گزارش و تحلیل

اکثریت شکننده آمریکایی ها از انتقال ترامپ به بیت المقدس حمایت کردند

© AP Photo / John MinchilloАмериканские граждане у Капитолия в ожидании церемонии инаугурации Дональда Трампа
Американские граждане у Капитолия в ожидании церемонии инаугурации Дональда Трампа - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک با استناد به هفته نامه "نیویورکر" چاپ آمریکا، در نتیجه نظرخواهی از عقاید اجتماعی معلوم شد که اکثریت شکننده از آمریکایی ها از انتقال دونالد ترامپ به بیت المقدس پشتیبانی کردند.

63 درصد از پرسش شدگان بدون چون و چرا بر له این اقدام رای داده اضافه کردند که این اقدام باید "هرچه زودتر و برای همیشه" انجام گیرد.

بعلاوه اکثر مخطبان گفتند که حاضرند از انتقال ترامپ به هر جایی که باشد از جمله به روسیه، فیلیپین و یا به ایستگاه علمی مستقر در قطب جنوب حمایت کنند.

هرچند که آمریکایی ها با هیجان زیاد از انتقال ترامپ به بیت المقدس طرفداری کردند اسراییلی ها و اعراب با یکدلی شگفت انگیز علیه این اقدام اظهار نظر کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید  اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به ارشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала