گزارش و تحلیل

کاترین کبیر فرد محبوب مرکل

© AFP 2023 / John MacdougallКанцлер Германии Ангела Меркель в Берлине
Канцлер Германии Ангела Меркель в Берлине - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه سوئدی "اکسپرسن"، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و قدرتمند ترین زن جهان در برلین در آپارتمان معمولی بدون بوق و کرنا با همسر خود پروفسر "زاوئر" زندگی می کند.

به همین ترتیب مرکل مایل است در طول چند سال آینده در آلمان حکومت کند به شرطی که بتواند پس از پیروزی در انتخابات ائتلاف حزب خود با دیگران را سرهمبندی کند. در واقع حتی چند هفته پیش معلوم بود که آنگلا مرکل و اتحادیه مسیحی دمکرات وی در این انتخابات به پیروزی خواهد رسید. ما در جهان خروشان زندگی می کنیم و اقتصاد آلمان رو به پیشرفت است و برای بسیاری آلمانی ها انتخاب مرکل در حکم تامین زندگی مطمئن برای آینده است. حتی برخی می گویند که در زمان کنونی حکومت ترامپ مرکل یگانه امید جهان آزاد باقی مانده است. خود مرکل این صحبت ها را قبول ندارد.

"شیمون اشتاین" سفیر پیشین آلمان در اسراییل دوست قدیمی مرکل گفت: "منتظر آن نباشید که ایشان به نجات جهان بپردازد، این بار بیش از حد سنگین برای یک نفر است". بویژه برای فردی که در جمهوری دموکراتیک آلمان (متحد شوروی سابق) در خانواده یک کشیش به دنیا آمده و دوست ندارد در باره موضع خود زیاد صحبت کند. با وجود اینکه مرکل بیش از 12 سال در آلمان روی کار است و به احتمال قوی 4 سال دیگر روی کار خواهد ماند، شخصیت وی باز هم پر از رمز و راز است.

مرکل در آرزوی چه سفری ست؟ - اسپوتنیک ایران
مرکل در آرزوی چه سفری ست؟
مرکل با همسرش "یواهیم زاوئر" سال های درازی در مرکز برلین زندگی می کنند و فقط حضور یک پلیس دم درب ورودی ساختمان مسکونی شان واقع در مقابل موزه پرگامون گویای آن است که در این خانه صدراعظم آلمان زندگی می کند. همسرش یک شیمیست حرفه ای موفق و استاد دانشگاه قدیمی با پرستیژ هومبولت برلین است و دارای دو پسر می باشد، ولی با مرکل دارای فرزندان مشترک نیستند. او در باره خود می گوید که از هیچ لحاظی برای محافل اجتماعی جالب نیست. زاوئر پس از سفرها و ماموریت ها به این خانه باز می گردد و برای مرکل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، وی برایش خوراک محبوبش سوپ سیب زمینی و بیف استیک با زیتون را می پزد. مرکل می گوید: من خوب می پزم.

مرکل می گوید: بهتر است من سه دیدار پیش رو را لغو کنم تا مناسبات با یواهیم را مورد ریسک قرار دهم. این مناسبات به من اطمینان می بخشند. آنها در 1998 ازدواج کردند و مناسباتشان تا قدری با ثبات است که آنها می توانند با هم وقت طولانی سکوت کنند. این امر برای مرکل اهمیت زیاد دارد چون فردی است که به آسانی تصمیم نمی گیرد و هر مساله را از این و آن ور مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و رسانه های آلمانی در باره این راهکار تعمق حتی فعل جدید "مرکل کردن" را راه انداختند.

آنگلا مرکل فرد با استعدادی است که اکثر جهانیان از تماشای آنها محروم هستند. مثلا ایشان دوست دارد دیگر سیاستمداران را صحنه سازی کند. مثلا ال گور، نیکلا سارکوزی، سیلویو برلوسکونی و یا ولادیمیر پوتین را. وی پوتین را به روسی تقلید می کند زیرا در جوانی در دوره جمهوری دموکراتیک آلمان وقتی به شوروی رو آورده بود روسی را خوب یاد گرفته و در کنکور زبان روسی در آلمان شرقی اول شده بود. وی فشار مردان را رد می کند و وقتی آنرا احساس می کند سعی می کند فاصله بگیرد. مثلا مرکل و ترامپ هنگام دیدار با هم تماس گرمی برقرار نکردند.

از میان زنان، مرکل فقط به یک زن احترامی می گذارد. این زن برخاسته از آلمان و تاریخساز است و تصویر او در اتاق کار مرکل آویزان است. اسم آن سوفیه اوگوستا فردریکا آنهالت — زربست است. جهان او را به نام کاترین کبیر امراتریس قرن 18 روسیه می شناسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала