گزارش و تحلیل

خرید 300 نفربر زرهی روسی ضد تانک توسط الجزایر

© Sputnik / Ilya Bogachevخرید 300 نفربر زرهی روسی ضد تانک توسط الجزایر
خرید 300  نفربر زرهی روسی ضد تانک توسط الجزایر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه مراکشی "المغرب تودی"، الجزایر 300 دستگاه نفربر زرهی ضد تانک "ترمیناتور" (بی ام پی تی -72) خریداری کرد.

به گزارش پورتال الجزایری "منادفنس نت"، انتظار می رود که تحویل این ماشین های زرهی به الجزایر در 2018 شروع شده و تا اواخر 2019 ادامه خواهد یافت. مدل های نفربر زرهی که الجزایر انتخاب کرده بسیار مدرن و پیشرفته است. این مدل با شاسی تانک "تی —90" منطبق شده و به الجزایر تحویل داده می شود.

وظیفه این نفربرهای زرهی پیشرفته اسکرت تانکهای تی 90 و تامین حمایت از آنها است. نفربر زرهی جدید ضد تانک توانایی بالایی در محافظت از خود و آتشباری قوی دارد و از سرعت و دامنه تحرک خوبی برخوردار است و به خاطر تجهیز به سلاح قدرتمند می تواند با موفقیت نقاط آتشباری، استحکامات و نفرات پیاده نظام دشمن را هدف قرار دهد.

الجزایر یکی از وارد کنندگان اصلی تسلیحات روسیه است و چندی پیش ارتش این کشور با کمک کارشناسان نظامی روسی نفربرهای "بی ام پی" و "بی ام پی — 2 ام" را تکمیل کرد. گفتنی است که نفربرهای زرهی ضد تانک "بی ام پی تی — 72" حتی در 2013  در صحرا های الجزایر مورد آزمایش قرار گرفته بودند و در آن زمان ارتش الجزایر برای تقویت یگان های ضد تانک خود علاقمندی زیادی به ماشین های زرهی جدید روسی نشان داده بود.

وزارت دفاع الجزایز در 2015 به روز سازی سیستم دفاعی کشور خود را اعلام نمود و محققان این وزارتخانه به مذاکرات با بزرگترین تولیدکنندگان اسلحه در جهان پرداختند. مقام های الجزایر بر خرید تکنیک نظامی پیشرفته متمرکز شدند تا به کمک آن بتوانند مسایل امنیتی موجود در مرز های شرقی و جنوبی را حل کنند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала