گزارش و تحلیل

حرم سرا مال من و قرآن برای شما!

© REUTERS / Olivia HarrisСултан Брунея Хассанал Болкиах благославляет своего сына и его невесту в день их свадьбы
Султан Брунея Хассанал Болкиах благославляет своего сына и его невесту в день их свадьбы - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چه چیز در انتظار سلطان برونئی است؟

در برونئی مراسم با شکوه به مناسبت 50 مین سالگرد حکومت سلطان حسن البولکیاه برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای روسی "لنتا رو" اتباع برونئی در یکی از کشورهای نفت خیز و ثروتمند جهان بسر می برند. مردم برونئی مالیات پرداخت نمی کنند، آموزش و پرورش و سرویس پزشکی مجانی و و حق خرید مسکن و خودرو با پول بانکی با بهره نازل دارند. ولی با افت قیمت نفت رفاه و ثبات اجتماعی کشور متزلزل شده و در آن کشور برقراری نظام و مقررات اسلامی شروع شد ولی خود سلطان این مقررات را اجرا نمی کند.
رسانه ها درباره ماجراهای سکسی سلطان و برادرکوچکش جفری افسانه ها می نویسند. می گویند آنها چند حرمسرا ترتیب داده و در آنها ده ها دختر کمتر از سن 16 سال تمام شب الکل می خورند و روی میزها می رقصند. در 1997 خانم "شانون مارکتیک" که در آن زمان لقب "میس آمریکا — 92" داشت در مورد دست درازی های سکسی دو برادر به دادگاه مراجعه کرده و راز این شبنشینی ها را فاش کرد. شانون گله کرد که به او در برونئی کاری با حقوق سه هزار دلار در روز وعده دادند ولی بر خلاف وعده ها از او یک برده سکسی کرده و مجبورش کردند در شبنشینی های خصوصی از 10 شب تا 3 صبح برقصد. این زن آمریکایی 10 میلیون دلار در ازای آسیبهای جسمانی و معنوی طلب غرامت کرد ولی برادران خواست های او را به بهانه داشتن مصونیت دیپلماتیک رد کردند.

یک زن آمریکایی دیگر "جیلیان لورن" در 2010 کتابی در باره زندگی درحرمسرای سلطنتی برونئی منتشر کرد. لورن نوشت: به محض ورود دخترها به برونئی پیش از روانه شدنشان به حرمسرا گذرنامه ها را می گیرند. بیرون رفتن برایشان ممنوع است، آنها دائما تحت کنترل شدید قرار گرفته و رژیم غذایی سختی رعایت می کنند. هر کدامش حقوقی تا 2 هزار دلار در هفته می گیرد و مدت قراردادشان از سه هفته شروع شده و ممکن است تمدید شود. برخی برای چند سال می مانند. آنها اعتراف می کنند که با دریافت این پول های گزاف هیچ مایل نیستند این کشور را ترک کنند.
اکثر دختران موجود در حرم سرا از تایلند یا فیلیپین در سن 14 سالگی هستند. هرکدام امید دارد که شاهزاده او را انتخاب کند. به زن منتخب پول ها و جواهر زیادی می دهند. شب های عیاشی در قصرها یا کشتی بادبان 46 متری جریان دارد.
مجله آمریکایی فوربس در 2008 حجم ثروت پادشاه برونئی را 20 میلیارد دلار تخمین زده بود. او به دلیل داشتن کلکسیونی از خودرو های لوکس و کاه های با شکوه معروف است. به نوشته مجله Vanity Fair کاخ سلطنتی دارای 1700 آپارتمان و 257 سرویس بهداشتی و حمام است. در پارکینگ بزرگ آن 110 اتومبیل مختلف قرار دارد. تعداد کل خودرو های سلطان برونئی بیش از 1930 دستگاه است. اکثر آنها خودروهای بی نظیر مارک های مرسدس بنز، فراری، بی ام و، جگوار، پورشه، رولز رویس، لامبورگینی ، و دیگر خودرو ها هستند.
هواپیمای خصوصی پادشاه برونئی ساخته شده از طلا، لوکس ترین و اشرافی ترین هواپیمای تزیین شده در دنیا است. این بوئینگ برای سلطان 850 میلیون دلار تمام شد دارای وان جکوزی تماما ساخته شده از طلای ناب است. بعلاوه سلطان 6 جت و 2 بالگرد شخصی دارد.
"لنتا رو" در پایان نوشت: اتباع سعادتمند و بی خبر بولکیاه هنوز از هیچ چیز خبری نداشته و در حال یاد گرفتن سوره ها و آیات قرآن کریم هستند و خودش با دخترها عیش و نوش می کند ثبات برونئی به دنال ارزان شدن نفت آهسته آهسته از بین می رود. کارشناسان می گویند که در 2035 ذخایر نفتی برونئی اتفاقا به ته کشیده و سلطان ورشکست خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала