گزارش و تحلیل

اسناد مفتضح همکاری داعش و آمریکا در چیست!؟

© REUTERS / Dado Ruvicاسناد مفتضح همکاری داعش و آمریکا در چیست!؟
اسناد مفتضح همکاری داعش و آمریکا در چیست!؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا ایران، اسناد همکاری آمریکا با تروریست های داعش را منتشر می سازد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس نیوز، گروه تروریستی داعش به عنوان سردمدار بحران در منطقه بدون حمایت کشورها و ابرقدرتهای بزرگ جهان هرگز نمی توانست تا کنون دوام بیاورد. این نیروهای افراطی تا کنون باعث کشتار بسیاری از غیرنظامیان و نظامیان در تمامی کشورهای چه اروپا، آمریکا، آسیا و خاورمیانه شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ایران در تاریخ 24 شهریور در مصاحبه با شبکه خبری ایران اعلام نمود که  ایران سال‌های اخیر توانسته‌ایم به مرکز کنترل ‌فرماندهی آمریکا در طول چند سال اخیر نفوذ کند. این مقام نظامی ایرانی در ادامه افزوده است: "ما اسنادی در اختیار داریم که رفتار آمریکایی‌ها در عراق و سوریه را نشان می‌دهد و می‌دانیم که آمریکایی‌ها در اینجا چه کردند از کنار چه چیزی عبور کردند و چطور از داعش حمایت کردند.

حاجی‌زاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: "اگر به ما اجازه بدهند و این اسناد منتشر شود، آمریکایی‌ها بیشتر از گذشته افشا و مفتضح خواهند شد".

در واقع، این اسناد مفتضح همکاری داعش با نیروهای آمریکا چیست که برای ایران روشن است، اما ایران هنوز اقدام به انتشار آن ننموده است.

افشای اسناد همکاری آمریکا و داعش توسط روسیه + عکس - اسپوتنیک ایران
افشای اسناد همکاری آمریکا و داعش توسط روسیه + عکس

در همین راستا، جناب آقای سید هادی افقهی، کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه، دیپلمات سابق ایرانی در لبنان در مصاحبه با اسپوتنیک نظرات خود را در خصوص اسناد و مدارک مبنی بر همکاری آمریکا با تروریست های داعش را بیان داشته است. به عقیده ایشان از پیدایش نطفه داعش، تا بحران های بوجود آمده در منطقه، آمریکا به گونه ای دخالت داشته است. به عقیده آقای افقهی، اسناد منتشر شده در فضای مجازی، فیلم ها، همچنین دلایل منطقی مبنی بر حضور و کمک هلیکوپترهای آمریکایی در کمک به مجروحین و جا به جایی فرماندهان نظامی داعش یکی از دلایل کلیدی مبنی بر ادعای همکاری داعش و آمریکا است. آمریکا حتی پای خود را فراتر برداشته است و به کشورهای دیگر حکم نموده است که به انهدام نیروهای داعش نپردازند، زیرا در آن صورت خود آنها توسط نظامیان آمریکایی بمباران می شود. این کارشناس ایرانی دلایل روشن دیگری مبنی بر همکاری کشورهای غربی و آمریکا و اسرائیل با داعش دارد که در زیر بیان می گردد. 

ایران: اسناد افتضاح همکاری آمریکا با داعش را منتشر می کنیم - اسپوتنیک ایران
ایران: اسناد افتضاح همکاری آمریکا با داعش را منتشر می کنیم

—  به عقیده شما، شواهد و مدارک همکاری نیروهای آمریکا با شبه نظامیان داعش چیست؟ این شواهد همکاری شامل چه مدارکی می باشد؟

دلایل و شواهد ملموسی مبنی بر همکاری سازمان های تروریستی (با عناوین مختلف و با ماموریت های مختلف) مورد حمایت سرویس های غربی و برخی کشورهای عربی با نیروها و شبه نظامیان داعش وجود دارد. یکی از دلایل مهم مبنی بر این همکاری، اظهارات خانم هیلاری کلینتون بود: در خصوص اینکه ما با بسیاری از کشورها مشورت کردیم که داعش را به وجود بیاوریم. وی در این زمینه چنین گفته است: زمانی که من (هیلاری کلینتون) در منصب وزیر امور خارجه آمریکا بودم با 63 کشور مشورت نمودم. ایشان این اظهارات را در کتاب خاطرات خود با عنوان "گزینه های سخت" مطرح می نماید و عملا اعلام می کند که کشور انگلستان در این زمینه به ما کمک می کرد. نام آن طرح لانه زنبور بود.

در همین راستا، در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته، آقای دونالد ترامپ این اظهارات هیلاری کلینتون را به رخ وی کشید و اعلام نمود که شما و آقای باراک اوباما باید محاکمه شوید، زیرا شما داعش را به وجود آوردید و امروز پای داعش به پایتخت های کشورهای غربی رسیده است. این یک سند و حجت برای ما (سندی بر همکاری های آمریکا و داعش) است.

دلیل اول، در خصوص همکاری آمریکا و داعش، وجود فیلم ها در فضای مجازی و همچنین شهودی که در میدان نبرد با داعش وجود دارد، حاکی از آن است که تروریست های داعش هر جا به محاصره می افتادند و یا شکست می خورند، هواپیماهای آمریکایی و یا هواپیماهای بدون آرم و نشان از طریق چتر های هوایی برای تروریست ها اسلحه، دارو و غذا ارسال می کردند. مجروحین داعش که در میدان نبرد با نیروهای دولتی سوریه زخمی می شدند از طریق آمبولانس های کشور اسرائیل به مکان های امن انتقال یافته و به معالجه آنها می پرداختند و سپس این مجروحین را دوباره به میدان جنگ علیه سوریه می فرستادند. حتی خود نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شخصا از برخی از این مجروحین دیدار کرده است.

دلیل دوم، که انکار ناپذیر است، درگیری و اتهامات عربستان به قطر می زند. روابط عربستان و قطر بسته شده است و سعودی ها اقدام به محاصره زمینی و هوایی قطر نموده اند. یکی از دلایل این اقدام این است که قطری ها از تروریست حمایت می کند، البته عربستان راست می گوید. اما خود کشور عربستان نیز از تروریست حمایت می کند، چرا که این دو کشور هم اکنون دارند اسناد یکدیگر را رو می کنند. شبکه الجزیره دارد اسنادی که در دست قطر بر علیه عربستانی ها هست را افشا می نماید، شبکه خبری العربیه الحدث عربستان نیز دارد مدارکی بر علیه قطر در حمایت از برخی سرویس ها را افشا می نماید. یک آشفته بازاری شده است. در واقع بدین ترتیب ما شاهد مدارک بسیاری مبنی بر همکاری کشورها با داعش در فضای مجازی هستیم. در شبکه الجزیره گزارشی پخش شد که با یکی از پیشمرگ های کرد مصاحبه می کرد که این کاروان که از کنار شما می گذار کیست. وی جواب می دهد از آن داعش است. سپس مصاحبه گر شبکه الجزیره از فرمانده پیشمرگ های کرد سوال می کند پس چرا شما این کاروان را منهدم نمی کنید، وی در جواب می گوید که ما نمی توانیم این کار را بکنیم زیرا آمریکایی ها به ما هشدار داده اند که اگر ما اینها را بزنیم، آمریکایی ها ما را نابود می کند.

دلیل سوم، در طی هفته های اخیر آمریکا چندین عملیات نظامی به نفع نیروهای داعش در منطقه البادیه الشام یا همان دیر الزور انجام داده است. چندین بار هواپیماهای اسرائیلی و آمریکا اقدام به بمباران ستون های ارتش سوریه و ستون های نیروهای مقاومت حزب اله نموده اند. در واقع هر جا داعش شکست می خورد و یا محاصره می گردد، بلافاصله آمریکا از داعش حمایت می کند.

و دلیل چهارم، مسئله جا به جایی فرماندهان داعش در درگیری تل عفر بود، برخی از شخصیت های سیاسی عربی و نمایندگان و فرماندهان بر این مطلب گواهی می دهد. آنها اعلام نمودند که آمریکایی ها با هلیکوپتر فرماندهان تروریست های داعش را از تل عفر به داخل کردستان عراق منتقل می کردند، این نشان می دهد آقای بارزانی و کردها دستشان در دست آمریکا برای همکاری با داعش است.

تمامی این اسناد، مدارک نشان می دهد که سرویس های غربی، سازمان های اطلاعاتی، سازمان سیا، حتی ترکیه که اکنون دیگر توبه کرده است، کم کم به داعش کمک می کردند. به عنوان مثال احزاب الشام در ترکیه آموزش می شدند و حمایت لجستیک، مالی می شدند و حتی حمایت پزشکی می کردند. گاها به خانواده های این تروریست ها پناه می دادند. همه این ها نشان می دهد که سازمان های تروریستی من جمله داعش به شدت مورد حمایت کشورهای منطقه، اروپایی و خصوصا" آمریکا هستند. 

وثيقة صادمة لأول مرة تفضح رواتب الدواعش - اسپوتنیک ایران
فاش شدن اسناد حقوق ماهیانه اعضای داعش توسط اسپوتنیک

در پایان می توان نتیجه گرفت، دلایلی من جمله کمک های نظامی و امدادی نیروهای آمریکا به داعش، پیدایش داعش در نطفه در منطقه، کمک های نظامی آمریکا در انتقال و جا به جایی فرماندهان تروریست های داعش و اظهارات خود مقامات آمریکایی دلیل محکمی بر حمایت گسترده آمریکا از داعش داشته که این روابط و مناسبات بین این کشور و نیروهای تروریستی تا کنون ادامه دارد. به گفته مقامات ایرانی، ایران این اسناد را در اختیار دارد و روزی اقدام به انتشار آن خواهد نمود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала