گزارش و تحلیل

سالی یک باکره برای شاه

© AP Photo / Themba Hadebeسالی یک باکره برای شاه
سالی یک باکره برای شاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به قول از پورتال روسی "لنتا رو" پادشاه سوازیلند هر سال یک زن جدید می گیرد.

در اگوست یا سپتامبر هر سال در "لومبامبا" پایتخت تاریخی سوازیلند باکره های تقریبا عریان در برابر پادشاه مسواتی سوم رژه می روند. 80 هزار دختر که شاخه نی در دست دارند در برابر مسواتی سوم به رقص درآمده و او حق دارد یکی از آنها را به همسری بگیرد. سه هفته پس از این مراسم اعلام می شود که آیا پادشاه زن جدید را برگزیده یا نه.

هر زن مجردی که فرزند ندارد می تواند در رسم "رقص نی" شرکت کند. دخترها قبل از راهی شدن به لومبابما اسم خود را نزد پیشوای روستای بومی ثبت می کنند. مطابق مقررات موجود هر دختر خواهان شرکت در این جشن باید باکره باشد ولی کسی در عمل این را کنترل نمی کند. در سوازیلند بر این عقیده هستند که اگر زن فرزند ندارد دست نخورده است. دوشیزگان هر سن و سالی در برابر پادشاه کشور خود می رقصند و هر زن سوازیلند لااقل یک بار در برابر پادشاه خود رقصیده است. (جمعیت این کشور حدود یک میلیون نفر است.) محل برگزاری جشن ورزشگاه لومبابما است. کل باکره های ماهرو در خیمه های اطراف ورزشگاه بسر می برند و به پول خزانه غذا و نوشابه می خوردند. روز جشن علیحضرت ملبس به پوست پلنگ در ورزشگاه رژه باکره ها را تماشا می بیند.

پادشاه مسواتی سوم جوان و خوشتیپ است. دارایی او بیش از 100 میلیون دلار است. شانس انتخاب شدن دختر از سوی پادشاه بسیار کم است. مسواتی اکنون دارای 16 زن و بیش از 20 بچه است. پدر او سوبهوزای دوم 90 مرتبه زن گرفته و 260 فرزند و بیش از یک هزار نوه دارد.

دخترانی که آموزش هفت کلاسه دارند می فهمند که بودن زن اول و خوشبخت به این سادگی نیست و شانس به دنیا آوردن ولیعهد اصلا مساوی صفر است. در دربار سلطنتی عملا چند برادر بخاطر کسب تاج مبارزه می کنند. هر زن از پادشاه قصر یا ویلا با خدمتکاران و خودرو دریافت می کند. زن تحت هیچ شرایطی نمی تواند مجددا ازدواج کند حتی اگر شاه درگذشت شده هم باشد.

سوازیلند میان جمهوری آفریقای جنوبی و موزامبیک واقع است و دسترسی به اقیانوس ندارد و از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می رود. بیش از نصف اهالی با صرف کمتر از دو دلار در روز زندگی می کند. یک چهارم جمعیت یک میلیونی این کشور به ویروس ایدز مبتلا میباشد. سطح تحصیلات بسیار پایین است و دریافت کار عملا غیر ممکن است. آموزش 7 کلاسه رایگان و قابل دسترسی است ولی مردم پول آموزش بعدی را ندارند.
اهالی این کشور مسیحیان دارای اجازه گرفتن چند زن هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала