گزارش و تحلیل

آیا در آستانه انتقام حسینی ها از یزیدی ها هستیم

© wikipedia / Sent via OTRSمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز مقاله ای را مطالعه می کردم که در آن نویسنده شاهزاده محمد بن سلمان را به یزید بن معاویه تشبیه کرده و جنگ احتمالی میان دو کشور را به انتقام شیعیان از یزیدی ها دانسته بود.

حدود 1400 سال است شیعیان حسینی به انتظار فرا رسیدن زمان انتقام از یزیدی ها هستند وسلفی های وهابی مرجع سلفی گری خود را سه صده اول اسلام یعنی همان زمان اموی ها می دانند و می توان گفت به همین دلیل هم نویسنده احتمالا محمد بن سلمان را با یزید بن معاویه تشبیه کرده اما شرایط محمد بن سلمان با یزید بن معاویه بسیار متفاوت است.
علیرغم همه نفرت و انتقاداتی که ممکن است به یزید بن معاویه داشته باشیم باید بپذیریم که وی توانسته بود بیعت بخش بزرگی از مسلمانان را به شکلی دریافت کند در حالی که محمد بن سلمان نتوانسته حتی درون قلمروی خود بیعت خاندان خود را به دست آورد.
علیرغم اینکه عربستان سعودی از مدرن ترین تسلیحات غربی برخوردار است اما طبق همه پیش بینی ها تاب جنگ با ایران را ندارد و به قول یکی از نویسندگان دیگر به دنبال آن است تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگد و یا تا آخرین سرباز اسرائیلی با حزب الله در لبنان بجنگد در حالی که حد اقل یزید ابن معاویه بیش از سی هزار سرباز در مقابل هفتاد و دو تن از یاران امام حسین (ع) بسیج کرده بود.

چیزی را که محمد بن سلمان فهمید و بقیه نفهمیدند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چیزی را که محمد بن سلمان فهمید و بقیه نفهمیدند
علیرغم اینکه از نظر نظامی امام حسین (ع) به دلیل خیانت آنهایی که به او اعلام وفاداری کرده بودند در واقعه کربلا شکست خورد ولی از نظر ایدئولوژیکی یک پیروزی ای را تثبیت کرد که تا 1400 سال بعد باقی ماند و امروزه حسینی ها همه با هم متحد شده اند و این اتحاد منجر به آن شده که در همه چالش ها در منطقه پیروز از میدان خارج شوند.
عربستان سعودی با هزینه ملیاردها دلار هر از گاهی ده ها کشور را در ریاض جمع می کند ولی سر به زنگاه هیچ کدام از این کشورها در کنار عربستان قرا ندارند و پشت عربستان را خالی می کنند در واقع بیعت سران این کشورها با عربستان نتیجه ای ندارد چون مردم این کشورها جبهه مقاومت و ایرانی ها بیعت دارند.
سعودی ها بخوبی می دانند که ماجراجویی بر علیه ایران برای آنها بسیار سنگین تمام خواهد شد و ممکن است آنها بتوانند شروع کننده جنگ باشند اما ایرانی ها خاتمه دهندگان آن خواهند بود.
بدون کمک ایالات متحده و اسرائیل و دیگر کشورها هر گونه حمله ای از طرف عربستان بر علیه ایران یک خودکشی تلقی خواهد شد در حالی که ایرانی ها با سیاست به اصطلاع قورت دادن آرام آرام در حال پیشروی در همه محورها می باشند.
به این دلیل ایرانی ها احساس نمی کنند نیاز دارند به عربستان سعودی حمله کنند و فقط باید منتظر بمانند مقامات عربستانی دست به کارهای اشتباه جدید بزنند.
می دانم شاید برخی این جمله بنده را قبول نداشته باشند اما ظاهرا امام الزمان (ع) در حال فراهم کردن موفقیت ها برای ایران است چون طبق هیچ معیاری مادی نمی توان حساب کرد که چگونه ایرانی ها به این موفقیت ها دست پیدا می کنند و تا وقتی ایرانی ها امام الزمان (ع) را پشت خود دارند اسرائیل که هیچ چی آمریکا هم حریف آنها نخواهد شد چه برسد به عربستان سعودی.
در واقع همه پیروزی هایی را که ایران و همپیمانانش در منطقه به دست آورنده اند بر اثر اشتباه های سیاسی عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل بوده و ایران نیازی نمی بیند که خود را درگیر کند چون با ادامه این روند در نهایت حسینی ها انتقام خود از یزیدی ها را خواهند گرفت.
در واقع به نظر می رسد شاید تشبیه ترامپ یا نتانیاهو به یزید زمانه بسیار به واقعیت نزدیک تر باشد تا تشبیه محمد بن سلمان چون عربستان سعودی به ابزاری در دست آنها تبدیل شده و از خود اراده ای ندارد، به این دلیل به نظر می آید مثلا "شمر" زمانه می تواند لقب مناسب تری باشد.

ممکن است عقاید نویسندگان مقالات با سیاست های اسپوتنیک مطابقت نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала