کشور شگفت انگیزی است و از نظر جمعیت جایگاه نهم و از نظر مساحت رتبه اول را در جهان دارد. از دوران شوروی در روسیه شمار زیادی تاسیسات معماری، مجسمه ها، موزه ها و هنرآشپزی به جا مانده است. ولی امروزه این کشور کاملا جهانی شده و مراکز تجاری بزرگ، توریست های بی شمار، مارک های تجاری و رستوران هایی از سراسر جهان در گوشه و کنار این کشور به چشم می خورند.

از زمان تزارهای پرقدرت تا اتحاد شوروی مشهور، روسیه بارها نقش کلیدی در تاریخ جهان ایفا کرده است. کتب و فیلم هایی درباره به این کشور است که قبل از سفر به روسیه بد نیست آنها را ببینید و بخوانید.

پایتخت

پایتخت روسیه مسکو، شهری با 12 میلیون جمعیت، شهر دوم سن پترزبورگ با جمعیت 5 میلیون نفر، ضمنا مسکو، سن پترزبورگ و چند شهر دیگر روسیه میزبان جام جهانی فوتبال سال جاری 2018 خواهند بود.

© Fotolia / yulenochekk مسکو
 مسکو - اسپوتنیک ایران
مسکو

چه فصلی از سال به روسیه برویم؟

سرمای روسیه شهرت جهانی دارد، روس ها خوب می دانند که در وقت زمستان چگونه در سرما زنده بمانند. اما خوشبختانه زمستان در مسکو و در سراسر بخش اروپایی روسیه در سال جاری یکی از گرم ترین در دهه گذشته است. دما در این زمان سال هشت تا ده درجه بالاتر از حد طبیعی بود که به این معنا نیست که خیابان گرم است: گرما سنج در این هفته منفی 10 را نشان داد.

بقیه فصول هوا در مسکو می تواند چند بار در روز عوض شود. خانه را ترک می کنید زمانی که حتی یک ابر در آسمان وجود نداشت ولی هنگامی که شما بیرون رفتید باران شدید شروع می شود. یا بر عکس وقتی که شما بارانی می پوشید و چتر با خود می برید بعد از مدتی ناگهان آفتاب سوزان می آید. بهار مسکو در پایان ماه مارس آغاز می شود و تا 21 ماه ژوئن ادامه دارد. به یاد دارم در ماه مه وقتی به مسکو آمدم برف بارید و دماسنج در پایتخت روسیه به منفی پنج رسید. هفته آینده آفتابی و 20 درجه بالای صفر بود. چنین است خصوصیات زندگی مسکو.

© Sputnik / Vladimir Trefilovزمستان در روسیه
زمستان در روسیه - اسپوتنیک ایران
زمستان در روسیه

تابستان روسیه در تاریخ 21 ژوئن آغاز می شود و تا اوایل ماه سپتامبر طول می کشد در این فصل سال شما می توانید درجه حرارت بالاتری را انتظار داشته باشید. تابستان امسال درجه حرارت به 30 رسید! حداقل دمای تابستان سال گذشته از 10 تا 15 درجه بود. من می گویم که تابستان مناسب ترین زمان برای بازدید از روسیه است. طول روز بیشتر و شب کوتاه تر در این مدت بسیار خوب است که با دوچرخه و یا پای پیاده با شهر آشنا شوید. از سوی دیگر، تعداد زیادی از گردشگران به مسکو می آید و هتل ها و بلیط ها بسیار گران تر هستند.

پاییز 23 سپتامبر آغاز می شود و معمولا سرد است. اما خیابان ها در ماه سپتامبر بسیار زیبا، آب و هوا ثابت می شود. قیمت ها به میزان قابل توجهی در مقایسه با فصل تابستان پرمشتری کاهش می یابد. سپتامبر می تواند زمان خوبی برای کشف مسکو باشد! اما اگر در ماه اکتبر یا نوامبر صفر کنید آب و هوا سردتر می شود، خیلی سردتر خواهد شد با احتمال برف و هر چیز دیگری،لازم خواهد بود که از سر تا پا لباس بپوشید.

نوامبر ماه نامطلوب برای سفر به روسیه است. باد سرد و بارش باران با برف شهر را خاکستری و کثیف می کند.

در ماه دسامبر، ژانویه و فوریه، ممکن نیست یخ های شدیدی نداشته باشد، اما به لطف مقدار زیادی برف و دکوراسیون سال نو و کریسمس شهر به طور قابل توجهی تغییر می کند.

ما به شما یادآوری می کنیم که کریسمس در روسیه تنها در 7 ژانویه جشن گرفته می شود! و نه در ماه دسامبر، همانطور که می دانیم کلیسای ارتدوکس روس با تقویم جولیان مطابقت می کند.

چه لباس هایی را همراه داشته باشیم

دختری  با گوشی در کنار یک ساختمان چوبی قدیمی و تاریخی در مرکز شهر ایرکوتسک - اسپوتنیک ایران
شهر ایرکوتسک روسیه
حتی در تابستان نیز چندین کاپشن را با خود همراه داشته باشید! دقت کنید که روسیه، برزیل نیست تا یک دسته تی شرت و شورت با خودتان ببرید. شب های تابستانی همیشه خنک تر هستند، و اما در پاییز و زمستان بر روی کتهای گرم و چکمه باید تمرکز شود. لباس زمستانی شما باید شبیه پوست خرس سفید باشد. هدف این است که از یخ زدگی اندام و دست و پا جوگیری شود! اما، به طور جدی، شما می توانید همه چیز از پوشش گرم را که دارید همراه داشته باشید: کت، دستکش، کلاه خز و لباس گرم. جوراب پشمی و روسری نیز از اقلام ضروری لباس است.

پول روسیه — روبل(RUB) پول

در حال حاضر یک روبل معادل 87 تومان است.

از کجا ارز بگیریم؟

صدها صرافی در مسکو وجود دارد، در بیشتر موارد پول در همین صرافی ها بدون مشکل تبدیل می شود. از سر زدن به بانک ها خودداری کنید، نرخ در آنها سودآور نیست.

امنیت

دختری روی صخره بالاکلاوا در کریمه - اسپوتنیک ایران
کریمه، یکی از مناطق روسیه
به نظر من این یکی از قویترین جنبه های روسیه است. اینجا پلیس در هر محله گشت میزند. البته پرسنل آنها زیاد مهربان نیست، ولی بسیار هشیار است. از من بارها خواسته شد که وقتی از کلیسای جامع واقع در نزدیکی خانه ام رد می شدم کوله پشتی ام را به آنها نشان دهم، اگرچه شک ندارم ومعتقدم که امروز چنین اقدامات امنیتی ضروری است.

آنها تهدیدات حملات تروریستی را بسیار جدی می گیرند و در نتیجه همه مراکز دیدنی، مترو، مراکز خرید، فرودگاه ها و موزه ها تحت نظارت و گشت زنی از سوی بسیاری از پلیس ها قرار می گیرند، گیت های بازرسی در اماکن عمومی جا داده شده اند. بنابراین، هنگام ورود و خروج به پارکینگ مرکز خرید، پلیس قطعا شما را متوقف خواهد کرد تا بازرسی سریع بدن تان را انجام دهید و در مترو تقریبا همیشه محتوای کوله پشتی تان را بررسی می کنند.

WI-FI

اگر برای مسابقات جام جهانی به مسکو سفر می کنید، این برنامه را نصب کنید - اسپوتنیک ایران
اگر برای مسابقات جام جهانی به مسکو سفر می کنید، این برنامه را نصب کنید
اکثر گردشگران در مسکو این سؤال را می پرسند. در بیشتر موارد Wi-Fi در شهر، از جمله در شبکه های رستوران ها و مغازه ها، به شما اجازه می دهد تا تنها با یک شماره روسی ارتباط برقرار کنید. بله درست است Wi-Fi برای گردشگران نیست. در دیگر شهرهای روسیه وضعیت همین است.

دلیل — تامین امنیت است. با توجه به افزایش تعداد حملات تروریستی در سراسر جهان، روس ها متقاعد شده اند که اگر شما یک سیم کارت روسی خریداری کنید و تنها از آن استفاده کنید کنترل اینترنت آسانتر است.

خبر خوب این است که شما می تواند با 300 روبل یک سیم کارت عالی روسی را تهیه کنید.

سیم کارت موبایل

برای خرید سیم کارت اسناد را فراموش نکنید. این فرایند زمان می برد، زیرا آنها باید شما را در سیستم ثبت نام کنند، اما این سرویس برای همه قابل دسترس است. من MegaFon یا MTS را توصیه می کنم.

ولتاژ شبکه برق و پریز

ولتاژ شبکه برق در روسیه 220 ولت است و پریزها دارای نوع "C" با دو سوراخ گرد هستند. منتظر بازدید شما از روسیه هستم.

خوش آمدید!

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала