گزارش و تحلیل

هر رازی روزی برملا می شود. پرسرو صدا ترین افشاگری درباره داعش

اشتراک
سند سری حاوی اطلاعاتی درباره حقوق ماهیانه جهادی های عضو گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی "داعش" با علاقه و توجه فراوان خوانندگان روبرو شد.

اسپوتنیک دیگر افشاگری ها و کشفیات در رابطه با داعش را که مورد توجه مردم قرار گرفتند، یادآور می شود.
داعشی ها بر خلاف عقیده رایج زنان را قبول دارند
رسانه های امریکایی عقیده اشتباهی را منتشر کرده بود حاکی از اینکه داعشی ها از زنان می ترسند. منبع این عقیده اشتباه روزنامه وال استریت ژورنال بود که سخنان یک دختر کرد شبه نظامی را نقل کرده بود. این دختر گفته بود داعشی ها از نبرد با زنان می ترسند.
دختر کرد در مصاحبه با وال استریت ژورنال اظهار داشته بود:" جهادی ها از جنگیدن با جنس مخالف خوششان نمی آید چون فکر می کننداگر به دست زنان کشته شوند، راه بهشت به رویشان بسته می شود". توجه کنید که این عقیده یک کارشناس یا دانشمند یا داعشی نیست بلکه سخنان یک دختر کرد عادی است که نمی توانسته با ایدئولوژی داعش آشنا باشد. علاوه بر این داعشی ها دارای گردان های زنان به نام های "الخنساء" و "ام الریان" است که در سوریه فعالیت می کنند.
اروپائیان در حال جنگ در صفوف داعش هستند
در تعدادی از فیلم ها درباره اعدام اسیران داعش، اروپائیان نقش جلادان را ایفا می کنند. پس از عملیات تروریستی پی در پی داعش ، بسیاری از ناظران از خطر ناشی از بازگشت احتمالی تروریست های بالقوه اروپایی تبار به کشور های خود پس از شرکت در عملیات جنگی در سوریه و عراق سخن گفتند.
داعشی ها جیپ های ژاپنی را ترجیح می دهند
مقامات امریکایی در سال 2015 از شرکت زاپنی تویویتا در خواست کردند در رابطه با وجود صدها دستگاه ماشین جیپ نوی دارای مارک های Toyota Land Cruiser،, Hilux و غیره در نزد داعش توضیح دهد. آخر داعش ها در فیلم های گرفته شده در سوریه، لیبی و عراق همواره با خودروهای ژاپنی حامل تسلیحات دیده می شوند. تولید کننده فعلا درباره کانال تحویل این خودروها به داعش توضیح نداده است.
صادرات رسمی خودرو به سوریه درسال 2012 قطع شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала