گزارش و تحلیل

ارتش روسیه بزودی "هویترزهای بزرگ" جدید را دریافت خواهد کرد

© Sputnik / Maksim Blinovارتش روسیه بزودی "هویرزهای بزرگ" جدید را دریافت خواهد کرد
ارتش روسیه بزودی هویرزهای بزرگ جدید را دریافت خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه آمریکایی "ناشنال اینترست" ارتش روسیه اخیرا، مدل به روز شده ی دستگاه های توپخانه ای "مستا سی" را دریافت خواهد کرد. این هویتزر خودکششی مدرن تا زمانی جزء تسلیحات ارتش روسیه خواهد بود که سلاح مدرنتر توپخانه ای "کوالیتسیا – اس وه 2 سی 35" را دریافت شود.

در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است:  ده ها دستگاه از "مستا سی"به تسلیحات ارتش اول ضد تانک مستقر در استان مسکو وارد شده است. نظامیان لشگر های "تامانسکایا" و "کانتمیروفسکایا" نیر این سلاح را تحویل گرفتنه اند. و درتابستان سال جاری در مرحله پایانی تعلمیات از این سلاح استفاده خواهد شد.

"میخایل بارابانوف" سردبیر مجله "مسکو دیفنس بریف" به "ناشنل اینترست" در این زمینه توضیح داد و گفت:  سلاح "کوالیتسیا — اس وه 2 سی 35" واریانت مدرنیزه شده "مستا سی" می باشد و تا تولید آن چند سال خواهد گذشت و هویترز "مستا سی" باز هم یک توپ معاصر و مهیب است و در ترکیب نیرو های مسلح روسیه باقی خواهد ماند. این هویتزر ها تا زمان آغاز تولید "کوالیتسیا — اس وه 2 سی 35" همچنان تولید خواهند شد.

سرعت شلیک "مستا سی" 8 گلوله در دقیقه است ، اما "کوالیتسیا" سریعتر شلیک خواهد کرد زیرا مکانیسم پر کردن آن تکمیل شده  و 15- 20 شلیک در دقیقه انجام خواهد داد. از توپ جدید تا آخر سال جاری استفاده های محدودی صورت گرفته و در ده سال آینده به تسلیحات ارتش روسیه  وارد خواهد شد.

نشریه آمریکایی در پایان نوشت: با وارد شدن "مستا سی" و "کوالیتسیا" در تسلیحات ارتش روسیه توپخانه روسیه بطور چشمگیری تقویت خواهد شد و این در حالی ست که در نیروی زمینی آمریکا مثل سابق از نوع مدرنیزه شده توپ "پالادین" سال های 1960 استفاده می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала