گزارش و تحلیل

توطئه جدید آمریکا بر علیه ایران

© AFP 2023 / Jewel SAMADتوطئه جدید آمریکا بر علیه ایران
توطئه جدید آمریکا بر علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش نماینده ایالات متحده در سازمان ملل جهت استفاده از ترفند کهنه و تکراری این کشور در مجامع بین المللی اینبار در مقابل ایران را می توان تیر آخر متعارف این کشور بر علیه دیگر کشورها تلقی کرد.

گو اینکه جناب آقای ظریف این رفتار خانم نیکی هیلی را با رفتار وزیر اسبق امور خارجه ایالات متحده مقایسه کرده، زمانی که ایالات متحده تلاش داشت جامعه جهانی را به بهانه اینکه عراق سلاح کشتار جمعی دارد مجاب کند بسیج شود.
وگو اینکه در نهایت جامعه بین المللی با ایالات متحده همراه نشد وایالات متحده به همراه انگلیس و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خودسر به عراق حمله کردند.
و گو اینکه در پایان معلوم شد که ادعای آمریکا در سازمان ملل کاملا کذب بوده و هیچ مصداقتی در کار نبوده و فقط بهانه ای برای اشغال و نابودی زیر بناهای یک کشور مستقل عضو سازمان ملل و کشتن بیش از دویست هزار بی گناه و زخمی و معلول شدن بیش از دو ملیون انسان بی گناه بوده.
اما هنوز شاهد آن هستیم که ایالات متحده تلاش می کند از همین ابزار بر علیه دیگر کشورها استفاده کند و کشورهای متحد با آن کف و سوت می زنند.

آمریکا: علیه ایران ائتلاف بین المللي می سازیم - اسپوتنیک ایران
آمریکا: علیه ایران ائتلاف بین المللي می سازیم
اگر ایالات متحده تصمیم داشته باشد به ایران حمله کند کما اینکه در حمله به عراق توجهی به همراهی جامعه جهانی نکرد اینجا هم توجهی به جامعه جهانی نخواهد داشت، پس در واقع هدف ایالات متحده هنوز حمله به ایران نیست چون هنوز حساب کتاب های این کشور نشان می دهد که هزینه حمله به ایران بسیار سنگین است.
تا زمانی که ایالات متحده و همپیمانانش احساس کنند که هزینه حمله به ایران برایشان سنگین تمام خواهد شد قطعا جسارت چنین کاری را پیدا نخواهند کرد.
پس می توان گفت هدف اصلی ایالات متحده از توطئه جدید این است که در صورت تصمیم برای حمله به ایران هزینه ها کم شود.
حال چه چیز هایی می تواند برای ایالات متحده هزینه بر باشد:
1 — موشک های ایران که می تواند همه پایگاه های آمریکا و متحدانش وهمچنین پایگاه های اقتصادی که می تواند روی اقتصاد این کشورها و اقتصاد جهان تاثیر بگذارد.
2 — محبوبیت ایران در منطقه مخصوصا پس از ماجرای پذیرش قدس به عنوان پایتخت اسرائیل.
3 — نفوذ ایران در منطقه واقتدار جبهه مقاومت که به ایران توان هدف قرار دادن مواضع هر کشوری که ممکن است بخواهد با آمریکا در حمله به ایران همراهی کند.
ایران در حوزه موشکی و پهپادی در لبه تکنولوژی قرار دارد - اسپوتنیک ایران
ایران: در حوزه موشکی در لبه تکنولوژی قرار گرفته ایم
4 — حمایت بین المللی از ایران که به دلیل نفرت جهانی از رفتارهای ترامپ این روزها دو چندان شده.
5 — پوشش ناکامی های متحدین ایالات متحده در منطقه.
بدیهی است ناکامی های عربستان سعودی ومتحدین ایالات متحده در یمن وهمچنین شکست داعش و گروه های تروریستی در سوریه و عراق در کنار بازگشت توجه مسلمانان به ماجرای قدس مضاف بر شکست طرح های دیگر ایالات متحده و همپیمانانش جهت راه اندازی فتنه های جدید در کردستان عراق و یا لبنان همه منجر به آن شده که آمریکایی ها به فکر باشند توجه جهان را به ماجرای دیگری جلب کنند وضرورت این ادعاهای آمریکا را دو چندان کرده.
ایالات متحده به جای اینکه پاسخگوی تحویل تسلیحات کشتار جمعی به عربستان سعودی و همچنین حمایت از کشتار مردم بی گناه یمن باشد و به جای اینکه پاسخگو ایجاد گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش و بهم ریختن امنیت و نظم جهانی باشد و همچنین به جای اینکه پاسخگوی برهم زدن روند صلح در سرزمین های اشغالی فلسطینی باشد تلاش دارد با فرار به جلو توجه همه را به تولید تسلیحات دفاعی ایران جلب کند وبحث محبوبیت و نفوذ ایران در منطقه را هدف قرار دهد تا بتواند توانمندی ایران در ایجاد هزینه برای دشمنان در صورت تصمیم به حمله را از بین ببرد و بدیهی است ایرانی ها هم بخوبی می دانند که تا وقتی این ابزار را در دست دارند از گزند دشمنان در امان خواهند بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала