گزارش و تحلیل

سه تفنگدار رسانه ای روحانی

© AP Photo / Ebrahim Norooziسه تفنگدار رسانه ای روحانی
سه تفنگدار رسانه ای روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از اصلیترین انتقاداتی که دولت اول پرزیدنت روحانی با آن مواجه بود عدم توجه به اقتدار رسانه وضعف تیم رسانه ای دولت بود.

علیرغم اینکه اکثریت قریب به اتفاق دست به قلمان رسانه های ایران از طیف حامی دکتر روحانی بودند اما شاهد آن بودیم که هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی حمایت رسانه ای از عملکرد دولت بسیار ضعیف و آماتور بود و شاید هم بتوان گفت در مواردی به ضرر دولت تمام می شد.
مشخص است که در دولت جدید آقای روحانی توجه خاصی به این ضعف شده و دولت توانسته سه شخصیت به نام در عرصه رسانه ای ایران را در تیم خود قرار دهد.
دکتر فریدون وردی نژاد، نام وی در عرصه رسانه خود یک برند است، شخصیتی که زمانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را به اوج رساند و پس از سالها هر مدیری در راس این سازمان قرار گرفت هدفش رساندن این سازمان به جایگاهی که زمان وردی نژاد قرار داشت بود، بماند که نیروهای خبرگزاری هنوز آرزوی بازگشت خبرگزاری به دوران وردی نژاد را دارند.

روحانی: موضع ایران در خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری است - اسپوتنیک ایران
روحانی: موضع ایران در خاورمیانه قوی تر از هر زمان دیگری است
آقای وردی نژاد که امروزه به عنوان مشاور رسانه ای دفتر رئیس جمهوری منصوب شده در هر منصبی که قرار گرفته ثابت کرده که از لیاقت و توانمندی بسیار بالایی برخوردار است.
در زمان جنگ وی به جبهه رفت و نیروهای تحت فرماندهی وی دو پیروزی تاریخی در تاریخ جنگ ایران و عراق را به دست آوردند یکی عملیات آزاد سازی جزایر مجنون و دیگری عملیات آزاد سازی فاو، عملیاتی که در کنار عملیات فتح خرمشهر مسیر جنگ ایران و عراق را تغییر دادند.
همانگونه که قبلا نیز اشاره شد زمانی که مدیریت سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی را عهده دار گردید این سازمان شاهد اوج شکوفایی خود شد.
شاید بسیاری ندانند اما روابط حسنه امروزه ایران و چین هم مدیون سفیری آقای وردی نژاد است و از زمانی که وی به سمت سفیر ایران در پکن مشغول به کار شد این روابط به سرعت ارتقا یافت و به اوج خود رسید.
پس از آن هم وردی نژاد به عنوان استاد رسانه در دانشگاه های کشور آنچنان درخشید که رقبا و تنگ نظران تاوان دیدن وی را نداشتند وتلاش کردند وی را با استفاده از ابزار بازنشستگی کنار بگذارند اما بلا فاصله وردی نژاد اینبار به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران وچین قد علم کرد، جایی که حسودان توان رویارویی با او را نداشتند.
با توجه به روابط شخصی و دیرینه آقای روحانی و وردی نژاد بسیاری توقع داشتند که آقای روحانی در همان دوره اول ریاست جمهوری اش از توانمندی های آقای وردی نژاد استفاده کند اما با بسی تعجب جذب وردی نژاد تا دوره دوم ریاست جمهوری آقای روحانی تاخیر یافت.
Iranian President Hassan Rouhani concludes his address at the 72nd United Nations General Assembly at U.N. headquarters in New York, U.S - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شاخه زیتون روحانی در مقابل شمشیر ترامپ و نتانياهو
سابقه وردی نژاد ثابت کرده که نه فقط هم مدیر است و هم مدبر بلکه در هر کاری که به وی سپرده می شود بهترین است.
به هر حال هر چه قدر هم که دیر شده باشد باز هم از هیچوقت بهتر است و بدیهی است حضور وردی نژاد در تیم دولت قطعا نقطه عطفی در عملکرد رسانه ای آن خواهد بود.
قطعا تفنگدار دوم تیم رسانه ای دولت که تا مدتی پیش بسیار دست تنها بود را می توان آقای دکتر حسین انتظامی دانست.
آقای انتظامی فردی است مسیر فعالیت رسانه ای خود را از همان اول خط شروع کرده اما به هر حال در عرصه رسانه ای ایران جایگاهی بسیار درخشان داشته.
فردی که نامش با تاسیس روزنامه جام جم مطرح شد و توانست روزنامه همشهری را به پرتیراژ ترین روزنامه کشور تبدیل کند.
وی نیز پس از جدایی از روزنامه همشهری ثابت کرد که هم توانمندی بالایی در فعالیت مستقل دارد و هم اینکه جایگاهی بسیار قابل احترام میان مدیران مسئول مطبوعات دارد و برای شش دوره متوالی نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیات نظارت بوده و هست.
با انتصاب آقای انتظامی به عنوان قائم مقام وزیر ارشاد مشخص است که رویکرد دولت آقای روحانی در توجه به اقتدار رسانه بیش از پیش افزایش یافته و قطعا خود همین ماجرا امتیاز بزرگی برای روزنامه نگاران ایرانی به حساب می آید چرا که تا به حال عرف در آن بوده که فقط شخصیت های سیاسی به این جایگاه برسند.
آقای انتظامی در دوران زمامداری معاونت مطبوعاتی هم نشان داد که حامی رسانه های مستقل و روزنامه نگاران است و بدیهی است که در سمت قائم مقام وزیر تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.
روحانی می خواهد ایران را غنی سازی کند - اسپوتنیک ایران
روحانی می خواهد ایران را غنی سازی کند
می توان گفت تفنگدار سوم رسانه ای دولت آقای روحانی بی چون و چرا آقای دکتر محمد سلطانی فر است که اخیرا به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی منصوب شده.
برخی شاید مسعود برادر آقای محمد سلطانی فر که در حال حاضر وزیر ورزش و جوانان است را بیشتر بشناسند اما آنهایی که مانند بنده در عرصه مطبوعات سالهاست فعالیت می کنند بخوبی می دانند که محمد سلطانی فر با شخصیت و توانمندی مستقل خود همیشه پیشرفت کرده وجایگاه وی برعکس بسیاری از شخصیت های سیاسی هیچوقت مدیون جایگاه برادر نبوده و هر دو برادر مدیران بسیار قدرتمند و لایقی بودند و هستند.
آقای سلطانی فر نیز از شخصیت های بسیار موفق در زمینه رسانه در ایران به حساب می آید.
وی توانست روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز را به اوج برساند و تا به حال این روزنامه جایگاه خود را مدیون آقای سلطانی فر است.
حال برخی شاید تصور کنند که خوب مدیریت یک روزنامه با بودجه دولتی کار سختی نیست اما وقتی که وی ریسک کرد و روزنامه انگلیسی زبان ایران نیوز را با بودجه شخصی خود تاسیس کرد ثابت کرد که وی مدیر بسیار لایقی می باشد چرا که روزنامه های فارسی زبان در ایران در کار خود مانده اند اما وی توانست یک روزنامه انگلیسی زبان را با موفقیت اداره کند.
حال بماند که بسیاری روزنامه ها و بنگاه های دولتی با بودجه دولتی را نیز اداره کرده اند و یا اداره می کنند ولی به جای اینکه این موسسات پیشرفت کنند پس رفت کرده اند.
قطعا بسیاری از شخصیت های سیاسی ایران آرزو داشتند یکی از این سه تفنگدار در کنار آنها قرار گیرند حال آقای روحانی می تواند به خود ببالد که سه تفنگدار رسانه های ایران را کنار خود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала