گزارش و تحلیل

دشوارترین زبان جهان از شاخه خانواده هندوایرانی

© AP Photo / Tara Todras-Whitehillدشوارترین زبان جهان از شاخه خانواده هندوایرانی
دشوارترین زبان جهان از شاخه خانواده هندوایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به قول از روزنامه سوئدی "اسونسکا داگبلادت"، انستیتوی آمریکایی سرویس خارجی اطلاع داد که برای مطالعه افراد انگلیسی زبان، عربی، ژاپنی و چینی شمالی دشوارترین زبان ها هستند.

زبان ها را برای تعیین درجه مشکل بودن آنها به چهار نوع تقسیم کردند. مثلا برای مطالعه عربی 2200 ساعت لازم است و برای یاد گرفتن زبان اسپانیولی 600 ساعت وقت کافی است.
به گفته "ژوزف ساوک" استاد زبان عربی مدرسه مترجمان وابسته به وزارت دفاع سوئد، عربی زبان خیلی دشوار است ولی مشکل اصلی آن نبود زبان گفتاری واحد و موجودیت چند لهجه است. دانشجویان سوئدی که عربی را مطالعه می کنند با دشواری اصوات تلفظ ع، غ، ق تلفظ می کنند زیرا از این جا های گلوی سوئدی ها برای حرف زدن استفاده نمی شود. ولی افراد سوئدی قابلیت یادگرفتن عربی را دارا می باشند.
"هنریک لیلیه گرن" استاد زبان شناسی دانشگاه استکهلم می گوید: "زبان شمال افغانستان به نام "واسی- وری" بسیار دشوار است. در این زبان برای اشاره به حرکت به محل های مختلف 39 پیشوند بکار گرفته می شود". این زبان نورستانی های افغانی از شاخه خانواده هندوایرانی است. تعداد معدود نورستانی هایی که در شمال آن کشور بسر می برند به این زبان حرف می زنند.

به گفته این استاد سوئدی، یک زبان دیگر رایج در آفریقای جنوبی هست که اسم آن اصلا قابل تلفظ برای اروپایی ها نیست زیرا صدای اول آن یک صوت ناشی از نچ نچ کردن است و شبیه کلمه "کهونگ" است. تعداد کل اصوات در این زبان 141 تا است که اکثرشان نچ نچی اند. این کار دشواری است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала