گزارش و تحلیل

آیا روسیه میگ های -31 را به پهپاد رهگیر "پاک – ده په" تبدیل خواهد کرد؟

© Sputnik / Vitaliy AnkovСверхзвуковой всепогодный истребитель-перехватчик дальнего радиуса действия МиГ-31
Сверхзвуковой всепогодный истребитель-перехватчик дальнего радиуса действия МиГ-31 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "ناشنال اینترست" چاپ آمریکا، کرپراسیون هواپیماسازی میگ روسیه قصد دارد برای تعویض جنگنده رهگیر میگ – 31، پهپاد "پاک – ده په" را طراحی کند. شرکت میگ در دوره شوروی بعنوان دفتر طراحی میکویان معروف بود.

انتشار نخستین ویدئو از جنگنده نسل پنجم روسی سوخو 57 + فيلم - اسپوتنیک ایران
انتشار نخستین ویدئو از جنگنده نسل پنجم روسی سوخو 57 + فيلم
"ایلیا تاراسنکو" مدیر کل کرپراسیون میگ روسیه در همایش نظامی — فنی "ارتش — 2017" در حومه مسکو به خبرگزاری ایتار- تاس اعلام کرد که این هواپیما اصلا تازه بوده و در آن فناوری های کاملا جدید ویژه کار در شرایط منطقه شمالگان بکار خواهد رفت. این هواپیما در آسمان از مرزهای میهن ما حراست خواهد کرد. بعد از مدتی این مدل در رژیم کار پهپاد درآورده خواهد شد.

در مقاله مربوطه ایتار- تاس با استناد به سخنان ژنرال "ویکتور بوندارف" فرمانده نیروی هوافضای روسیه گفته می شود که طراحی میگ جدید زود تر از 2019 آغاز نخواهد شد و در واقع شاید در اواسط سال های 2020 شروع خواهد گردید.

تعدادی از ناظران غربی شک دارد که روسیه بتواند این کار را در آینده نزدیک انجام دهد. "ساموئل بندت" کارشناس در امور نیروهای مسلح روسیه در مرکز نیروی دریایی آمریکا به "ناشنال اینترست" گفت: روسیه همین الآن به تولید پهپاد های "پاک — فا" (سوخو تی — 50) پرداخت. تبدیل جنگنده های موجود به پهپاد کار گران و وقتگیر است.

میگ — 31 ، با کد ناتویی "فاکس هاوند" اولین پرواز خود را در سال ۱۹۷۵ انجام داد و از سال ۱۹۸۲ وارد خدمت فعال نظامی در ارتش شوروی شد و تا زمان فروپاشی شوروی پیشرفته‌ترین هواپیمای ما فوق صوت رهگیر این کشور بود. بیش از ۱۵۰ فروند میگ-۳۱ در نقاط مختلف مرزی از آرخانگلسک در شمال غربی کشور گرفته تا خاور دور شوروی مستقر شده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала