گزارش و تحلیل

اسرار پرواز بمب افکن های اتمی روسیه برفراز شبه جزیره کره

© Flickr / Greg BishopTupolev TU-95
Tupolev TU-95 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه انگلیسی "تایمز مالی"، بمب افکن های استراتژیک "توپولف-95 ام اس" با پرواز کردن بدور شبه جزیره کره سیاست مسکو را به آمریکا نشان دادند. روسیه از تعلمیات نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی در این حوزه ناراضی است. این رزمایش می تواند به افزایش تنش بین پیونگ یانگ و واشنگتن منجر شود.

روزنامه "تایمز مالی" چاپ لندن می نویسد: بمب افکن های استراتژیک روسی بدور شبه جزیره کره پرواز کردند، بدین طریق کرملین این عقیده را به آگاهی جهانیان رساند که به تعلیمات نظامی مشارک در این حوزه با دید انتقادی می نگرد و بر آن است که این رزمایش سبب افزایش تنش ها در روابط با کره شمالی است.

در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: هواپیماهای قادر به حمل سلاح اتمی "تو-95ام اس" با اسکورت جنگنده های سوخو-35 و یک هواپیمای شناسایی برفراز آب های بی طرف اقیانوس آرام و دریاهای ژاپن، زرد و جنوب چین پرواز کردند. در چند مرحله از مسیرشان جنگده های ژاپن و کره جنوبی این گروه را اسکورت کردند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه گفت:

رزمایش های دامنه دار مشترک که آمریکا و کره جنوبی به طور منظم در این حوزه انجام می دهند به تنش زدایی موقعیت در شبه جزیره کره کمک نمی کند. ما منتظر آن هستیم که جمهوری دموکراتیک خلق کره خوشتنداری از خود نشان داده و به این رزمایش بصورت نظامی عکس العمل نخواهد کرد.

 

این روزنامه انگلیسی یادآوری می کند که روسیه و چین به توقف برنامه موشکی — هسته ای کره شمالی فرا می خوانند و می خواهند که تعلیمات مشترک آمریکا و کره جنوبی قطع شود.

ناظران در مسکو می گویند که اینکه پیونگ یانگ تهدید پیشین خود را عملی نکرده و جزیره آمریکایی گوام واقع در اقیانوس آرام را بمباران ننموده گویای آن است که این امر علامت کاهش تنش موقعیت در این منطقه است. با این حال روسیه بیم آن دارد که رزمایش کنونی آمریکا و کره جنوبی این امید شکننده را از بین خواهد برد.


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала