گزارش و تحلیل

بیماری سیفلیس به آمریکا باز گشته است

© AP Photo / David GoldmanЧеловек на фоне американского флага
Человек на фоне американского флага - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "نیویورک تایمز" چاپ آمریکا، سیفلیس بیماری آمیزشی مرگبار به ایالات متحده باز گشته است. در اوکلاهاما سیتی کارمندان نهاد بهداشت با تعجب شاهد سرایت مرضی هستند که همه بر آن بودند که 20 سال پیش مغلوب و خنثی شده است.

سیفلیس بیماری آمیزشی عفونی که می تواند سبب نابینایی، فلج و زوال عقل انسان شود، در ایالت اکلاهاما ظاهر شده و در سراسر آمریکا نیرو می گیرد. سرایت این بیماری نتیجه اعتیاد به هروئین و مواد افیونی در قشرهای معیین جمعیت آمریکا است که معتادان در عوض دریافت مواد مخدر به طرف های خود خدمات سکسی ارائه می کنند.

پلیس اوکلاهاما که در پی کشف تماس های افراد مبتلا شده به سیفلیس هستند هم اینک 17 دسته جنایتکار و تعدادی زنان روسپی و فروشندگانشان و زوج های زن و مرد را برملا کردند. همه آنها برای آزمایش خون بدهند و معالجه شوند. در دوره ما مبارزه با سیفلیس کاری بسیار دشوار است. پزشکان از اواخر سال های 1990 موارد ابتلا به این بیماری را ندیده و نمی توانند آنرا به درستی تشخیص بدهند. ولی پس از کشف ویروس در خون آنرا می توان با تزریق آنتی بیوتیک علاج کرد ولی بیش از شش ماه است که کمبود آن در آمریکا ثبت شده است. بعلاوه تامین پولی درمانگاه های اختصاصی این امراض از طرف دولت آمریکا کاهش یافته است. دولت ترامپ پیشنهاد کرده که پول های بودجه ای تخصیص داده شده برای پیشگیری بیماری های آمیزشی 17 درصد کاهش داده شود.

بنا به داده های اخیر، در 2015 در ایالات متحده 24 هزار مورد ابتلا به سیفلیس در مرحله نخست وقتی این بیماری مخصوصا خطرناک است به ثبت رسیده است که 19 درصد بیشتر از سال های گذشته است. تعداد کل مبتلاییان در 2015 به حدود 75 هزار نفر رسید. حالا وزارت بهداشت آمریکا برای خاموش کردن شعله این بیماری باید هر فرد مبتلا به سیفلیس را برملا کرده و او را متقاعد سازد که خون خود را آزمایش کرده و دوره درمان گذرانده تا علاج شوند. مبتلایان همچنین باید هم خوابهای خود را معرفی نمایند تا وضع سلامتیشان نیز چک شود.

در آمریکا برای مبارزه با امراض چند کارزار انجام شد و سیفلیس نیز عقبنشینی کرد. در 2000 در آمریکا فقط 5970 مورد ابتلا به سیفلیس به ثبت رسید که نازلترین نشانداد ار سال 1941 بود. ولی در سال های اخیر این بماره دوباره به ایالات متحده باز گشت. در سال جاری در اوکلاهاما سیتی 199 مورد سیفلیس کشف و ثبت شد. از جمله یک دختر 14 ساله و مرد 61 ساله.

 

مثل سابق همجنسگرایان و دوجنسگرایان و برخاستگانی از آفریقا و آمریکای لاتین هدف اصلی ویروس سیفلیس می باشند. در اوکلاهاما و در سراسر ایالات متحده تعداد افراد سیفلیس زده در میان زنان سفیدپوست و کودکانشان به شدت روبه افزایش است. در این کشور تعداد نوزذان دارای سیفلیس از آنهایی که به ویروس ایدز مبتلا هستند پنج برابر بیشتر است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала