گزارش و تحلیل

پهپاد بالگردی نوین - جاسوس و قاتل هوایی روسیه+ ویدیو

© Photo / Kronstadt Ltd.پهپاد بالگردی نوین - جاسوس و قاتل هوایی روسیه
پهپاد بالگردی نوین - جاسوس و قاتل هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، در روسیه مدل پهپاد بالگردی جدید دارای نیروی متغییر رانش در دست طرحریزی و در سال 2023 ظاهر می شود. این هواگرد بر پایه پهپاد عامل "فرگات" می تواند نفرات و تکنیک دشمن را در محل نبرد نابود کرده و محموله های لازم برای عملیات جنگی حمل کند.

وزارت دفاع روسیه این پهپاد را سلاح ضربتی می داند. این پهپاد به باند بتونی فرودگاه احتیاج ندارشته و می تواند در هر جای صاف در وسط جنگل یا کوه ها به زمین بنشیند و به این خاطر آنرا بطور پراکنده در سراسر اراضی پهناور کشور ما مستقر خواهند کرد.

"ولادیمیر ورونوف" رییس شرکت تولیدی "کرون اشتادت" که در ایباره با "ریانووستی" صحبت کرده گفت که مشخصات محل  همه فرودگاه ها برای دشمن دقیقا معلوم است ولی این پهپاد می تواند در وسط جنگل به زمین بنشیند. این پهپاد دوتنی  می تواند به موتور "ته وه 7-117" از بالگرد "ام آی — 8" و یا از هلیکوپتر "انسات" مجهز شود.  نوع دو تنی "فرگات" می تواند بعد از سه سال به هوا بلند شود و "فرگات" هفت تنی ممکن است سه سال بعد از ساخت مدل دوتنی تولید شده و فاصله پرواز آن تا 3 هزار کیلومتر باشد که برای هلیکوپتر مسافت نجومی است.

کارشناس نظامی "اولگ پونومارنکو" بر آن است که این پهپاد دارای خصوصیات بالگرد وسیله ضربتی و حمل و نقل خواهد بود. بسیاری شرکت های غربی بروی ساخت چنان هواگردی کار می کنند که در آن خصوصیات هواپیما و بالگرد ادغام شده باشد که با سرعت بالا پرواز کرده و به فرودگاه احتیاج نداشته باشد. عجالتا یگانه مدل شبیه این نوع هواگرد آمریکایی "وی 22  او اسپری" است.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала