گزارش و تحلیل

درد و دل های پدر اعجوبه ژیمناستیک ایران+ عکس، ویدیو

© AP Photo / Bea KallosМонгольская гимнастка Heejin Diamond выступает во время 11го циркового фестиваля в Будапеште, Венгрия
Монгольская гимнастка Heejin Diamond выступает во время 11го циркового фестиваля в Будапеште, Венгрия - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدن منعطف "زهرا بیرامی" اعجوبه ژیمناستیک ایران مدتی است شگفتی همگان را برانگیخته است. پدر زهرا از سختی های راه زهرا می گوید.

به گزارش اسپوتنیک، طی مصاحبه ای با پدر "زهرا بیرامی" یکی از اعجوبه های ژیمناستیک ایران انجام شده است، از کوشش و تلاش خود برای موفقیت زهرا می گوید.
پدر اعجوبه ژیمناستیک دختران عنوان می کند که از بدو تولد زهرا رو ورزش می داده است. او هر روز سه بار با روغن زیتون پاهای زهرا را مالش می داده و شروع به باز و بسته کردن پاهاش میکرده است‌. با توجه به اینکه منزل زهرا و خانواده در بالای فروشگاهی بوده است که پدر او در آن کار میکرده است، بیشتر وقت خود را اختصاص به زهرا می داده است و در زمانی که مشتری به فروشگاه می آمد دوباره به محل کار خود باز می گشت. آقای بیرامی عنوان می کند که همیشه وقتی زهرا بیدار بود با زهرا ورزش میکرده است. شب هنگام نیز وقتی زهرا به خواب فرو میرفت، پاهای او را باز و بسته می کرد تا جایی که زهرا گاهی شب ها با پاهای ۱۸۰ درجه تا صبح می خوابیده است.

Гимнастка во время тренировки в Школе олимпийского резерва в Москве - اسپوتنیک ایران
محبوبیت دختر ژیمناستیک کار ایرانی با انعطاف وصف ناپذیر +عکس،ویدئو
پدر اعجوبه ژیمناستیک عنوان می کند که من آنقدر زهرا را برعکس نگه داشته بودم و یا میچرخاندم که ديگه دستانم از کار میافتاد و زهرا همچنان مشتاق ادامه بازی بود.
او در ادامه می گوید:
" من بیشتر شبها تا صبح وقتی زهرا میخوابید نیز زهرا رو ورزش میدادم وبيشتر وقتها تا صبح پا باز میخوابید اونهم بیشتر از صد و هشتاد درجه.

همه خانواده من مخالف کارهای من بودند و کلا با ورزش کردن زهرا مخالفت میکردند و حتی همسایه ها و همه مردم. خلاصه همه در مقابلم قرار گرفته بودند تا جایی که همسرم ميخواست به خاطر این کار ازم طلاق بگيره می گفتند این کار رو میکنی دل و روده هاش می پيچه دست و پا هاش میشکنه و بچه ایراد پیدا میکنه و وقتی بیرون از منزل ابن کارهارو انجام میدادم بهم فحش ميدادند و بعضی مواقع اقدام به کتک زدن من میکردم و اسمم رو داعش گذاشته بودند ولی من گوشم بدهکار این حرفها نبود و به کارهای خودم ادامه میدادم
بعد دو سالگی زهرا رو به باشگاه ژیمناستیک بردم و سه ماه اول فقط دست زهرا میگرفتم و تو باشگاه بازی میکردیم و بعد کم کم و يواش يواش به جو باشگاه عادت کرد و یک سال به همین منوال سه روز در هفته و بقیه وقتها تو خونه کار میکردیم بعد از یک سال هر روز از ساعت یک بعد از ظهر باشگاه ميرفتيم و ساعت هفت عصر برمیگشتیم و حتی ناهار رو تو باشگاه میخوردم کلا ديگه از کار و زندگی افتاده بودم و ميخواستم زهرا رو به هدفم که قهرمانی در المپیک بود برسانم ولی خیلی سخت بود و من بدون حمايت دیگران و با قرض و قوله زندگی را میگذراندم و دیگران همش مسخره و کنایه ميزدند.

زهرا سه ونيم سال داشت که مستندش تهیه شد از مربی و من هم مصاحبه گرفتند آقای حامد رشتبری مربی زهرا دو سال تمام بدون هیچ چشم داشتی به من و زهرا وقت گذاشت و زحمت کشید حقیقتاً که مربی بزرگی هستش حیف که قدر اينجور ادمهارو تو ایران نميتونن و ازشون کمال تشکر و قدردانی را دارم

 

© Photo / زهرا بیرامیزهرا بیرامی
زهرا بیرامی - اسپوتنیک ایران
1/2
زهرا بیرامی
© Photo / زهرا بیرامیزهرا بیرامی
زهرا بیرامی - اسپوتنیک ایران
2/2
زهرا بیرامی
1/2
زهرا بیرامی
2/2
زهرا بیرامی
زهرا تو سن چهار سالگی تو مسابقه اعجوبه های ایرانی که سایت آپارات برای اولین بار تو ایران برگزار میکرد همون تلنت شو شرکت کرد و پنج تا کارشناس و داور داشت که همشون آدمهای معروف و هنرپیشه بودند و در آن از تمام رشته های ورزشی اعم از زن و مرد بدون محدودیت سنی شرکت کرده بودند زهرا تونست به عنوان اعجوبه ورزشی ایران با پنج برابر اختلاف رای مردمی نسبت به نفر دوم و هم از نظر کارشناسان برنامه به عنوان اعجوبه ورزشی ایران در سال 93 انتخاب شود در حالیکه که اصلا نميدانستند که دختر چهار ساله ورزشکاری در ایران و

فیلم های همه اینها مستند هستند و در کانال تلگرام زهرا هستش @zahrabeyrami. من بیشتر تمرینات زهرا رو از طریق ایستاگرام ورزشکاران حرفه ای ژیمناستیک یاد میگرفتم و در خونه بدون هیچ امکانات ورزشی و بدون هیچ حمایتی انجام میدادم. زهرا دو سال هم زیر نظر خانم ندا سهندی کار کردند و ايشون هم خیلی واسش زحمت کشیدند.


همه نقاط بد زهرا با ورزش اونقدر پخته و آبديده شده است که به درد یک ورزش میخورد ولی افسوس که در ایران برای ژیمناستیک دختران ارزش قایل نیستند شاید در دنیا مثل زهرا به اندازه انگشتان دست باشد ولی امکانات و مربیان و حمایت های آنها کجا و زهرا کجا خودتان مقایسه کنید اگر ما آن همه امکانات و دانش های به روز ژیمناستیک در اختیارمون بود الان زهرا چی ميشد.
يه بار که با سایت ورزشی بانوان ایران مصاحبه میکردم اولین سوالشون این بود که شما با چه امیدی ورزش میکنید.ولی من.
".این رو به جرات میتونم بگم که تو دنیا هیچ کس پیدا نميشه به اندازه زهرا از بدو تولد بدون تعطیلی تمرین و ورزش کنه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала