گزارش و تحلیل

مبلغ خسارات وارد شده به روسیه بر اثر فساد اعلام شد

© Fotolia / Andrey Burmakinمبلغ خسارات وارد شده به روسیه بر اثر فساد اعلام شد
مبلغ خسارات وارد شده به روسیه بر اثر فساد اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، دادستان کل روسیه مبلغ خسارت وارد شده بر اثر فساد به روسیه را اعلام کرد.

"یوری چایکا" دادستان کل روسیه در مصاحبه با روزنامه پرشمارگان این کشور "کامرسنت" اعلام کرد که بر اثر انجام تحقیق معلوم شد که در طول نه ماه سال جاری میلادی مبلغ خسارت وارد شده به روسیه بر اثر فساد و رشوه خواری به بیش از 148 میلیارد روبل (معادل حدود 2.5 میلیارد دلار) رسیده است.

حکم 8 سال زندان با شرایط سخت برای وزیر سابق روسیه به اتهام فساد - اسپوتنیک ایران
حکم 8 سال زندان با شرایط سخت برای وزیر سابق روسیه به اتهام فساد
دادستان کل افزود: تا بحال موفق شدیم از این مبلغ فقط 60 درصد را جبران کنیم. براثر اقدام های انجام شد، ضرر مادی به مبلغ 11 میلیارد روبل داوطلبانه پس داده شد. و برای جبران مبلغ بیش از 78 میلیارد روبل دست به اقدام شد. منظور دارایی های مصادره شده از طرف دولت است.

"یوری چایکا" تعریف کرد که از سال 2014 تا کنون یعنی طی سه سال و نه ماهی که گذشت در روسیه 122 هزار پرونده رشوه خواری و فسادی به ثبت رسید.

دادستان کل در پایان گفت:

مطابق داده های رسمی در روسیه در مدت سه سال و نیم گذشته 45 هزار نفر بخاطر ارتکاب جنایات مربوط به فساد و رشوهخواری بیش از 45 هزار نفر بازداشت و به دادگاه کشانده شدند.

در میان محکوم شدگان 4500 کارمند ارگان های حافظ قانون، بیش از 400 نماینده دوما — پارلمان روسیه و ارگان های مقننه استان ها و جمهوری ها و تقریبا 3 هزار نفر از کارمندان مسوول حکومت ها و ارگان های حکومتی و حافظ قانون محلی و شهرداری ها بازداشت شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала