گزارش و تحلیل

ایران و اسرائیل - آیا درگیری در لبنان و یا سوریه صورت خواهد گرفت؟

© REUTERS / sepahnews.comРакеты в подземном депо в Иране
Ракеты в подземном депо в Иране - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس گزارش سایت اپوزیسیون سوریه به نقل از نشریه فرانسوی Intelligence Online، ایران کارخانه موشک سازی خود در لبنان را برای مقابله با نیروی هوایی اسرائیل تقویت می کند. کارخانه اسلحه سازی که ایران در لبنان بنا می کند، در عمق 50 متری قرار دارد و برای مقابله با نیروی هوایی اسرائیل تقویت می شود.

در همین حال پیش بینی می شود که این کارخانه از دو بخش تشکیل شود. بخش اول آن در منطقه "هرمل" در دره بقاع قرار خواهد گرفت. در این کارخانه موشک های مدرن ایرانی زمین به زمین "فاتح 110" با برد 300 کیلومتر و همچنین قابلیت حمل کلاهک جنگی تا وزن 400 کیلوگرم ساخته خواهد شد.
دومین بخش آن در سواحل لبنان بین شهرهای "تایر" و "صیدون" واقع خواهد شده. این کارخانه قطعاتی از موشک را تولید خواهد کرد که دیرتر در کارخانه های مختلف دیگری اقدام به ساخت موشک می کنند.
این مسئله اسرائیل را به تعجب واداشت. روزنامه YediotAhronot چاپ اسرائیل گزارشی به نقل از "نفتعلی بنت" وزیر آموزش و پرورش اسرائیل به چاپ رساند. وی در مورد کارخانه موشک سازی ایران می گوید؛ اسرائیل از این برنامه آگاه است و طرح حمله پیشگیرانه به کارخانه موشک سازی در لبنان را که آنرا تهدیدی برای خود می داند، بررسی می کند.
آیا ایران در حال ساخت کارخانه اسلحه سازی در لبنان می باشد و آیا اینکه ایران به طور مستقیم در خاک لبنان با بمباران تل آیوو وارد جنگ با اسرائیل می شود ؟
عماد آبشناس، کارشناس خبرگزاری اسپوتنیک در مسائل سیاسی، خاورمیانه و سردبیر روزنامه ایران از تهران که سال ها در لبنان زندگی کرده به این سوالات پاسخ داده:

از نگرانی های دیگر اسرائیل، تلاش ایران برای ایجاد یک خط ارتباطی زمینی برای انتقال سلاح به دمشق از طریق بیروت می باشد. در این ارتباط "نفتعلی بیت" اعلام کرد که اسرائیل اجازه ایجاد این راه در لبنان و سوریه به ایران نمی دهد که جمهوری اسلامی تلاش می کند با ارسال سلاح برای نمایندگان سوری و لبنانی خود، خطوط نظامی خود را حفظ کند.
آقای آبشناس در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل قادر به جلوگیری از ایجاد این راه ارتباطی از سوی ایران می باشد، گفت:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала